• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Inruilen
    • Galaxy verkopen
    • iPhone verkopen
    • Ander merk…
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: gratis tablet, korting
        • Samsung Galaxy S25 aanbieding: gratis JBL
        • Samsung Galaxy A57 aanbiedingen: nu al met korting
        • Samsung Galaxy A37 aanbiedingen: in prijs gedaald
        • Samsung Galaxy A17 aanbiedingen
        • Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbieding: kopen, of wachten op de Fold 8?
        • Samsung Galaxy inruilen: nu extra geld terug voor je telefoon
      • Toestellen
        • Abonnement vergelijken
          • Samsung Galaxy S26(+) met abonnement
          • Samsung Galaxy S26 Ultra met abonnement
          • Samsung Galaxy A57 met abonnement
          • Samsung Galaxy A37 met abonnement
        • Middenklasse €200-€500
          • Galaxy A57 los toestel
          • Galaxy A37 los toestel
          • Galaxy A56 los toestel
          • Galaxy A36 los toestel
          • Galaxy S25 FE los toestel
        • High-end €500-€1000
          • Galaxy S25-serie los toestel
          • Galaxy Z Flip 7 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S26-serie los toestel
          • Galaxy Z Fold 7 los toestel
      • Verkopen/inruilen
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy S26 Ultra review
    • Samsung Galaxy A57 review
    • Samsung Galaxy Buds4 Pro review
    • Samsung Galaxy A17 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 7 review
    • Samsung Galaxy A36 review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Informatie over de beveiligingsupdates
    • Alles over de One UI 8.5-upgrade
    • Tot wanneer krijgt jouw Samsung Galaxy telefoon updates?
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S26 en S26+
          • Samsung Galaxy S26 Ultra
          • Samsung Galaxy S25
          • Samsung Galaxy S25 Ultra
          • Samsung Galaxy S25 Edge
          • Samsung Galaxy S25 FE
          • Samsung Galaxy S24 FE
        • Galaxy Z serie
          • Samsung Galaxy Z Fold 7
          • Samsung Galaxy Z Flip 7
          • Samsung Galaxy Z Fold 6
          • Samsung Galaxy Z Flip 6
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A57
          • Samsung Galaxy A56
          • Samsung Galaxy A37
          • Samsung Galaxy A36
          • Samsung Galaxy A26
          • Samsung Galaxy A17
          • Samsung Galaxy A16
          • Samsung Galaxy A55
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy Z Fold 8
        • Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra
        • Samsung Galaxy Z Flip 8
      • Tabs & Wearables
        • Wearables
          • Samsung Galaxy Buds 4 (Pro)
          • Samsung Galaxy Watch Ultra
        • Tablets
          • Samsung Galaxy Tab S11 (Ultra)
          • Samsung Galaxy Tab S10+ en Ultra
Tip: Voeg GALAXYCLUB.NL toe als favoriete Google-nieuwsbron!

Galaxy Club / Pagina 12

joosthaverkort

  • Profiel
  • Onderwerpen gestart
  • Aangemaakte Reacties
  • Engagements
  • Favorieten

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 166 tot 176 (van in totaal 176)
← 1 2 3 … 10 11 12
  • Auteur
    Berichten
  • 14 november 2011 om 15:57 In reactie op: Samsung Galaxy S2 GT-I9100 gaat niet meer uit!! etc. #29043
    joosthaverkort
    Lid

    Heel simpel: Wanneer je ‘wazige’ problemen hebt met je toestel, die bijna niemand anders heeft, is er iets stuk: De hardware of de software. Door een ‘Hard Reset’ uit te voeren kun je bevestigen of de software ‘stuk’ is (Als hij het daarna wél gewoon doet, dan lag het aan de software).
    Als hij het daarna nog steeds niet doet, dan is je toestel gewoon hardwarematig stuk. Ga dan vooral niet zelf aan het prutsen, maar bel in eerste instantie met Samsung om te vragen of zij een oplossing voor het probleem hebben. Als zij aangeven dat het toestel gerepareerd moet worden, doe dit dan via de instantie bij wie je het toestel hebt gekocht. (Daar heb je je koopovereenkomst namelijk)

    In het geval van de foutieve batterijtemperatuur i.c.m. niet goed uitschakelen, is mijn best guess dat het laadt-/voedingscircuit defect is. m.a.w: hij is gewoon stuk.

    10 november 2011 om 14:40 In reactie op: Marketing Student #29008
    joosthaverkort
    Lid

    Done!

    Zou leuk zijn als je de resultaten hier op ’t forum post.

