Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Erica,
Dit is gelukkig gewoon mogelijk, maar het hangt er vanaf wat voor een emailadres je gebruikt. Wanneer je GMail gebruikt, kun je dit in ieder geval instellen via de GMail website. Je telefoon wordt dan automatisch geüpdate.
Anders zou je even moeten posten wat voor een emailprovider (GMail, Hotmail, of anders het gedeelte na het ‘@’ teken in je emailadres) je gebruikt en eventueel hoe je je email binnenhaalt (Exchange, IMAP, POP3).Ik gebruik geen Samsung software, dus ik kan je zelf niet verder helpen, maar andere bezoekers kunnen met deze informatie ongetwijfeld vertellen waar die instelling zit.
Groetjes,
JoostJe kunt verschillende keyboards installeren via de Market en een aantal ervan bieden pijltjes-toetsen, net zoals een pc-keyboard.
Hieronder een link naar Go-keyboard. Als ik me niet vergis, biedt dit keyboard ook die mogelijkheid, anders zul je even moeten Googlen naar alternatieven.
https://market.android.com/details?id=com.jb.gokeyboardGroet,
JoostPs.
Ik vind dit geen stomme vraagHoi Ninja e.a.,
Dit klinkt gewoon alsof de uSD kaart, of de hardwareinterface in je toestel defect is. Een reboot is namelijk een mechanisme in Android om zich te kunnen herstellen van “Low-level” fouten (d.w.z. fouten die zich diep binnenin het systeem voordoen). Het is absurd dat je geen SD-kaart zou kunnen gebruiken met een toestel van €500,-, dus ik zou het hier niet bij laten zitten als ik jou was.
Heb je een andere uSD-kaart om het mee te testen (het liefst van een ander merk/type)? Probeer die dan eens een paar dagen. Mocht je wederom last krijgen van reboots, dan ligt het aan je toestel en dan zou ik ermee teruggaan naar je verkoper.
Als de reboots uitblijven, dan was de 16Gig uSD kaart van Samsung gewoon defect.Mocht je dit gaan uitproberen, laat je dan even weten wat uit is gekomen?
Groet,
JoostZou je meer informatie kunnen geven, dat maakt het voor ons makkelijker om je te helpen.
- Zijn alle Apps weg, of alleen degenen die je zelf hebt geïnstalleerd. (of ook die niet allemaal)
- Als je in de market kijkt, staan ze dan nog wel als “Geïnstalleerd”?
- Wanneer zijn ze precies ‘verdwenen’?
- Heb je vlak daarvoor iets met je toestel gedaan?
- Over wat voor een ‘instellingen’ heb je het?
- Ben je van SD-kaart gewisseld?
etc..
Thanks!
Groet,
JoostDit klinkt alsof een geheugenlocatie waarin een deel van je firmware staat opgeslagen corrupt is. Dit zou éénmalig kunnen zijn, door bijvoorbeeld een schok statische electriciteit. (In dat geval zou je firmware opnieuw moeten worden geïnstalleerd en werkt ‘ie weer)
Echter, meestal betekent dit gewoon dat je Flash-chip niet helemaal goed is. m.a.w. ik zou er mee terug gaan naar de verkoper.
Groet,
JoostIk ga ervan uit dat je je toestel in Nederland hebt gekocht en de originele Samsung firmware draait? Gebruik je ook een originele KPN Simkaart die niet ouder is dan een jaar of drie?
Dit klinkt alsof je APN instellingen ‘corrupt’ zijn. Ik zou in eerste instantie zeggen: de telefoon terugzetten op fabrieksinstellingen. Als het probleem daarna niet is opgelost, contact opnemen met je verkoper.
Mocht je toestel na de factory reset weer (evt. andere) problemen vertonen, dan zowiezo contact opnemen met je verkoper. Datacorruptie kan namelijk een teken zijn dat iets stuk is in je toestel.
Succes ermee!
Groet,
JoostHi Kowo,
Een paar vragen:
Staat er een koptelefoon-icoontje bovenin de statusbalk als je aan het bellen bent?
Wanneer je de koptelefoon gebruikt tijdens het bellen, hoor je dan wèl wat door de koptelefoon?
Helpt het als je tijdens het bellen de koptelefoonstekker erin en eruit doet?Ik ken het probleem verder niet, maar zoal je het nu vertelt, klinkt het als een hardware issue. Neem eerst even contact op met de Samsung klantenservice. Misschien dat zij het probleem herkennen en je zo kunnen helpen (Niet zelf het toestel naar Samsung sturen!). Anders zou ik ermee teruggaan naar de winkel en het daar verder laten afhandelen.
Succes,
JoostHoi Peter,
Ik zou het niet vertrouwen als iemand mij gratis muziek zou aanbieden. Andersom uitgelegd: Als ik persoonsgegevens zou willen jatten, dan zou ik een App maken die zogenaamd gratis muziek download. Iedereen die mijn App zou installeren zou ik vervolgens z’n adresboek uitlezen, meekijken welke websites hij bezoekt en bestoken met reclame, om daar veel geld aan te verdienen.
