• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Samsung Galaxy S23 pre-order aanbiedingen en acties
      • Met abonnement
        • Budget <€18 p.m.
          • Galaxy A22 5G met abonnement
          • Galaxy A32 met abonnement
        • Middenklasse €18-€32 p.m.
          • Galaxy A33 met abonnement
          • Galaxy A53 met abonnement
          • Galaxy S21 FE met abonnement
          • Galaxy A52s 5G met abonnement
          • Galaxy A52 4G met abonnement
          • Galaxy S20 FE met abonnement
        • High-end €32-€50 p.m.
          • Galaxy S22 met abonnement
          • Galaxy S22 Plus met abonnement
          • Galaxy Z Flip 4 met abonnement
          • Galaxy Z Flip 3 abonnement
          • Galaxy S21 met abonnement
          • Galaxy S21 Plus abonnement
        • Premium >€50 p.m.
          • Galaxy S22 Ultra met abonnement
          • Galaxy Z Fold 4 met abonnement
          • Galaxy Z Fold 3 abonnement
          • Galaxy S21 Ultra abonnement
      • Los toestel
        • Budget <€250
          • Galaxy A22 los toestel
        • Middenklasse €250-€600
          • Galaxy A33 los toestel
          • Galaxy A53 los toestel
          • Galaxy S21 FE los toestel
          • Galaxy A52s los toestel
          • Galaxy S20 FE los toestel
        • High-end €600-€1000
          • Galaxy S22 los toestel
          • Galaxy Z Flip 3 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S22 Plus los toestel
          • Galaxy S22 Ultra los toestel
          • Galaxy Z Fold 3 los toestel
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy A53 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 4 review
    • Samsung Galaxy A23 review
    • Samsung Galaxy S22 Ultra review
    • Samsung Galaxy A33 review
    • Samsung Galaxy S21 FE review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Samsung en de Android 13 update
    • One UI 5: features, vernieuwingen
    • Beveiligingspatch info
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S23(+)
          • Samsung Galaxy S23 Ultra
          • Samsung Galaxy S22
          • Samsung Galaxy S22 Ultra
          • Samsung Galaxy S21 FE
          • Samsung Galaxy S21 Ultra
          • Samsung Galaxy S20 FE
        • Z & Note series
          • Samsung Galaxy Z Fold 4
          • Samsung Galaxy Z Flip 4
          • Samsung Galaxy Z Fold 3
          • Samsung Galaxy Z Flip 3
          • Samsung Galaxy Note 20 (Ultra)
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A53
          • Samsung Galaxy A33
          • Samsung Galaxy A23
          • Samsung Galaxy A13
          • Samsung Galaxy A52s
          • Samsung Galaxy A52
          • Samsung Galaxy A32
          • Samsung Galaxy A22 5G
          • Samsung Galaxy A51
        • Galaxy M serie
          • Samsung Galaxy M52
          • Samsung Galaxy M22
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy A54
        • Samsung Galaxy A14
      • Tabs & Wearables
        • Tablets
          • Galaxy Tab S8 (Ultra)
          • Galaxy Tab S7
        • Wearables
          • Galaxy Watch 5 (Pro)
          • Galaxy Buds 2 Pro
          • Galaxy Watch 4 (Classic)
          • Galaxy Buds 2

Galaxy Club / Samsung / Galaxy A3 2017 / Android 8.0 update zorgt in sommige gevallen voor reboots op de Galaxy A3 (2017) (aanvulling 5 juni)

Android 8.0 update zorgt in sommige gevallen voor reboots op de Galaxy A3 (2017) (aanvulling 5 juni)

29 mei 2018 Door Michel Groenheijde 30 Reacties

Hoewel de update naar Android 8.0 op de Galaxy A3 (2017) voor de meesten goed verloopt, duiken hier en daar problemen op. Wij hebben inmiddels in meerdere gevallen gehoord dat een toestel herhaaldelijk vanzelf opnieuw start. Aanvulling 5 juni: inmiddels rolt een nieuwe update uit voor de A3 (2017), die in ieder geval de Wi-Fi problemen oplost.

galaxy a3 2017 update android 8 oreo problemen reset bootloop

De Oreo-update arriveerde min of meer vlekkeloos op de Galaxy A5 (2017). Althans, ook weken na de update hebben we eigenlijk nog niks vernomen over serieuze bugs die na het uitvoeren opduiken. Je zou dus kunnen hopen dat hetzelfde geldt voor de Android 8.0 update op zijn kleinere broertje, de A3 (2017). Dit lijkt, helaas, niet het geval.