    9 november 2011 om 17:07 In reactie op: Controle echt s2 kopen, hulp #29002
    joosthaverkort
    Lid

    Hey Edwin,

    De echte Galaxy S2 heeft boven het scherm in zilver het Samsung logo staan, waarbij het horizontale streepje van de hooftlatter ‘A’ in het logo ontbreekt. (http://www.tecrux.com/wp-content/uploads/2010/07/Samsung-logo-4BDAA5DC5B-seeklogo.png) Ditzelfde geldt voor de achterkant, aan de onderkant van het batterijklepje.
    Bij de fake ontbreken beide.

    Zelfs in Azië zijn ze (meestal) niet zo gek om ook de naam inclusief logo van een grote Multinational voor 100% te vervalsen;)

    Good luck;)
    Groet,
    Joost

    9 november 2011 om 14:28 In reactie op: telefoon heel traag na installatie van ap lock en task killer? #29001
    joosthaverkort
    Lid

    Hallo Katje,

    Ik gebruik zelf geen AppLock, dus daar kan ik niet over oordelen. Het klink echter alsof er iets mis is met die App.

    Wat betreft een TaskKiller, zou ik je aanraden om deze zowiezo NIET opnieuw te installeren. De reden hiervoor is als volgt:
    Wanneer je een App verlaat, wordt deze ‘bevroren’ in het RAM geparkeerd. Deze App gebruikt vanaf dat moment dus geen processorvermogen, alleen RAM. Zodra je die App daarna weer opent, wordt deze vanuit het RAM ‘ontdooit’. Dit ‘ontdooien’ gaat veel sneller dan wanneer de App vanuit flashgeheugen gestart moet worden. Het klinkt wat gek, maar het is dus juist goed om zoveel mogelijk Apps in je RAM te hebben staan. Wanneer Android toch te weinig RAM heeft om bijvoorbeeld een nieuwe App te kunnen starten, wordt automatisch de langstgeparkeerde App uit het RAM verwijderd.

    Naast Apps, kent Android ook achtergrondprocessen. Het Alarmclock-proces moet bijvoorbeeld op de achtergrond draaien om de tijd in de gaten te houden en zonodig actie te ondernemen. hetzelfde geldt voor de afhandeling van SMS, Telefoon, e-mail, Facebook, Twitter enz… Deze processen gebruiken processorvermogen en RAM, en zijn noodzakelijk voor de werking van je toestel. Het risico bestaat dat een task killer zo’n proces afschiet waardoor je toestel niet naar behoren functioneert. (Je zou niet de eerste zijn die zich verslaapt omdat de alarmclock is ge-kill’t)

    Met andere woorden; Een task killer op een modern Andoid toestel is volstrek zinloos en werkt zelfs averechts. De enige reden dat die dingen zo populair zijn, is omdat veel mensen denken dat Android hetzelfde werkt als Windows en je dus zo min mogelijk Apps ‘open’ zou moeten hebben staan. (En natuurlijk om interessant-/geek-/nerdy-/tweaker-like te kunnen doen bij vriendjes;)

    Joost

    9 november 2011 om 11:24 In reactie op: in het beginscherm staat veilige stand #29000
    joosthaverkort
    Lid

    Hallo BongoJeff,

    Dit is vaak op te lossen door je toestel uit te schakelen en minimaal vijf minuten te wachten voordat je’m weer aanzet. Mocht dit niet werken, doe dan hetzelfde maar en dan ook de batterij nadat hij is uitgeschakeld.

    Controleer tevens of je home-knop niet vast zit.

    8 november 2011 om 16:11 In reactie op: Opladen onderbroken. Batterijtemperatuur te hoog of te laag. #28987
    joosthaverkort
    Lid

    Hey Troi,

    Lithiumbatterijen gaan stuk (en kunnen zelfs ontploffen) wanneer ze te warm zijn tijdens het laden, daarom is je accu hiertegen beveiligd. Haal tijdens het opladen eens het batterijklepje los en voel eens of de accu daadwerkelijk niet te warm wordt. Pas op dat je je niet brandt als dit wèl zo blijkt te zijn! Als hij -heet- is, dan is je accu of telefoon zowiezo stuk. (Hij mag wel gewoon ‘lauw-warm’ worden)

    Doe voor de zekerheid even een Google search of dit probleem vaker voorkomt, maar dit klinkt wat mij betreft alsof er de temperatuursensor, accu of het laadcircuit stuk is. Je zou voor de zekerheid je toestel eerst nog eens naar de fabrieksinstellingen kunnen herstellen om te kijken of het probleem daarmee is opgelost, en anders ben ik bang dat je contact moet opnemen met je verkoper voor een reparatie onder garantie.

    Aandachtspuntje: Wanneer de accu stuk blijkt te zijn, laat je dan niet afschepen met “de accu valt niet onder de garantie”. Dit geldt alleen voor op lange termijn afnemende capaciteit. Je hebt dus gewoon recht op een werkend product en kostenloze vervanging.

