Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
simthadimLid
Beste Johan-Olthof,
De kans dat je dit bericht nog leest is nagenoeg nihil, maar ik begrijp je zin ‘Dus wees wat genuanceerder met je opmerkingen’ totaal niet. Mijn bericht was totaal niet aanvallend en zei ook dat het WAARSCHIJNLIJK aan je gebruik lag.
Daarnaast zegt wat jij allemaal noemt nog totaal niks over je gebruik, het zegt namelijk niks over hoe hard de telefoon belast wordt, hoe lang je naar je scherm kijkt (om bijv. je mailtjes te lezen) etc. Je kan zo namelijk wel naar 100 mailtjes kijken, maar er zit een heel groot verschil in het feit hoe lang je er naar kijkt (en zelfs via welke app, zo kost een witte achtergrond veel meer energie dan een zwarte achtergrond met AMOLED schermen). Belast je de telefoon op die manier veel door actief gebruik, dan gaat je batterij snel leeg. Gebruik jij je telefoon passief dan kan je er meerdere dagen mee doen, en dan zal je scherm ook zeker maar 27% verbruiken.Nu vraag ik op mijn beurt ‘Dus wees wat genuanceerder met je opmerkingen’ 😉
simthadimLidMijn S2, een zwarte, heeft geen chromen rand. Geen last van.
Jij zal wel een witte hebben, mogelijk dat die een andere gekleurde rand heeft (al zal het wel geen chroom zijn)simthadimLidNee, kan niet. Je zou dan een wifi hotspot mieten zoeken of maken.
simthadimLidNeem aan dat je een s3 bedoeld… deze blog gaat over de s2.
Raad je aan te Googlen, hier was namelijk veel nieuws over in de afgelopen dagen.simthadimLidKies is een heel lastig programma, zelf ook vaak last van gehad.
Wat kan helpen is opnieuw installeren van je drivers of telefoon ‘rebooten’.In het begin ging je telefoon in een bepaalde modus zodra je hem aan je PC linkte, deze is er niet meer, sindsdien heb ik er ook moeite mee (al gebruik ik geen kies meer).
simthadimLidBert51, vergis je daar niet in. Bij een vorige update konden wij hier in Nederland nog zeker 1,5 maand wachten!
simthadimLid@Johan-Olth-of
Het feit dat jouw scherm ‘maar’ 27% verbruikt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat jij je SGS2 niet zo actief gebruikt als zwollieboy (en ik). Het feit dat je 2 dagen met een lading kan doen bewijst dat ook…Schermhelderheid zo min mogelijk, niet veel 3g/h+ gebruiken, WIFI/Bluetooth/GPS niet constant aan. Geen apps die constant je telefoon wakker houden (zodat je PC n iet in deep sleep mode komt).
Dat zijn de enige tips die we je kunnen geven.simthadimLidJe kan de ene telefoon niet met de andere vergelijken, de variabele is vooral het gebruik en de apps.
Zoals je kan zien in je screenshots, is jouw telefoon vaak ‘wakker’, veel vaker dan dat het scherm aanstaat. Dit heeft te maken met de apps die je hebt geinstaleerd… De Facebook app en de nu.nl app zijn twee boosdoeners die ik vaak zie, maar je zal zel fmoeten kijken welke app het probleem is, of het probleem zijn. (zie het batterijverbruik van de apps en services).
simthadimLid4.1 is een UPGRADE, geen UPDATE.
Samsung is verplicht toestellen gedurende 18 maanden te voorzien van de nieuwste Android versies. Heb zo het gevoel dat er wel een upgrade aan gaat komen, uiteindelijk… maar dat deze wel lang op zich zal laten wachten.simthadimLidDaarbuiten werkt android op een linux basis, de linux kernel, deze kan .exe bestanden niet uitvoeren. Een Windows virus zal bijv. ook niks doen op je android apparaat!
simthadimLidEen android toestel kan je niet laten ‘jailbreaken‘, dat is iets voor IOS van apple.
Wat bedoel je precies, Heb je je toestel laten ‘rooten’, het verkrijgen van extra toegang tot het apparaat om bepaalde applicaties te instaleren, of heb je een ‘custom ROM’ laten zetten op je toestel, een andere versie van het besturingssysteem er op laten zetten (zoals cyanogen mod, darky rom, miui)?
Ik gok erop dat je een combinatie bedoeld, zo moet je voor het instaleren van een ‘custom ROM’ je toestel rooten. Het enige wat je hier tegen kan doen is het opnieuw instaleren van de standaard ROM van Samsung. Gezien de manier waarom je de vraag stelt ga ik er van uit dat je hier niet veel affiniteit mee hebt, ik raad je aan om dit dan te vragen aan iemand in je vrienden/kennissen kring die er wel ervaring mee heeft.
Anders… zal je toch echt zelf moeten klooien met je toestel. Ik heb hier geen handleiding voor je klaar, maar die kan je denk ik zo vinden door Google te gebruikensimthadimLidBuitenshuis geprobeerd? Niet achter een flat o.i.d. ?
simthadimLidNaar een service center van T-mobile of Samsung gaan, enige optie. Waar die zijn weet alleen Google (zoek en hij zult vinden, weet dat er in delft een zit.)
simthadimLidVoor zover ik weet kan je de bestaande qwerty toetsenborden niet omzetten naar een abc toetsenbord, dan zal je toch echt een ander toetsenbord moeten installeren via de Google play store, als die er al zijn.
simthadimLidprobeer het eerst via je telefoon (zie het nieuwste blog artikel op de site).
Via ODIN kan het zo zijn dat je garantie verloopt… -
AuteurBerichten