Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Peter,
Het lijkt me logisch dat ook Android ook de internetverbinding toggle’d, net als iOS. Dit in verband met het energieverbuik. De vele korte verbindingen op mijn telefoonrekening lijken dit te bevestigen. (Ook een pushconnectie is niet volledig constant, maar bestaat uit korte ‘pulsen’)
Ik zou voorzichtig zijn met dat afronden van HollandsNieuwe. Rekenvoorbeeld: Stel WhatsApp sync’d elke 5 seconden en maakt hiervoor een internetverbinding aan om vervolgens 2kb (dit is een gok) data te verstoken. Na een uur zou je zo 1.440kB (=1,44MB) aan data hebben verzonden. HollandsNieuwe zou je hiervoor echter 72.000kB (=72MB) aan data in rekening brengen. Dat scheelt een factor 50 en dat vind ik best veel :s *schrikt even van de verhouding*
Nou bevat Android heel slimme manieren om internettoegang van verschillende applicaties te combineren en te bepalen of de 3G verbinding wèl of niet moet worden getoggled. Daarnaast zal er wel iets zijn als een soort sleep-modus voor de verbinding, waardoor deze misschien niet volledig wordt verbroken, dus het voorbeeld hierboven zal natuurlijk niet volledig kloppen. Maar het geeft wel een idee dat je er als klant zowiezo niet beter van wordt.
Groetjes,
JoostPs.
Als iemand hier meer informatie over heeft, hoor ik het ook graag.Hoi,
Vraag 1: Ik weet het niet zeker of Samsung dit heeft, maar probeer het volgende eens: Leg je toestel op tafel en zorg dat je gebeld wordt. Wanneer de ringtone stopt met afspelen zodra je’m oppakt of omdraait, dan hoort dit. (HTC heeft/had ook zoiets en het is best handig) Iets anders kan ik me zo niet bedenken.
Vraag 2: Controleer of je het automatisch draaien van je beeldscherm wel aan hebt staan. (Via instellingen)
Ik gebruik zelf CyanogenMod op m’n S2, dus ik kan deze dingen helaas niet voor je testen. Misschien dat iemand anders ook nog ideeën heeft.
Groetjes,
JoostHey Jandra,
Allereerst welkom op het forum:)
Ik zie dat er een tip staat over LauncherPro. Hiermee kan dat inderdaad wèl. Maar als je toch van Home Screen wisselt, kan ik “Go Launcher Ex” zeker aanraden om eens te probern. Ikzelf ben onlangs van LauncherPro overgestap naar Go Launcher Ex omdat deze naar mijn gevoel veel soepeler werkt en regelmatiger wordt geüpdate dan LaucherPro.
Uiteraard is deze gewoon gratis in de market te vindenHoi Roel,
http://lmgtfy.com/?q=hard+reset+galaxy+s2
Alsjeblieft;)
Groetjes,
JoostEdit:
Ik weet niet zeker of de ‘internal storage’ standaard wordt leeggegooid. Dat zou je even moeten uitproberen.Hoi Onnoveen,
Goed om te horen! Bedankt voor je update:)
Hi Lale,
Vraag 1: Je zou een applicatie als “App protector” of “App lock” kunnen proberen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mensen lijken er tevreden over te zijn. Ik weet alleen niet in hoeverre dit ook echt toegang tot de data blokkeerd, of dat het alleen specifieke applicaties blokkeert. Het zou dus kunnen dat je standaard SMS-App wordt ge-lockt, maar dat zodra iemand stiekem een ander SMS-App van de market haalt, hij wèl bij je SMS’jes kan. Dit weet ik echter niet 100% zeker.
Android is er op gebaseerd dat zodra je eenmaal ingelogd bent op je telefoon, je toegang hebt tot al je data. De beste manier van beveiligen is dus een sterk wachtwoord/pincode/gesture op je toestel.
Vraag 2: Sorry, geen flauw idee 🙁
Vraag 3: Je zou kunnen proberen om een Exchange verbinding te maken i.p.v. POP3. Ik kwam dit stappenplan tegen, maar misschien moet je zelf ff googlen voor meer uitleg:
- 1. Applications
- 2. E-mail ( the standard SGS Email)
- 3. Add new account
- 4. Fill in Email Address + Password of your Hotmail account
- 5. Press Manual Setup
- 6. Chose Exchange Account
- 7. Domain/Username = ‘Youremail’@hotmail.com
- 8. Password = Your Hotmail password ( Already filled in in previous steps)
- 9. Exchange Server = m.hotmail.com
- 10. Tick ‘Use Secure Connection (SSL) ‘
- 11. Press Next
Hotmail synchronisatie schijnt problemen te hebben met lange wachtwoorden, dus wanneer je wachtwoord langer is dan 12 karakters, zou je eens kunnen proberen om deze in te korten.
Succes!
Groetjes
Joost25 november 2011 om 10:41 In reactie op: Vraag over het instaleren van spellen mbv apk bestand #29141Hallo Raampie,
Zou je je vraag opnieuw willen formuleren in het Nederlands, of anders het Engelse (?) origineel willen plaatsen? Ik wil best nadenken over je vraag, maar heb geen zin om deze wartaal te ontcijferen.
Het antwoord komt een beetje laat, maar misschien zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen.
De kans bestaat dat de autolader niet in staat is om het benodigde vermogen voor de S2 te leveren. In eerste instantie begint hij dan met laden, maar zodra er meer stroom gaat lopen, zakt de adapterspanning in. Wanneer de spanning hierdoor beneden een bepaald niveau komt, stop hij met laden.
Ik zou het inderdaad eens proberen met een nieuwe lader. Vraag dan specifiek naar een lader die geschikt is voor high-end smartphones, omdat deze meer vermogen (vaak 1000mW) kunnen leveren, dan standaard laders.