Galaxy A3 (2017) problemen na de Android 8.0 update

Inmiddels hebben wij van verschillende gebruik(st)ers gehoord dat hun Galaxy A3 (2017) na de Oreo-update vanzelf blijft herstarten. De problemen treden op met firwmareversie A320FLXXU2CRE1. Soms start het toestel na enige tijd vanzelf herhaaldelijk opnieuw op, in andere gevallen blijft het toestel direct na de update hangen in een bootloop. Dit probleem lijkt dus nogal wat weg te hebben van het ‘bootloop probleem' dat de eerste Oreo-uitrol van de Galaxy S7 in Engeland plaagde.

Als dit inderdaad hetzelfde issue is – wat wij helaas/gelukkig niet kunnen bevestigen, ons toestel vertoont de bug niet – dan lijkt het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen de enige oplossing. Daarmee gaan dan wel alle gegevens op het toestel verloren. Neem eerst contact met Samsung op, alvorens deze stap te nemen.

Update nog niet uitvoeren

Heb jij de update nog niet op jouw A3 (2017) uitgevoerd, en wil je liever even wachten? Als je ‘m ook nog niet hebt gedownload, dan kun je het automatisch updaten uitschakelen. Ga via de Instellingen naar de optie Software-update, en zet ‘Updates automatisch downloaden' uit. Je toestel zal de update nu niet binnenhalen, tot de optie weer inschakelt, of zelf op ‘Updates handmatig downloaden' tikt.

Kom jij ook vergelijkbare problemen tegen op jouw Galaxy A3 (2017) na de Oreo-update? Laat het Samsung weten – en deel jouw ervaringen hieronder met ons en andere gebruik(st)ers. Zodra er meer bekend is over het probleem, of een eventuele oplossing, laten wij het natuurlijk ook weten.

Aanvulling: nieuwe update op komst

Voor de Galaxy A3 (2017) rolt vanaf nu (4 juni) opnieuw een update uit, met firmwareversie A320FLXXU2CRE3. De bijna 200MB grote update brengt niet alleen de juni patch, maar ook een aantal bugreparaties. Of deze ook de hier beschreven wi-fi en reboot-problemen oplost moet blijken. Wij laten het weten zodra de update ook in Nederland beschikbaar is. Inmiddels is deze update ook in Nederland gearriveerd.

galaxy a3 2017 update juni 2018 bugfixes wi-fi reboot

Lees verder...

  • Nederlandse Samsung Galaxy A3 (2017) krijgt nu Android 8.0 Oreo update
  • Galaxy A3 (2017) update van juni beschikbaar, inclusief bugfixes
  • Galaxy A3 2017 krijgt update met security patch van december
  • Galaxy A3 (2017) begint ook aan de Android 8.0 Oreo update (in Rusland)
  • Update brengt juni patch naar Samsung Galaxy J5 en J7 (2017)

Categorie: Android 8.0 Oreo update nieuws, Nieuws, Samsung Galaxy A3 (2017) Tags: Galaxy A 2017 nieuws

Comments

  1. Nathan zegt

    29 mei 2018 at 11:11

    Het zou kunnen dat het overflashen van dezelfde firmware met Odin helpt als je toestel in een bootloop zit.

    Geen dataverlies als je het goed doet.