    Succes!

    8 november 2011 om 15:52 In reactie op: MP3 afspelen via bijv. autoradio #28983
    joosthaverkort
    Lid

    Via Bluetooth is dit zowiezo mogelijk. Je moet hiervoor je SGS2 eerst aan je autoradio koppelen (mits deze over Bluetooth beschikt). Ik durf niet te zeggen of de SGS2 ook een FM-transmiter heeft, maar volgens mij niet.

    Ik gebruik dit zelf om in mijn auto muziek te luisteren via bijvoorbeeld Spotify en het werkt perfect.

    28 oktober 2011 om 14:51 In reactie op: verbinden met telefoon in Volvo S60 #28868
    joosthaverkort
    Lid

    Hallo pdecost2,

    Ik heb met mijn vorige Android-toestel (een HTC Desire) soortgelijke problemen gehad met mijn nieuwe Seat Leon. Zowel de klantenservices van zowel HTC als Seat kwam ik nergens, dus ben uitendelijk zelf aan het uitzoeken gegaan.

    Heb je al geprobeerd om het initiëren van de verbinding om te draaien? m.a.w.: Je kunt ervoor kiezen om vanuit je car-kit naar de telefoon te zoeken (dus je telefoon moet Bluetooth-zichtbaar zijn), maar je zou ook vanaf je telefoon naar de auto kunnen zoeken. (Daarvoor moet de auto Bluetooth-zichtbaar zijn). Zorg ervoor dat, als je de andere optie probeert, je de oude verbinding hebt verwijderd en je telefoon hebt gereboot. (Misschien helpt auto contactslot uit-aan zetten ook?)

    Het bovenstaande zorgde er bij mij voor dat ik wél verbinding kon maken, maar uiteindelijk bleek deze behoorlijk instabiel te zijn. Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door over te stappen op CyanogenMod op mijn Desire. Daarna werkte het perfect.

    Wat betreft mijn Galaxy S2, zowel de originele firmware als CyanogenMod werken bij de Seat Leon, dus ik ben bang dat Volvo’s en Samsung’s interpretaties van de Bluetooth-spec’s niet helemaal hetzelfde zijn.

    Succes ermee!

    26 oktober 2011 om 10:27 In reactie op: Streep op beeldscherm #28851
    joosthaverkort
    Lid

    Hoi Onnoveen,

    Ik ben het inderdaad eens met wat Erik zegt. Dit hoort inderdaad niet te gebeuren. Ikzelf denk dat het een hardwareprobleem is dat kan ontstaan door een slechte verbinding aan de rand van het scherm, maar bijvoorbeeld ook door defecte electronica in het scherm zelf. (Je ziet ze niet maar ’t zit er echt;)

    Neem in dit geval eerst contact op met de verkoper (dus niet met Samsung). Hiermee heb je namelijk een koopovereenkomst, waardoor die partij verantwoordelijk is voor garantie en afhandeling daarvan. Laat je dus niet afschepen met “bel maar naar samsung”. Aleen wanneer je het toestel bij bijvoorbeeld een kleine webshop hebt gekocht, kun je er beter rechtstreeks contact opnemen met samsung. Dit omdat het je dan gewoon tijd scheelt.

    Mochten ze zeggen dat schermschade niet onder de ‘garantie’ valt, kun je je beroepen op je confirmiteitsrecht. Dit bepaalt dat je product wettelijk moet voldoen aan ‘redelijke verwachtingen’. Een scherm dat stuk gaat tijdens normaal gebruik, is dus niet de bedoeling. Let wel dat jij dan moet bewijzen dat het niet jouw schuld is. Conformiteitsrecht is wettelijk bepaald en staat volledig los van ‘garantiebepalingen’ van de fabriek of verkoper.

    Verkopers zullen je hier nooit zelf op wijzen, maar wanneer je er zelf over begint zullen ze al gauw eieren voor hun geld kiezen, omdat je als consument best sterk staat. (Heb hier zelf goede ervaringen mee)

    2 oktober 2011 om 15:26 In reactie op: elke lader geschikt? #28621
    joosthaverkort
    Lid

    Hallo Gerben,

    Er staat me iets bij dat Neukia zich bij hun toestellen niet aan de formele USB-spec’s houdt (of heeft gehouden). Het zou dus inderdaad goed kunnen dat je oude Nokia lader niet zal werken met de SGS2. Dit ligt dus niet aan de SGS2, maar aan Nokia.
    Ik hang mijn SGS2 aan zo’n beetje alles waar USB aan zit (‘k misbruik zelfs de USB aansluiting in auto om m’n SGS2 op te laden), en heb eigenlijk nergens problemen mee. Alleen sommige van die batterijgevoede mobiele opladers hebben soms moeite om voldoende stroom te leveren.