Kortom:
Trap er niet in!!De populaire artiesten maken muziek om er geld mee te verdienen. Die gaan hun ‘handelswaar’ niet gratis weggeven. Apps die dit wèl beweren zou ik per definitie niet vertrouwen.
Aan de andere kant: je zult versteld staan hoe gemakkelijk het tegenwoordig is om voor weinig geld legaal muziek te downloaden.Groet,
JoostHoi Lies e.a.,
Hou er rekening mee dat op dit forum geen adviezen mogen worden gegeven over illegaal downloaden van muziek.
Voor de prijs vaarvoor je tegenwoordig echter legaal online muziek koopt, is het trouwens ook nauwelijks de moeite waard. Sinds een paar jaar is het legaal downloaden van muziek zo gemakkelijk en goedkoop dat je met recht van diefstal kunt spreken als je het nog illegaal doet.
Ik ben zelf enorm gelukkig met Spotify Premium op m’n S2. Dit kost een tientje per maand en dan kun je onbeperkt zo’n beetje alle muziek luisteren op je mobiel, zonder reclames tussendoor. Je kunt (bij voorkeur wanneer je WiFi verbinding hebt), complete albums op je toestel downloaden, zodat je geen data hoeft te gebruiken van je mobiele abonnement. Ik ben veel onderweg en heb m’n toestel via Bluetooth aan de autoradio gekoppeld. Werkt echt geweldig en je kunt altijd alles overal luisteren wat en waar je wil, zonder gedoe.
Betalen bij Spotify kan simpelweg via PayPal, dus je kunt zowel met creditcard als je Nederlandse bankrekening betalen.Van het legaal downloaden van losse MP3’s heb ik niet zo heel veel verstand, maar je zou hier eens kunnen kijken:
http://www.downloadwinkels.nl/categorie/muziek.htmlDaarnaast koop ik nogal eens CD’s, (ja, ze bestaan nog;) die ik dan met de computer naam MP3’s omzet. (‘rippen’). Deze MP3’s verplaats ik dan gewoon via “Deze computer” naar de micro SD kaart in m’n toestel.
Ik begrijp het als dit niet het antwoord is waar je op zat te wachten, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt:)
Groetjes,
JoostHoi Karin,
Welkom op dit Forum:) Als je een vraag hebt, of ergens mee zit met je S2, maak dan gerust een nieuwe thread aan.
Groetjes,
JoostCyanogenMod is inderdaad een ROM. Persoonlijk ben ik er erg tevreden over:)
Hoi edgar,
Da’s mooi kloten. Vertel ze heeeel duidelijk dat je het ook met een ander toestel hebt geprobeert en leg mijn verhaal gerust voor. Ze zullen dit vast niet dagelijks meemaken, maar er zal vast iemand bij hun TD rondlopen die hier wat mee kan.
Succes!
Groet,
JoostHet directe antwoord is ‘nee, dat kan niet”. Echter, dit is ook niet nodig en dus geen probleem. Zolang je al je telefoonnummers in het goede format in je toestel zet, (zoals in mijn vorige post beschreven) worden de nummers gewoon correct gebeld. Je provider controleert of je daadwerkelijk vanuit het buitenland belt en berekent indien nodig kosten. Je kunt vanuit nederland dus gerust het internationale format gebruiken zonder consequenties. (Je merkt er verder ook helemaal niks van)
Ik doe dit al jaren en het werkt zowel in het binnen-als buitenland perfect.Mocht dit je vraag niet beantwoorden zul je even moeten uitleggen wat precies je doel is. Misschien dat ik de vraag dan niet goed snap.
Groetjes,
JoostIs inderdaad een geniale functie. Dat is het enige dat ik mis in CyanogenMod :’)
Zie dit artikel: http://www.samsunggalaxy-s2.com/samsung-geeft-16-gb-sd-geheugen-bij-de-galaxy-s2
Het is dus een actie van Samsung.Ik zou me echter niet blindstaren op een gratis SD-kaartje als ik jou was. Meestal zijn dat hele goedkope en trage geheugenkaartjes, waardoor het maken van foto’s en bladeren door je albums er niet sneller op wordt. Zo’n 16Gig kaartje kost in de winkel nog geen €15,-. Voor €35,- heb je tegenwoordig een 32 Gig “class 10” micro SD kaartje. Dat is dubbel zo groot en wèl ontzettend snel.
Als je dus toch een high-end toestel van meer dan €400,- gaat aanschaffen, zou ik gewoon kijken naar welke winkel je de beste deal biedt en zelf een fatsoenlijk geheugenkaartje kopen.
Groetjes,
JoostPs.
Link naar 32Gig Class 10 kaartje:
http://tweakers.net/pricewatch/294822/samsung-micro-sdhc-32gb-class-10.html -
AuteurBerichten