Hey Loes,
welkom:)
GOUDEN TIP voor verzekeringen: (al zeg ik het zelf;)
Verzeker je toestel NIET via de telefoonverkoper of telecomprovider. Hier ben je verschikkelijk veel te duur uit omdat het grootste deel van de jouw poliskosten als provisie wordt uitbetaald aan de verkoper.
Oplossing:
Heel simpel: Verzeker je toestel gewoon via je eigen verzekeraar of tussenpersoon. Dit is veel goedkoper, terwijl ongeveer dezelfde voorwaarden worden gehanteerd. Ik betaal ongeveer €20,- per jaar voor een all-risk verzekering via de verzekeraar waar al mijn andere verzekeringen ook lopen. Dit is inclusief diefstal (alleen aannemelijk maken. Geen braaksporen nodig) en beschadiging. Het eigen risico is €50,- en zonder vervangend toestel. (alsof je die zelf niet thuis hebt liggen;)Het verschil in kosten tussen beide opties is ronduit absurd te noemen, terwijl de polisvoorwaarden veelal hetzelfde zijn.
(sorry voor de titel, maar ik vind dat dit wel een gouden tip mag heten toch? 😉 )
Hallo,
De HDMI ingang van een TV is alleen een INgang (stating the obvious;). Deze kan dus niet worden gebruikt om eletriciteit te leveren aan externe apparaten zoals USB dat wèl kan. Daarom heb je altijd een externe voedingsbron nodig om je MHL-adapter te kunnen gebruiken.
Maar…
Je S2 ondersteunt MHL (Mobile High-definition Link). Die adapter die je gekocht hebt, is eigenlijk een MHL-naar-HDMI adapter zodat je ‘m op TV’s kunt aansluiten die alleen HDMI i.p.v. MHL ondersteunen. Er zijn op dit moment een klein aantal TV-toestellen op de markt die al MHL ondersteunen, waardoor je die adapter niet meer nodig zou hebben. Op die manier kan je toestel rechtstreeks door de TV worden opgeladen. Het gaat helaas nog wel even duren voordat dit -als überhaubt- mainstream wordt, ben ik bang.
Vriendelijke groet,
JoostHallo Svanur,
Je zou een hard reset kunnen uitvoeren om te kijken of het probleem hiermee is opgelost. Mocht dat niet helpen, dan zou ik contact opnemen met samsung en evt via je verkoper het toestel opsturen voor reparatie. Dit klinkt mij namelijk alsof ‘ie gewoon stuk is.
mvg,
JoostHallo Sandra & René,
Zelf heb ik geen originele Samsung software meer draaien, maar ik ga ervan uit dat deze instelling ook bij jullie beschikbaar is:
- Open de browser en ga m.b.v. de menuknop naar instellingen.
- Controleer of er een vinkje staat bij “Afbeeldingen laden”
Dit is in negen van de tien gevallen de oorzaak van het euvel. Ben benieuwd of het werkt.
Groetjes,
JoostHallo Moon,
Dit klinkt alsof hij om de een of andere reden vastloopt en dat Android zich om de één of andere reden herstart. Normaal gesproken gebeurt dit wanneer Android een serieuze fout tegenkomt.(Je bedoelt toch het ‘de-telefoon-schakelt-uit-geluid’ met ‘het bekende deuntje’?)
Na het starten van android wordt de SD-card en opslag gemount (betekent: gekoppeld aan je telefoon) en wordt er automatisch een media-scan gestart. Dat deze melding verschijnt is dus vrij logisch.Ik ken het probleem zelf niet, maar dit zijn een aantal dingen waar je naar zou kunnen kijken:
- Hoe vaak treedt het probleem op?
- Hoe ziet het ‘opnieuw opstarten’ er uit? Krijg je ook het zwarte scherm met het [Galaxy S2]-logo te zien, of slaat hij dat over bij het opstarten?
- Gebeurt dit alleen tijdens het afspelen van muziek, of ook op andere momenten?
- Speel je de muziek af vanaf je uSD-Card, of vanaf het interne geheugen?
- Gebeurt dit telkens bij hetzelfde nummer of lijkt daar geen verband tussen?
- Treedt het probleem alleen op bij de standaard media-speler, of ook bij anderen? (probeer ‘PlayerPro’ eens)
Misschien dat andere mensen nog goede ideeën hebben. Ondertussen zou je deze dingen even kunnen uitproberen en de resultaten hier op t forum posten.
Succes ermee.
Vriendelijke groet,
JoostHallo Harry,
Dit hoort inderdaad gewoon te werken. Het probleeem is dat veel fabrikanten de Bluetooth specificatie op hun eigen wijze interpreteren, waardoor sommige combinaties van apparaten nèt niet helemaal goed samenwerken.
Wat je zou kunnen proberen is om het koppel-initiatief ‘om te draaien’. Als je bijvoorbeeld de telefoon naar de auto hebt laten zoeken om te koppelen, verwijder dan deze koppeling, en laat nu de auto naar de telefoon zoeken (of vice versa). De meeste audio-installaties ondersteunen dit, en het lost het probleem veelal op.Als laatste redmiddel zou je CyanogenMod kunnen flashen om te kijken of dat wel werkt (maar dit is wèl iets wat je moet willen).
Ik heb soortgelijke problemen gehad met een VW Polo (model sept 2010) en een HTC Desire. Het probleem was pas opgelost toen ik overstapte op CyanogenMod. Met m’n Seat Leon (model feb 2011) werkt m’n Galaxy S2 prima (Zowel stock ROM als Cyanogenmod). Beide auto’s hadden de originele VW audio installatie.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Joost -
AuteurBerichten