    13 augustus 2011 om 20:48 In reactie op: cyanogenmod 7.. #28126
    joosthaverkort
    Lid

    Hallo Vincent,

    Zelf had ik Cyanogenmod 7 op mijn vorige toestel (HTC Desire) geïnstalleerd en was hier erg tevreden over. De software die Samsung gemaakt heeft voor de S2 werkt minder goed dan Cyanogenmod op de Desire, dus zodra CM7 officieel beschikbaar is voor de S2 ga ik meteen over.

    Je toestel gaat hier in principe niet aan stuk, maar het kan zijn dat op dit moment bepaalde zaken nog niet goed werken. CM7 voor de S2 is namelijk nog niet af.

    CM7 voor de Galaxy S2 zit nu nog in het “Nightly build” stadium. Een korte uitleg:
    Elke nacht wordt er een nieuwe testversie van CM gebouwd, waar overdag aan wordt gesleuteld. Dit worden de zogenaamde “nightly builds” genoemd. Het installeren van zo’n nightly build is alleen verstandig als je écht weet waar je mee bezig bent, en dus niet voor ‘simpele eindgebruikers’.

    Tegen de tijd dat de nightly builds goed genoeg zijn om te worden getest door het grote publiek, dan wordt er een “Release candidate” (RC) uitgegeven. Je mag er vanuit gaan dat deze versie naar behoren werkt, maar er kunnen nog fouten in zitten.

    Wanneer (bijna) alle fouten uit de Release candidate zijn verwijderd, verschijnt er een “Stable release”. Als je minimaal risico wil lopen zul je moeten wachten tot deze beschikbaar is. Fouten (dit noemen ze ‘bugs’) kunnen echter altijd aanwezig blijven.

    Je kunt na installatie van CyanogenMod altijd de originele firmware van je toestel terugzetten. Hiervoor kun je Kies gebruiken.

    Wat betreft je andere vragen, verwijs ik je door naar Google.com. Gebruik hierbij engelstalige zoektermen, want met Nederlands kom je niet ver. Mocht je moeite hebben om de engelstalige handleidingen te lezen, dan moet je je misschien afvragen of het überhaubt een goed plan is om dit te ondernemen. Je gaat namelijk iets met het toestel doen waarna je geen ondersteunig meer krijgt van Samsung en afhankelijk wordt van de (engelstalige) community.

    Kortom: Denk er nog even over na of je dit echt wil, maar als ik jou was zou ik zowiezo wachten op de eerste Stable release voor de S2 van CM7. Ondertussen maakt het niet uit welke officiële updates je wel -of niet- binnenhaalt.

    Vriendelijke groet,
    Joost

  • Auteur
    Berichten
11 berichten aan het bekijken - 166 tot 176 (van in totaal 176)
← 1 2 3 … 10 11 12

MEER DEALS

Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: kopen, prijzen, korting

Aanbiedingen: Samsung Galaxy S26 met korting, cashback, gratis tablet

Samsung Galaxy S24 inruilen of verkopen

Actie: extra inruilwaarde als je nu je Samsung Galaxy verkoopt (of koopt)

Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbieding: gratis Watch Ultra, korting

Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbiedingen: kopen, of wachten op de Fold 8?

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen: flink goedkoper én gratis JBL-speaker

Samsung Galaxy A37 aanbiedingen

Samsung Galaxy A37-aanbiedingen: nu met gratis JBL-speaker

POPULAIRSTE GALAXY S26 ABO’S:

Laatste updates in NL

Nieuwe Samsung Galaxy Watch-update van start in Nederland

One UI 8.5-update beschikbaar op Samsung Galaxy A54, A34, meer (aanvulling)

Volgende Samsung Galaxy A-generatie krijgt update naar One UI 8.5 – en de Tab S9

Deze Samsung-tablets en -telefoons krijgen deze week de One UI 8.5-update

Twee Galaxy A-telefoons krijgen Samsungs One UI 8.5-update – en de eerste Xcover

Meer firmware updates

Laatste reacties

  • Rob op Samsung-telefoons krijgen derde Google Play-update in korte tijd
  • Jaap op Welke Samsung-telefoons en -tablets krijgen de One UI 8.5-upgrade?
  • Mike op Samsung-telefoons krijgen derde Google Play-update in korte tijd
  • arjan op Samsungs volgende Galaxy Watch Ultra krijgt veel grotere batterij
  • Geertjoch op Samsung-telefoons en -tablets krijgen nu nieuwe Google Play-update

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Support

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Copyright © 2026 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.