    Beantwoorden
  2. Robert zegt

    29 mei 2018 at 12:45

    Ik heb gisteren de 8.0 update gekregen, waarna mijn A3 (2017) inderdaad steeds opnieuw opstartte. Dat ging door tot de batterij leeg was (toestel werd goed warm). Na opnieuw opladen had ik daar geen problemen meer mee, maar nu loopt de batterij zeer snel leeg. Vooral de laatste 20% verdween binnen een paar minuten, terwijl de max spaarstand was ingeschakeld en ik daar alleen whatsapp aan had toegevoegd en het scherm op minimale helderheid stond.
    Sinds de update zijn diverse apps geupdate (automatisch) en zijn er geen nieuwe geïnstalleerd.

    Van Samsung heb ik net de tip gekregen om het toestel na opladen (vanavond thuis, want toestel hield t normaal makkelijk 2-3 dagen uit) in de veilige modus op te starten (Vol- en Power tegelijk) en dan het verbruik in de gaten te houden.

    Beantwoorden
  3. Kees zegt

    29 mei 2018 at 15:15

    Ik heb hetzelfde probleem als Robert, maar bij mij helpt het als ik de WiFi niet gebruik
    Mobiele Data geeft geen probleem

    Beantwoorden
  4. Frank zegt

    29 mei 2018 at 15:46

    Het lijkt erop nu mijn a3 is uitgevallen, dat het probleem voorbij is met het herhaaldelijk opstarten…

    Beantwoorden
  5. Steven zegt

    30 mei 2018 at 10:56

    Zelfde bij mij. Ik heb de volgende problemen:

    – scherm licht regelmatig volledig op terwijl de telefoon niet aangeraakt wordt en in sluimermode staat
    – schiet regelmatig in een reboot / unlock (zie het slot met de groen blauwe cirkel er omheen)
    – hierna kan ik de telefoon niet unlocken met de fingerprint
    – de telefoon reboot meerdere keren per dag volledig…
    – batterij gaat hierdoor vlot leeg

    Ik heb met de upgrade de volgende Android 8 versie / image gekregen:
    Baseband-versie: A320FLXXU2CRD3
    Kernelversie: 3.18.14-13368006-QB17789978
    Buildnummer: R16NW.A320FLXXU2CRD4

    Ben nu Samsung aan het contacten.

    Beantwoorden
    • Steven zegt

      30 mei 2018 at 14:55

      Van de Samsung helpdesk de opdracht gekregen om mijn telefoon eerst even 24 uur in veilige modus te draaien (http://smsng.nl/veiligmodus) en in de gaten te houden of de problemen zich dan alsnog voordoen. To be continued.

      Beantwoorden
    • Steven zegt

      31 mei 2018 at 20:01

      Update – in de Veilige Modus blijven de problemen aanhouden. Vandaag maar een factory reset gedaan (na circa 5x proberen voordat het lukte) maar dat levert ook niets op. Samsung Support verwijst me nu richting het Samsung Service Center in Amsterdam om mijn toestel te laten flashen.

      Beantwoorden
    • Steven zegt

      1 juni 2018 at 11:54

      Update – Bij mij lijkt het probleem opgelost!!

      Ik ben gisteravond nog even verder gegaan met wat proberen en uiteindelijk lijk mijn A3 weer stabiel te werken. Ik heb het volgende gedaan:

      – Alle (zoveel mogelijk) apps verwijderen.
      – Factory reset uitgevoerd
      – Cache partitie opgeschoond via het “Got Stuck in Boot Loop After an Update” deel van deze post https://bit.ly/2H7yIBr
      – Nogmaals factory reset gedaan
      – Diverse malen door het configuratie proces gegaan omdat de telefoon alsnog een aantal keer het slot toonde tussendoor
      – Hierna begon het eindelijk minder te worden met de slotjes
      – Vervolgens begonnen met slechts een aantal apps te installeren
      – Hierna is de A3 uit zichzelf (tot op heden) gestabiliseerd
      – Vanmorgen leek alles nog altijd goed te gaan en meer apps geïnstalleerd en tot op heden lijkt alles nog altijd goed te werken

      Ik hoop dat het zo blijft en hopelijk hebben jullie er wat aan. Een definitieve oplossing van Samsung zou uiteindelijk wel fijn zijn.

