Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
BeetleLid
Met WiFi/3G aan werkt het bij mij prima.
succes.BeetleLidWaar de filpjes staan hangt af de android versie en/of van jouw instellingen (kan je zelf bepalen): bij mij (android 4.1.2) staan ze in /storage/extSdCard/DCIM/Camera. Met KiesAir vind ik het ’t gemakkelijkst werken, geen kabels nodig.
Succes.BeetleLidAls je bovenin S Planner ‘Agenda’s’ selecteerd, zie je een lijst met welke agenda’s er gesynchroniseerd wordt, de aangevinkte. Het type agenda bepaald waar de, zoals jij noemt, ‘backup’ bewaard wordt.
BeetleLidEr zijn App’s hiervoor, hangt af van type vorige telefoon. Google eens op “import sms to android”.
Succes.BeetleLidvraag 1: De telefoon geeft je een keuze waar de contacten heen moeten: of Google, of MEA, of telefoon. Als je een van de drie selecteerd (lijkt mij ‘Telefoon’) zou het importeren moeten beginnen.
Vraag 2: Als je ‘berichten’ opent en daarna de menu-knop, kan je voor ‘instellingen’ kiezen. Hier ga je naar beneden, naar ‘SMS-instellingen’ en daarna naar ‘SIM-kaartberichten beheren’. Bij mij gebeurt er niets, omdat m’n SIM leeg is, maar bij jou misschien wel.
Succes.BeetleLidNadat je de accuweather.com app hebt gedownload moet je zelf nog de widget op de startpagina zetten.
“kan het weerbericht niet weergeven” op het vergrendelscherm kan waarschijnlijk komen omdat wifi mogelijk ingesteld staat om uit te schakelen als de telefoon vergrendeld is: je batterij gaat minder snel leeg maar geen weerbericht.BeetleLidLees dit eens (engels):
http://android.stackexchange.com/questions/17022/usb-storage-damaged-it-may-need-reformatting-error-message-in-status-bar
Succes.BeetleLidJe bedoelt ‘USB-tethering’: in de handleiding hierboven (specificaties)staat beschreven hoe je het aan/uit zet bij een S2.
Het onderstaande artikel verteld over de diverse ‘adders onder het gras’.http://computerworld.nl/article/12034/gratis-tetheren-via-android.html
BeetleLid[http://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-s2-ice-cream-sandwich-user-guide-65993/]
Is engels en al niet meer helemaal up-to-date, maar kan misschien wel helpen.BeetleLidJe kan op je standby scherm een widget van je agenda plaatsen: deze laat de afspraken zien. Meldingen moet je in de agenda zelf per afspraak instellen. Ik zelf gebruik de app ‘Smooth calender’ (gratis): is niet zo groot en naar smaak instelbaar.
BeetleLidRoamen is alleen voor als je buiten het gebied (lees Nederland) van jou aanbieder komt.
Als je ‘Namen toegangspunten’ aantikt, moet er een toegangspunt staan (bv ‘T-mobile Internet’).
Staat er niets, of niet die van jou aanbieder, dan moet je zelf een toegangspunt aanmaken via de ‘menu’ toets.
De instellingen kan je bij jou aanbieder opvragen / nalezen op internet: bij sommige aanbieders kan je het automatisch laten doen via hun site.BeetleLidBij mij staat alleen T-M internet en T-M MMS als toegangspunten. Ravo nog nooit van gehoord. Ik zou deze eruit gooien en een nieuw toegangspunt aanmaken volgens gebruiksaanwijzing T-M site, automatisch of handmatig.
Terugzetten naar een vorige Android heb ik geen ervaring mee. Succes.BeetleLidaan/uit knop (rechter zijkant) ingedrukt houden: krijg je een keuzemenu.
dataverbinding selecteren, daarna ‘oke’.BeetleLidBij mij werkt T-M met de volgende instellingen onder Android 4:
Naam: T-mobile Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: idem
Gebruikersnaam: idem
Wachtwoord: idem
Server: idem
MMSC: idem
MMS-proxy: idem
MMS-poort: idem
MCC:204
MNC:16
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,supl
APN-protocol: IPv4
APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld (is grijs dus niet zelf te wijzigen)
Drager: Niet-gespecificeerdMijn S2 is ‘not-branded’ dus niet van T-M.
Succes.
BeetleLidSorry, newbie foutje.
-
AuteurBerichten