Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@lfLid
Ik heb onlangs een synchronisatieprobleem gehad met mijn agenda waardoor mijn agend op de syncserver overschreven werd met een lege agenda. Het gekke was dat de agenda op mijn toestel helemaal niet leeg was maar toch leeg gesynchroniseerd werd met de server. Oorzaak: Android werkt met meerdere agenda’s. Het is dus belangrijk dat je de agenda van het juiste account synchroniseerd. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. Voor ons als zakelijke gebruikers is het inderdaad belangrijk om een agenda te kunnen backuppen. Dit valt niet altijd mee!
@lfLidIk heb zelf een Patriot 32 Gb micro SD sdhc class 10 in mijn Galaxy en dat werkt tot nu toe goed. Ik denk dat de Kingston ook goed kan werken in de SII. Wel heb ik als advies om de SD kaart in het toestel te formatteren voordat je hem gaat gebruiken. Standaard zijn de meeste SD kaarten al wel geformatteerd maar ik heb betere ervaringen met het formateren in het toestel.
@lfLidIk ken de situatie uit een eerdere ervaring. Niet met Kies maar wel met een andere sync. Heel vervelend en tenenkrommend. Het heeft te maken met de richting waarin gesynced wordt en met de status van de bestanden. Ik beschik gelukkig over vele backup varianten en hoop meestal is er dan één welke weer succesvol teruggezet kan worden. Mijn advies is dan ook: maak backups van agenda en contactpersonen op verschillende manieren, zowel via Kies, diverse backups met sync servers zoals funambol en icewarp, backups van outlook bestanden zowel via windows herstelpunt (dit redde mij de vorige keer) als met een backup op de harde schijf / NAS. Sterkte met het herstellen.
@lfLidIk gebruik Funambol om mijn agenda en contactpersonen te synchroniseren met Outlook. Dit is een tweeweg synchronisatie via de cloud. In de cload kun je dus ook nog eens alle items bekijken en editen. Ook handig als je elders bent zonder jouw eigen PC of smartphone. Gewoon met een browser toegang tot jouw agenda en contactpersonen. En het is gratis.
@lfLidEindelijk lijkt het probleem opgelost. De oplossing? Alle opslag formateren en een compleet herstel van de telefoon (onder privacy). Gevolg: een kale telefoon zoals deze ook van de leverancier kwam. Ik heb nu wel een backup vanuit Kies terug kunnen zetten maar het blijft een hele hoop werk, zeker als je bedenkt dat ik deze telefoon zakelijk gebruik en er echt heel veel belangrijke applicaties en informatie op heb staan. Echt een tegenvaller voor dit toestel, met name omdat dit een oude bug uit de Galaxy S betreft! Iemand nog meer ervaring met dit probleem?
@lfLidInmiddels ben ik iets verder gekomen met het oplossen van het probleem. Het blijkt een probleem met de opslagmedia in de Galaxy. Vreemd genoeg blijkt dat dit probleem zich al voordeed in de Galaxy S en nu ook in de SII. Ik heb inmiddels een uur of 6 besteed aan dit probleem. Ik kan nu weer verbinden met Kies maar alleen als er geen bestanden op de opslagmedia staan (intern en extern) Zodra ik er iets opzet komt het probleem weer terug. Ga nog maar weer even verder met zoeken naar de oplossing, zucht…..
@lfLidJe weet zeker dat het niet jouw vinger is?
@lfLidJij haalt twee zaken door elkaar. Je stelt de uitgaande mailserver (SMTP) en de inkomende mailserver (POP) in op de adressen die jij van jouw hostingprovider hebt gekregen. Een ander ding is hoe de verbinding met die server tot stand komt. Dit kan zowel via jouw 3G verbinding als via jouw WiFi verbinding.
@lfLidIk zat ook al te worstelen met de Engelstalige voicetalk. Ondanks dat mijn Engels toch goed te noemen is moet ik veel woorden nog herhalen. In een auto wordt ook het omgevingsgeluid slecht weggefiltert waardoor mis communicatie ontstaat. Gevolg: ik gebruik de spraakherkenning van de SGS2 niet. Hopelijk komt er een niewe kans als de Nederlandstalige up-date er is.
-
AuteurBerichten