      Beantwoorden
    • Steven zegt

      6 juni 2018 at 11:05

      Update – 🙁

      Tot een klein uurtje geleden heeft mijn A3 het gewoon weer zonder problemen gedaan. Helaas is het slotje met de blauw/groen circel (en dus de bootloop) weer terug… #arrggg

      Beantwoorden
  6. Wim cretier zegt

    30 mei 2018 at 12:05

    Op het zakelijke Wifi netwerk zijn er de problemen zoals resetten en opnieuw opstarten, vinger herkenning werkt niet etc etc., Op andere wifi netwerken zijn die problemen er niet zoals thuis of op de sportclub. Op 4G gaat het prima!

    Beantwoorden
    • MO zegt

      30 mei 2018 at 14:19

      Bij mij hetzelfde! Op zakelijk wifi netwerk valt de telefoon steeds uit ens tart weer op, Op thuis wifi en 4g werkt de telefoon normaal.

      Beantwoorden
    • Marit zegt

      30 mei 2018 at 23:29

      Bij mij dezelfde problemen op zakelijk netwerk. Start steeds weer op. Batterij zeer snel leeg. Toestel wordt warm. Toetsenbord bij Whatsapp werkt niet goed.

      Beantwoorden
    • Lindsy zegt

      31 mei 2018 at 01:38

      Ik heb dit zelfde probleem. Op wifi van werk alleen maar ellende en thuis geen problemen.
      Ook loopt mijn batterij heel snel leeg. Normaal kon ik er makkelijk 2 dagen mee doen dus houdt hij het nog geen 24uur vol.

      Beantwoorden
  7. Marijkevk zegt

    30 mei 2018 at 21:08

    Bij mij ook. Gister een update gedaan. Daarna problemen gekregen na ongeveer 5 uur. Eerst werd de telefoon heel erg warm, werkelijk gloeiend. Daarna begon het herhaaldelijk spontaan afsluiten en steeds opnieuw opstarten. Ik kon heel kort bv een app sturen en daarna begon de telefoon weer met opstarten. Ik kon niet bellen…
    Telefoon vannacht uitgezet en opgeladen. Leek vanmorgen goed te gaan. Even kort ermee gebeld. Daarna begonnen de problemen weer van steeds opnieuw spontaan opstarten…verschrikkelijk. De accu ging ook heel snel achteruit vooral de laatste 30 %.
    Ineens op 8%

    Dankzij de tip van Teven heb ik hem nu opgestart in de veilige modus. Hopelijk gaat het helpen..

    In de veilige modus kun je veel apps dus niet gebruiken dus ook geen whats app merk ik …

    Hoop dat er snel een oplossing komt.

    Beantwoorden
    • Steven zegt

      31 mei 2018 at 19:58

      Hoi Marijke, ook in veilige modus bleef de A3 van mij gewoon de kuren houden, heb inmiddels al een factory reset geprobeerd maar dat levert ook niets op, ik wordt nu aangeraden om mijn A3 te laten flashen bij het Samsung Service Center…

      Beantwoorden
  8. Jan zegt

    30 mei 2018 at 22:52

    https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a3_2017_users_reporting_reboots_and_bootloops_after_oreo_update-news-31359.php

    Volgens de tekst van de melder bovenaan artikel werkt een factory reset ook niet.
    Gelukkig heb ik hem nog niet geinstalleerd. Ik doe het nooit gelijk en kijk eerst of er problemen zijn.
    Vroeger een keer update gedaan op een LG telefoon ( van 4.4 naar 5.1) en niks dan problemen.
    Die waren overigens wel weg na het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

    Beantwoorden
  9. Ayoub zegt

    31 mei 2018 at 13:13

    Ik heb hetzelfde probleem, vooral na de laatste update wordt het apparaat opnieuw opgestart en loopt de batterij leeg.

