Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Minoes,
Er bestaat geen ‘Outlook’-app van Microsoft voor Android. Je kunt de functionaliteit ervan echter wel bijna volledig vervangen door andere apps.
Wil je per se een outlook-app, of is dit misschien een middel voor een ander doel? (Zoals werk-email bekijken, of agenda beheren o.i.d)Groetjes,
JoostHoi Amied,
Dit is standaard niet mogelijk met de firmware van Samsung. Je moet hiervoor je toestel ‘rooten’, waarna je de applicatie knt verwijderen. Hou er rekening mee dat andere applicaties hierdoor kunnen vastlopen omdat deze afhankelijk kunnen zijn van Marketplace functionaliteit. Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld CyanogenMod op je toestel te installeren. Deze beschikt standaard namelijk niet over Google Marketplace.
Groetjes,
JoostPs.
Waarom zou je de Market eigenlijk willen verwijderen??Dan denk ik dat je zowiezo baat hebt bij de hack om je video-/audio bitrate te verhogen. Simpelweg omdat de kwaliteit hierdoor flink omhoog gaat. ‘k wil wèl nogmaals benadrukken dat ik niet zeker weet of deze ook op nieuwe firmware versies werkt. (Voordat je misschien op mijn advies je toestel bricked;)
Je zou eens kunnen kijken naar de mogelijkheid om een externe microfoon te gebruiken via de 3.5mm jack connector op de S2. Je zult dan zelf een adapter moeten solderen en ook op softwaregebied moet er dan het nodige worden gehackt. Op Google lijkt het alsof meer mensen dit hebben gedaan.
Ik zag ergens op een ander forum de tip om de App ‘lgCamera’ te proberen. Misschien dat dit nuttig is?
Succes,
JoostHi Remco,
Stom, begon uit automatisme al in het Engels te antwoorden:P
Zijn de video’s tijdens het verplaatsen naar de computer misschien automatisch geconverteerd door Kies? Dit is een typische ‘nutteloze handige feature’ die vaak wordt meegeleverd bij dit soortprutswaresoftware :s
Als je Kies hebt gebruikt om te kopiëren, probeerd dan eens rechtstreeks via Windows verkenner.
Verder zou ik het niet weten.Succes,
JoostHoi Reinier,
Wat bedoel je met ‘het lukt beide niet’? Lukte het niet om te resetten, of lukte de reset wèl, maar had het geen effect? Je zult méér en duidelijkere informatie informatie moeten geven, anders kunnen we je moeilijk helpen.
Groetjes,
JoostHallo Jenny,
Bedankt voor je terugkoppeling. Ik vind het geen forumvervuiling, want jouw probleem en oplossing kan anderen weer helpen:)
Hallo Xclusef,
Wat bedoel je met ‘hard geluid’? Bedoel je het niveau van een woonkamer vol met gezellig pratende mensen, of Bar, discotheek, popconcert etc?
Bij heel erg harde geluiden is de geluidsdruk hoger dan de microfoon in staat is om gedetailleerd op te vangen. Dus fatsoenlijk geluid opvangen in een discotheek of bij een concert kun je wel vergeten. ‘k heb dit vorige week nog bij Rammstein geprobeerd, maar het werkt echt niet:'(
Er is een hack die de bitrate van het geluid bij video-opnames verhoogt, maar ik denk niet dat dit veel effect zal hebben. Zie hier: http://www.inspiredgeek.com/2011/06/02/hacked-samsung-galaxy-s2-sii-camera-apk-higher-bitrate-video-stereo-audio-quality-other-tweaks/
Het kan trouwens zijn dat dit niet meer werkt met de nieuwe firmware versies. Zoek dit dus even uit voordat je het probeert!Groetjes,
JoostWelkom. Als er vragen zijn laat het gerust weten:)
Hey Minous,
Welkom:) Veel plezier met je toestel en op het forum!
Ik heb lange tijd CoPilot gebruikt. Werkt op zich wel ok, maar haalt het bij lange na niet bij hoe goed TomTom werkt. (En al helemaal niet bij TomTom Live)
TomTom heeft trouwens een mobiele App uitgebracht, maar deze beschikt nog niet over navigatie. Zie dit artikel: http://tweakers.net/nieuws/78421/tomtom-brengt-zoek-app-uit-voor-android.htmlEr schijnt dus ‘een keer’ een TomTom Navigatie-app uit te komen…
Hoi Reinier,
Da’s inderdaad wel vervelend ja. Kun je even controleren of je telefoon ‘denkt’ dan er een headset of externe microfoon is verbonden tijdens het gesprek? (Dan staat er een logootje van een koptelefoontje (of microfoontje misschien?) in de notificatie-balk)
Gebruik je de standaard telefoon-app van Samsung? Installeer dan eens een andere (bijvoorbeeld ‘Dialer one’ die je in de Market kunt downloaden). Gebruik deze dan om te bellen en kijk of het probleem ook hierbij optreedt.
Misschien dat iemand anders hier nog andere ideeën heeft, maar mocht er geen oplossing komen, zou je een ‘factory-reset’ kunnen uitvoeren. Dit maakt je hele toestel weer leeg en reset alle instellingen. De kans is groot dat het probleem hiermee is opgelost.
We horen graag van je wat de resultaten zijn.
Groetjes,
JoostPs.
De meest grondige methode voor factory reset: (Let op, dit verwijdert alles van je toestel, maak dus een backup!!)- Schakel het toestel uit. Verwijder de batterij een paar seconden en plaats deze terug. (Nog niet inschakelen)
- Druk op de [Volume-omlaag] knop en hou deze ingedrukt.
- Druk op de [Power] knop totdat het toestel aan gaat.
- Zodra een menu met o.a. Fastbook, Recovery, Clear Storage en Simlock verschijnt laat je de [Volume-omlaag] kop los.
- Gebruik de Volume knoppen om omhoog en omlaag te bewegen door het menu. Ga naar “Clear Storage”.
- Druk op de [Power] knop om deze keuze te selecteren.
- Bevestig je keuze met de [Volume-omhoog] knop.
Hoi Hans,
Welkom! Veel plezier met je toestel en Android:)
Hey Tom,
Ken je iemand die ook een S2 heeft? Vergelijk het geluid van de beide toestellen even voordat je het onderstaande probeert.
Heb je het probleem met zowel een headset als met de standaard niet-handsfree-speaker? In dat geval zou je een ‘factory reset’ kunnen proberen. Als alleen het gewone speakertje slecht klinkt, dan kan het zijn inderdaad dat de speaker of de versterker-ic stuk is.
Ik heb zelf eigenlijk geen problemen met de audiokwaliteit van mijn S2.
Groetjes,
JoostEr bestaan verschillende toetsenbordindelingen en jij bent toevallig de ‘QWERTZ’ indeling tegen het lijf gelopen.
De standaard toetsenbordindeling in Nederland is ‘QWERTY’. In België wordt ‘AZERTY’ veel gebruikt. Voor de extremofielen onder ons bestaat er ook Dvorak;)Hoi Charles,
Welkom!
-
AuteurBerichten