Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 november 2011 om 15:57 In reactie op: Samsung Galaxy S2 GT-I9100 gaat niet meer uit!! etc. #29043
Heel simpel: Wanneer je ‘wazige’ problemen hebt met je toestel, die bijna niemand anders heeft, is er iets stuk: De hardware of de software. Door een ‘Hard Reset’ uit te voeren kun je bevestigen of de software ‘stuk’ is (Als hij het daarna wél gewoon doet, dan lag het aan de software).
Als hij het daarna nog steeds niet doet, dan is je toestel gewoon hardwarematig stuk. Ga dan vooral niet zelf aan het prutsen, maar bel in eerste instantie met Samsung om te vragen of zij een oplossing voor het probleem hebben. Als zij aangeven dat het toestel gerepareerd moet worden, doe dit dan via de instantie bij wie je het toestel hebt gekocht. (Daar heb je je koopovereenkomst namelijk)In het geval van de foutieve batterijtemperatuur i.c.m. niet goed uitschakelen, is mijn best guess dat het laadt-/voedingscircuit defect is. m.a.w: hij is gewoon stuk.
Done!
Zou leuk zijn als je de resultaten hier op ’t forum post.
Hey Edwin,
De echte Galaxy S2 heeft boven het scherm in zilver het Samsung logo staan, waarbij het horizontale streepje van de hooftlatter ‘A’ in het logo ontbreekt. (http://www.tecrux.com/wp-content/uploads/2010/07/Samsung-logo-4BDAA5DC5B-seeklogo.png) Ditzelfde geldt voor de achterkant, aan de onderkant van het batterijklepje.
Bij de fake ontbreken beide.Zelfs in Azië zijn ze (meestal) niet zo gek om ook de naam inclusief logo van een grote Multinational voor 100% te vervalsen;)
Good luck;)
Groet,
Joost9 november 2011 om 14:28 In reactie op: telefoon heel traag na installatie van ap lock en task killer? #29001Hallo Katje,
Ik gebruik zelf geen AppLock, dus daar kan ik niet over oordelen. Het klink echter alsof er iets mis is met die App.
Wat betreft een TaskKiller, zou ik je aanraden om deze zowiezo NIET opnieuw te installeren. De reden hiervoor is als volgt:
Wanneer je een App verlaat, wordt deze ‘bevroren’ in het RAM geparkeerd. Deze App gebruikt vanaf dat moment dus geen processorvermogen, alleen RAM. Zodra je die App daarna weer opent, wordt deze vanuit het RAM ‘ontdooit’. Dit ‘ontdooien’ gaat veel sneller dan wanneer de App vanuit flashgeheugen gestart moet worden. Het klinkt wat gek, maar het is dus juist goed om zoveel mogelijk Apps in je RAM te hebben staan. Wanneer Android toch te weinig RAM heeft om bijvoorbeeld een nieuwe App te kunnen starten, wordt automatisch de langstgeparkeerde App uit het RAM verwijderd.Naast Apps, kent Android ook achtergrondprocessen. Het Alarmclock-proces moet bijvoorbeeld op de achtergrond draaien om de tijd in de gaten te houden en zonodig actie te ondernemen. hetzelfde geldt voor de afhandeling van SMS, Telefoon, e-mail, Facebook, Twitter enz… Deze processen gebruiken processorvermogen en RAM, en zijn noodzakelijk voor de werking van je toestel. Het risico bestaat dat een task killer zo’n proces afschiet waardoor je toestel niet naar behoren functioneert. (Je zou niet de eerste zijn die zich verslaapt omdat de alarmclock is ge-kill’t)
Met andere woorden; Een task killer op een modern Andoid toestel is volstrek zinloos en werkt zelfs averechts. De enige reden dat die dingen zo populair zijn, is omdat veel mensen denken dat Android hetzelfde werkt als Windows en je dus zo min mogelijk Apps ‘open’ zou moeten hebben staan. (En natuurlijk om interessant-/geek-/nerdy-/tweaker-like te kunnen doen bij vriendjes;)
Joost
Hallo BongoJeff,
Dit is vaak op te lossen door je toestel uit te schakelen en minimaal vijf minuten te wachten voordat je’m weer aanzet. Mocht dit niet werken, doe dan hetzelfde maar en dan ook de batterij nadat hij is uitgeschakeld.