    Beantwoorden
  10. Gerry zegt

    31 mei 2018 at 18:15

    Ik heb hetzelfde probleem. Na laatste update wordt toestel steeds opnieuw opgestart, wordt erg warm en batterij is binnen no time leeg. Factory reset helpt niet. Ga proberen hem op te starten in veilige modus en hopelijk zijn de problemen dan na 24 uur verdwenen.

    Beantwoorden
  11. Sjoerd zegt

    31 mei 2018 at 21:42

    Heb exact hetzelfde; steeds restarts (slot met blauwe cirkel); toetsenbord functioneert niet goed, programmatuur werkt niet goed, batterij belachelijk snel leeg.

    Maar heb hier inderdaad alleen op het werk last van. Thuis niet….

    Beantwoorden
  12. Carola zegt

    1 juni 2018 at 09:18

    Is er al een oplossing hiervoor. Ik had nooit problemen met mijn telefoon maar nu kan ik er bijna niks meer mee.
    Telefoon van nog geen jaar oud die je bijna net zo goed weg kan gooien.

    Beantwoorden
  13. Harm zegt

    1 juni 2018 at 14:15

    Ik heb hetzelfde probleem, maar het lijkt zich alleen voor te doen wanneer ik op het WIFI netwerk van mijn werk zit. Dus continu opnieuw opstarten en heel snel leeg. Ik ben benieuwd of Samsung hier een oplossing voor heeft zonder factory reset

    Beantwoorden
  14. Jakob zegt

    4 juni 2018 at 10:28

    Hetzelfde probleem met wifi en vastlopen; reeds in samenwerking met Samsung een reset gedaan, naar factory instellingen, maar dat hielp nog niet. Oplossing is er nog niet op dit moment

    Beantwoorden
  15. joris zegt

    5 juni 2018 at 10:25

    zelfde probleem met wifi en vastlopen hier. ook al factory reset gedaan zonder resultaat.

    Beantwoorden
  16. A zegt

    5 juni 2018 at 19:15

    Hier ook hetzelfde probleem met Wi-Fi van werk en school!

    Beantwoorden
  17. Jordin zegt

    7 juni 2018 at 22:04

    Mijn probleem is dat ik met mijn a3 2017 ook de update heb geinstaleerd en daarna krijg ik de melding bij onze wifi: internet misschien niet beschikbaar. Ik kan wel gewoon op internet en whatsapp en games met wifi maar als ik iets bij google play download/update blijf hij hangen bij: downloaden…… Hij gaat dan niet verder met echt downloaden. Hebben jullie dat probleem ook of weet je hoe het komt? En kan het ook aan een verouderde router liggen? Alvast bedankt.

    Beantwoorden
  18. Ali zegt

    15 juni 2018 at 08:52

    Oreo a320y yes …nat

    Beantwoorden
  19. Ali zegt

    13 juli 2018 at 13:55

    A320y new Zealand ؟؟؟؟؟؟؟؟date

    Beantwoorden
  20. Ali zegt

    13 juli 2018 at 13:56

    New Zealand a32y Oreo date?,,,,?

    Beantwoorden
    • Ali zegt

      19 juli 2018 at 07:44

      Oreo a32oy new Zealand???

      Beantwoorden
  21. Gerrit zegt

    7 september 2018 at 09:35

    Sinds de laatste update heeft mijn A3 ineens problemen. Internet start iedere keer automatisch op. Zonder dat ik maar iets aanraak op de telefoon. Ook heeft de terug knop vaak problemen. Werkt nu ook vaak niet meer.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Samsung Galaxy A3 (2017)

samsung galaxy a3 20174,7 inch HD AMOLED
13 MP camera
IP68 waterbestendig
Vingersensor...
  • Meer over de Galaxy A3 2017
    • Updates
    • Specificaties
    • Abonnement
    • Los toestel
    • Hoesjes

AANBIEDINGEN:

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Uitgelichte pagina’s

  • Galaxy S22 tips
  • Galaxy S21 tips
  • Samsung telefoon
  • Forum archief

Copyright © 2023 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.