Batterijduur J5 drastisch korter geworden.

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sabine_21 1 week, 1 dag geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #54795

    Sabine_21
    Participant

    Na een update van een 2-tal Galaxy apps is mijn batterij drastisch slechter geworden. Normaal na een dag werken staat de batterij nog op 75%, nu mag ik blij zijn als hij nog op 50% staat. De update is in de nacht van 6 o 7 februari 2018 geweest. Ik weet helaas niet meer welke updates het geweest zijn, dus kan ze ook niet wissen.

    Iemand een idee?? Dit is echt frustrerend.

    #54802

    MichelT
    Participant

    De frustratie is begrijpelijk maar ik moet eerlijk zeggen dat na een dag telefoon gebruik een batterij die nog 50% over heeft, super toch, maak ik niet zo vaak mee!
    Wat je kunt controleren is via Instellingen – Apparaatonderhoud – Batterij en dan Batterijverbruik. Wellicht dat je daar een app kunt vinden die de dader is van je plotselinge batterij toenamen.
    Wat ook vaak vergeten wordt is het feit dat je telefoon na een complete herstart de eerste dagen daarna meer batterij verbruik vertoond, apps die niet in gebruik zijn, worden pas na 3 dagen automatisch in spaarstand gezet. Je kunt dit ook direct handmatig doen in hetzelfde scherm waar je ook het batterijverbruik kunt controleren.
    Succes!

    #54804

    Sabine_21
    Participant

    Bedankt voor je bericht, maar uiteraard is het fijn dat de telefoon na een werkdag nog 50% heeft, maar de telefoon wordt zo goed al 1niet gebruikt overdag. Af en toe een mailtje lezen/verwijderen, soms een whats app sturen, maar dat is het wel. Dan vind ik een leegloop van 50% in 8 uur wel veel. Zeker als het van de ene op de andere dag gebeurd. Voor zover ik kan zien is er geen app die een hoop batterij gebruikt. Android OS 7% en Google Play-services 4%. Wat er verder nog open staat is niet veel en minder dan 4%. Maar wellicht is die 7% en 4% wel veel, maar dat zegt mij niks.

    #54805

    MichelT
    Participant

    Misschien onbenullig dat ik dit niet eerder gevraagd heb maar gaat het om een J5 2015, 2016 of 2017?
    Als het bijvoorbeeld om een 2015 model gaat dan is jouw probleem zeer waarschijnlijk gewoon op te lossen door een nieuwe batterij te kopen. Voor een 2016 model zou dat wel redelijk snel zijn en bij een 2017 model kun je de batterij niet vervangen helaas.

    #54806

    Sabine_21
    Participant

    Het gaat om het model J5 2016.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.