Controleer tevens of je home-knop niet vast zit.
8 november 2011 om 16:11 In reactie op: Opladen onderbroken. Batterijtemperatuur te hoog of te laag. #28987Hey Troi,
Lithiumbatterijen gaan stuk (en kunnen zelfs ontploffen) wanneer ze te warm zijn tijdens het laden, daarom is je accu hiertegen beveiligd. Haal tijdens het opladen eens het batterijklepje los en voel eens of de accu daadwerkelijk niet te warm wordt. Pas op dat je je niet brandt als dit wèl zo blijkt te zijn! Als hij -heet- is, dan is je accu of telefoon zowiezo stuk. (Hij mag wel gewoon ‘lauw-warm’ worden)
Doe voor de zekerheid even een Google search of dit probleem vaker voorkomt, maar dit klinkt wat mij betreft alsof er de temperatuursensor, accu of het laadcircuit stuk is. Je zou voor de zekerheid je toestel eerst nog eens naar de fabrieksinstellingen kunnen herstellen om te kijken of het probleem daarmee is opgelost, en anders ben ik bang dat je contact moet opnemen met je verkoper voor een reparatie onder garantie.
Aandachtspuntje: Wanneer de accu stuk blijkt te zijn, laat je dan niet afschepen met “de accu valt niet onder de garantie”. Dit geldt alleen voor op lange termijn afnemende capaciteit. Je hebt dus gewoon recht op een werkend product en kostenloze vervanging.
Succes!
Via Bluetooth is dit zowiezo mogelijk. Je moet hiervoor je SGS2 eerst aan je autoradio koppelen (mits deze over Bluetooth beschikt). Ik durf niet te zeggen of de SGS2 ook een FM-transmiter heeft, maar volgens mij niet.
Ik gebruik dit zelf om in mijn auto muziek te luisteren via bijvoorbeeld Spotify en het werkt perfect.
Hallo pdecost2,
Ik heb met mijn vorige Android-toestel (een HTC Desire) soortgelijke problemen gehad met mijn nieuwe Seat Leon. Zowel de klantenservices van zowel HTC als Seat kwam ik nergens, dus ben uitendelijk zelf aan het uitzoeken gegaan.
Heb je al geprobeerd om het initiëren van de verbinding om te draaien? m.a.w.: Je kunt ervoor kiezen om vanuit je car-kit naar de telefoon te zoeken (dus je telefoon moet Bluetooth-zichtbaar zijn), maar je zou ook vanaf je telefoon naar de auto kunnen zoeken. (Daarvoor moet de auto Bluetooth-zichtbaar zijn). Zorg ervoor dat, als je de andere optie probeert, je de oude verbinding hebt verwijderd en je telefoon hebt gereboot. (Misschien helpt auto contactslot uit-aan zetten ook?)
Het bovenstaande zorgde er bij mij voor dat ik wél verbinding kon maken, maar uiteindelijk bleek deze behoorlijk instabiel te zijn. Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door over te stappen op CyanogenMod op mijn Desire. Daarna werkte het perfect.
Wat betreft mijn Galaxy S2, zowel de originele firmware als CyanogenMod werken bij de Seat Leon, dus ik ben bang dat Volvo’s en Samsung’s interpretaties van de Bluetooth-spec’s niet helemaal hetzelfde zijn.
Succes ermee!
Hoi Onnoveen,
Ik ben het inderdaad eens met wat Erik zegt. Dit hoort inderdaad niet te gebeuren. Ikzelf denk dat het een hardwareprobleem is dat kan ontstaan door een slechte verbinding aan de rand van het scherm, maar bijvoorbeeld ook door defecte electronica in het scherm zelf. (Je ziet ze niet maar ’t zit er echt;)
Neem in dit geval eerst contact op met de verkoper (dus niet met Samsung). Hiermee heb je namelijk een koopovereenkomst, waardoor die partij verantwoordelijk is voor garantie en afhandeling daarvan. Laat je dus niet afschepen met “bel maar naar samsung”. Aleen wanneer je het toestel bij bijvoorbeeld een kleine webshop hebt gekocht, kun je er beter rechtstreeks contact opnemen met samsung. Dit omdat het je dan gewoon tijd scheelt.
