- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door Corry.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2011 om 16:43 #25031hulskofLid
Ik heb een probleem met het verzenden van e-mail vanaf mn galaxy s2. Ik heb een internetaccount van Telenet (België) en haal mn mail keurig op met mn gsm. Maar een mailtje verzenden gaat niet. Alleen thuis via wifi wel, maar da’s logisch (?) aangezien ik dan al van het telenet-netwerk gebruikmaak. M´n instellingen zijn als volgt:
Bij SMTP server: smtp.telenet.be (of uit.telenet.be – maakt geen verschil). Beveiligingstype: geen
Poort: 25Iemand tips?
30 augustus 2011 om 21:02 #28345AlexLidStaat hier misschien je antwoord?
Suc6
Grt Alex30 augustus 2011 om 22:37 #28346LouisLidHet is een beetje afhankelijk van de provider van je telefoon.
Het zit het in de SMTP server (server waar je mail vandaan wordt verstuurd).
Dit is per provider van je telefoon verschillend.
Je zult hiervoor naar de site van je provider moeten gaan om de instellingen te vinden.31 augustus 2011 om 08:50 #28352hulskofLidMooie boel. Het werkt nu inderdaad wel als ik in BE zit en niet op mn wifi-verbinding. Maar hoe zit het dan als ik in het buitenland zit? Moet ik dan telkens de instellingen veranderen om een mailtje te kunnen verzenden? Dat moet toch eenvoudiger kunnen?
31 augustus 2011 om 19:59 #28360AlexLidRoaming aanzetten, maar dat is wel heel erg prijzig. Kan je beter bij de mac een happy meal halen, daar is gratis wifi. LOL
13 september 2012 om 17:29 #31772CorryLidBijhmij doet sinds kort het verzenden van de mail het ook niet meer. Is gekomen sinds ik in het buitenland geweest ben. Toe zette ik roaming zeer regelmatig uit.
Ik heb nu Roaming weer aangedaan, maar mail uit werkt niet. Ik krijg ze wel binnen. Ik heb een planet account en zit bij de KPN.
Iemand een idee? Behalve terugzetten naar fabrieksinstellingen, want dan ga ik gillen.13 september 2012 om 19:01 #31774Joh.OlthofLidIk zou de betreffende account gewoon verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Dan zou het volgens mij weer gewoon moeten werken.
14 september 2012 om 14:29 #31776CorryLidIk kwam vanochtend toevallig langs een KPN winkel en ben daar even naar binnen gelopen. Daar konden ze mij (uiteraard) niet helpen. Ze zeiden wel dat het een bekend probleem was. En als ik naar de service zou gaan de kans groot was dat ze alles er opnieuw opzetten en dat ik dus weer helemaal alles zelf voor de 4de keer dan opnieuw kan gaan instellen.
Ga ik toch eerst maar eens proberen het account te verwijderen. Moet ik eerst wel ergens de codes vandaan halen. Bah wat is dit toch weer vervelend. Ik ben nog nooit zo vaak terug gemoeten met een mobiel.14 september 2012 om 14:29 #31777CorryLidIk kwam vanochtend toevallig langs een KPN winkel en ben daar even naar binnen gelopen. Daar konden ze mij (uiteraard) niet helpen. Ze zeiden wel dat het een bekend probleem was. En als ik naar de service zou gaan de kans groot was dat ze alles er opnieuw opzetten en dat ik dus weer helemaal alles zelf voor de 4de keer dan opnieuw kan gaan instellen.
Ga ik toch eerst maar eens proberen het account te verwijderen. Moet ik eerst wel ergens de codes vandaan halen. Bah wat is dit toch weer vervelend. Ik ben nog nooit zo vaak terug gemoeten met een mobiel.16 september 2012 om 08:35 #31785CorryLidIk bheb nog eens alle instellingen nagelopen. Niets gewijzigd of opnieuw ingesteld. Geloof het of niet: hij doet het weer! is een betere oplossing dan fabrieksinstellingen…. Waarschijnlijk heeft hij in het buitenland gedacht dat er iets niet goed zat en in Nederland bleef hij de foutmelding geven. Nadat ik alles doorgelopen had van de instellinge deed hij het weer.
Hoezo: een bekend probleem? Dan zouden ze dat toch in de KPNwinkel eenvoudig uit moeten kunnen leggen?18 september 2012 om 20:19 #31794ArjenPLidBeste Corry, hoezo alles opnieuw instellen, je kunt toch een back-up maken.
18 september 2012 om 20:19 #31795ArjenPLidBeste Corry, hoezo alles opnieuw instellen, je kunt toch een back-up maken.
19 september 2012 om 08:04 #31796CorryLidAls ik de fabrieksinstellingen terug laat zetten en ik gebruik een back up moet ik toch alles opnieuw in de mappen doen. en dat vind ik een heel nare klus. Bij de laatste terugzetten van een back-up of een nieuwe versie van Kies (ik weet niet meer precies wie de ‘boosdoener’ was) miste ik opeens alle postcodes en woonplaatsen van mijn contacten. En aangezien de SII echt al mijn informatie bevat is dat heel vervelend. Want woonplaatsen weet ik meestal wel, maar opeens al die postcodes weer opzoeken. En ook de gegevens van Kies stonden ze niet meer. Ik snap gewoon niet wat daar de reden van is. En heeft iedereen hier nu last van of doe ik iets verkeerd?
Maar mailen kan ik in ieder geval weer zonder terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En daar ben ik blij om. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.