Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
SytseLid
Probeer het eens met “instellingen/toegankelijkheid/zicht/internettoegang verbeteren”. Bij mij is dat “niet toestaan”.
Ik draai op 4.1.2.S
SytseLidJe hebt vermoedelijk bij Instellingen->Ontwikkelaarsopties ergens wat vinkjes aanstaan zoals ‘Aanrakingen weergeven’.
Succes!
SytseLidIk neem aan dat je op je router doelt?
De meeste routers hebben een webinterface waarmee je via je browser de instellingen kan aanpassen.
Kijk dus in je handleiding of google/bing met de naam en modelnummer om de handleiding te vinden.
Het kanaal instellen valt onder de basisinstellingen, net als het SSID.S
SytseLid– laatste update Android installeren
– Wifi uit
– GPS uit
– BlueTooth uit
– Scherm snel uit en op stand atomatisch
– App om batterij te sparen, bv JuiceDefender. Schakelt ook je dataverbinding uit als je dat wiltKijk ook welke app’s het meeste verbruiken in je batterij-status scherm.
Succes
SytseLidBij mij is het verbruik geen kb´s/pm.
Ik gebruik ook 3G Watchdog (PRO) daar kan je zien welke apps of services precies je data opslurpen.
Ik moet zeggen, Whatsapp is een van de grotere verbruikers.
Ik kan helaas geen beter advies meer bedenken.S
SytseLidJe mail, je sociale apps (twitter, facebook etc.), locatie-services en nog veel meer proberen continue te communiceren.
Dat is vrij normaal, dat is hun functie.
Als je dat teveel dataverkeer vindt heb je twee opties :
– zet het permanent uit instellingen->draadloos en netwer->mobiele netwerken->uitvinken “Pakketgegevens gebruiken”
– schaf een app aan waarmee je de instellingen verfijnder kan aanpassen.Ik zelf gebruik JuiceDefender, gratis (Ultimate versie kost wel), geen klachten.
Hoop dat dit je helpt.
S
SytseLidAanduiding op je telefoon :
H : HSDPA meer dan 7 Mbit/s down (2 Mbit/s up)
3G : UMTS max 2 Mbit/s down (384 Kbit/s up)
G : GPRS max 52 Kbit/s down (ook up)Het hangt af van je abonnement en de sterkte van de verbinding wat je op je telefoon ziet.
Met een G-verbinding is internetten erg traag. Ik vermoed dat jij in een gebied zit waar
de dekking niet zo goed is, of de capaciteit van de zendmast(en) te klein is.
Je hoeft je WLAN niet uit te schakelen, tenzij je niet wilt dat je apps synchroniseren, bijvoorbeeld
je mailbox checken etc. (en daardoor je datalimiet mogelijk overschrijden).
In- en uitschakelen kan via “Instellingen->Draadloos en Netwerk->Mobiele netwerken->Pakketgegevens gebruiken” aan of uit te vinken.SytseLidKies is inderdaad op z’n zachtst gezegd een nukkig programma.
Ik had net als jij na laatste update problemen om de verbinding weer aan de gang te krijgen.
– Start Kies
– doe “Verbindingsfout oplossen” (is knop op “Sluit een apparaat aan” scherm)
– PC herstartenBij mij werkte dit.
Succes
-
AuteurBerichten