Mochten ze zeggen dat schermschade niet onder de ‘garantie’ valt, kun je je beroepen op je confirmiteitsrecht. Dit bepaalt dat je product wettelijk moet voldoen aan ‘redelijke verwachtingen’. Een scherm dat stuk gaat tijdens normaal gebruik, is dus niet de bedoeling. Let wel dat jij dan moet bewijzen dat het niet jouw schuld is. Conformiteitsrecht is wettelijk bepaald en staat volledig los van ‘garantiebepalingen’ van de fabriek of verkoper.
Verkopers zullen je hier nooit zelf op wijzen, maar wanneer je er zelf over begint zullen ze al gauw eieren voor hun geld kiezen, omdat je als consument best sterk staat. (Heb hier zelf goede ervaringen mee)
Hallo Gerben,
Er staat me iets bij dat Neukia zich bij hun toestellen niet aan de formele USB-spec’s houdt (of heeft gehouden). Het zou dus inderdaad goed kunnen dat je oude Nokia lader niet zal werken met de SGS2. Dit ligt dus niet aan de SGS2, maar aan Nokia.
Ik hang mijn SGS2 aan zo’n beetje alles waar USB aan zit (‘k misbruik zelfs de USB aansluiting in auto om m’n SGS2 op te laden), en heb eigenlijk nergens problemen mee. Alleen sommige van die batterijgevoede mobiele opladers hebben soms moeite om voldoende stroom te leveren.Hallo Vincent,
Zelf had ik Cyanogenmod 7 op mijn vorige toestel (HTC Desire) geïnstalleerd en was hier erg tevreden over. De software die Samsung gemaakt heeft voor de S2 werkt minder goed dan Cyanogenmod op de Desire, dus zodra CM7 officieel beschikbaar is voor de S2 ga ik meteen over.
Je toestel gaat hier in principe niet aan stuk, maar het kan zijn dat op dit moment bepaalde zaken nog niet goed werken. CM7 voor de S2 is namelijk nog niet af.
CM7 voor de Galaxy S2 zit nu nog in het “Nightly build” stadium. Een korte uitleg:
Elke nacht wordt er een nieuwe testversie van CM gebouwd, waar overdag aan wordt gesleuteld. Dit worden de zogenaamde “nightly builds” genoemd. Het installeren van zo’n nightly build is alleen verstandig als je écht weet waar je mee bezig bent, en dus niet voor ‘simpele eindgebruikers’.Tegen de tijd dat de nightly builds goed genoeg zijn om te worden getest door het grote publiek, dan wordt er een “Release candidate” (RC) uitgegeven. Je mag er vanuit gaan dat deze versie naar behoren werkt, maar er kunnen nog fouten in zitten.
Wanneer (bijna) alle fouten uit de Release candidate zijn verwijderd, verschijnt er een “Stable release”. Als je minimaal risico wil lopen zul je moeten wachten tot deze beschikbaar is. Fouten (dit noemen ze ‘bugs’) kunnen echter altijd aanwezig blijven.
Je kunt na installatie van CyanogenMod altijd de originele firmware van je toestel terugzetten. Hiervoor kun je Kies gebruiken.
Wat betreft je andere vragen, verwijs ik je door naar Google.com. Gebruik hierbij engelstalige zoektermen, want met Nederlands kom je niet ver. Mocht je moeite hebben om de engelstalige handleidingen te lezen, dan moet je je misschien afvragen of het überhaubt een goed plan is om dit te ondernemen. Je gaat namelijk iets met het toestel doen waarna je geen ondersteunig meer krijgt van Samsung en afhankelijk wordt van de (engelstalige) community.
Kortom: Denk er nog even over na of je dit echt wil, maar als ik jou was zou ik zowiezo wachten op de eerste Stable release voor de S2 van CM7. Ondertussen maakt het niet uit welke officiële updates je wel -of niet- binnenhaalt.
Vriendelijke groet,
Joost -
AuteurBerichten