- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door slegreef.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2012 om 09:54 #25903Mark912Lid
Hey iedereen,
ik ben nieuw op het forum, alhoewel ik het al een tijdje volg. Heb hier al enkele nuttige tips kunnen vinden.
Ik heb zelf geen samsung galaxy S2, maar wel mijn vrouw, dus enkel de problemen oplossen is voor mij 🙂
Nu zit ik toch met een probleem dat ik niet opgelost krijg en waar ik hier hoop een oplossing te vinden.
Het is namelijk het volgende, als ik een sms naar de S2 stuur, komt die wel binnen, maar je krijgt hierover geen melding. Dus niet het kleine popup vlaggetje en geen 1tje aan het berichten omslagje. Maar als je op de omslag drukt is het berichtje wel binnen gekomen.
Dit doet zich enkel voor als ik een bericht stuur, van iedereen anders werkt het wel. (ik kan me nu al veel reactie’s voorstellen 😀 😉 )
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:
Naar de provider -> komt door mijn oude sim-kaart -> vervangen door nieuwe -> geen oplossing
Mijn sim kaart in andere GSM -> geen oplossing
Mij volledig uit de S2 gewist -> dus onbekend voor S2 -> geen oplossing
Mij als nieuw contact aangemaakt in de S2 -> geen oplossing
sim kaart van S2 in andere GSM -> krijgt dan wel melding -> fout duidelijk in S2 denk ik danHet probleem was in het begin niet en is waarschijnlijk gekomen na een update, maar kan niet precies zeggen wat/wanneer.
Ik heb nu net een back-up gedaan via KIES, spijtig genoeg heeft hij de eerste back-up overschreven (wist ik niet, anders had ik die eerst kunnen terug zetten)
Ik denk nu aan een factory reset, maar die is direct ingrijpend, verlies van app’s en heel wat instellingen of vergis ik mij hier?
Vandaar hier nu nog eerst de vraag of iemand dit probleem herkend en/of een eventuele oplossing kent.
Alvast bedankt om mee te denken
P.S. android versie staat op 2.3.5, volgens kies de laatste?
zijn er nog gegevens nodig, zo’n kenner ben ik niet 😎22 april 2012 om 12:37 #30980Mark912LidIk heb door hier op het forum nog wat te lezen en wat te prutsen een oplossing gevonden.
Er was een tijdje geleden een update voorhanden i.v.m. de batterij, dit heeft een bijkomde app geïnstalleerd “android battery super charger” of zoiets in de aard. (is ondertussen verwijderd)
Na deze te openen en wat in te lezen kwamen er op de S2 3 SMSjes binnen met 2 als afzender de sms n° van deze app om te upgraden naar een betaalversie en 1 zogezegd verzonden door mij met als tekst “droid” 😡 !!!?
Dit heeft me de aanleiding gegeven deze app te verwijderen, en ja hoor het probleem is opgelost 😀
Dit vind ik wel heel raar en klinkt al meer als gehacked 😮
Iemand ervaring met dit soort app’s ?
15 mei 2012 om 11:53 #31314slegreefLidongelooflijk ik had tzelfde probleem en na verwijderen van batterycharger-app is t probleem opgelost!!!!
dank het scheelt een hoop ergernis! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.