Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts
Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.
Het Samsung-doosje was verzegeld, de internetwinkel niet meer bereikbaar. Samsung handelt in katten-in-de-zak en laat kopers van die katten-in-de-zak barsten – dat is toch anders dan met een auto. Het product lijkt me niet ondeugdelijk, de service zeer zeker wel. Waarvoor heeft Samsung anders service-punten?
Ik heb hetzelfde probleem, zie hieronder, maar ik begreep dat ODIN riskant is?
November 2011 kocht ik een Samsung Galaxy via een internetwinkel, en kreeg het apparaat keurig in verzegeld zwart doosje thuisgestuurd. Wat me opviel: de accu ging heel snel leeg, ik had last van spontane herstarts, en updaten ging niet, niet via Wifi en niet via Kies op mijn desktopcomputer. Irritant genoeg moest ik steeds op ok drukken, alsof ik daarmee ok was.
Toen Android 4 uitkwam, besloot ik toch maar eens de Samsung klantenservice te benaderen. Een meneer mailde mij: dan moet u even naar een servicepunt. De monteur van het servicepunt wilde de software niet upgraden, zei dat er geprobeerd was illegale software op te zetten en dat daarmee mijn garantie vervallen was en ik het verder kon vergeten. Ik was me van geen kwaad bewust.
Weer Samsung gebeld en verteld dat ik me van geen kwaad bewust ben. Ook nog gezegd dat ik misschien per ongeluk iets via internet heb proberen te downloaden. Dit werd meteen opgepakt in de vorm van: ‘U zegt zelf dat uzelf illegale software heeft gedownload.’