Na de recente beveiligingsupdate voor de Galaxy S6 hebben veel gebruik(st)ers problemen met hun hoesjes. Voor zover wij kunnen nagaan herkent het toestel flipcovers niet meer. Update: een oplossing lijkt te werken. Kijk onderaan dit artikel.
Vorige week nog kregen de Galaxy S6 en S6 Edge een update met de beveiligingspatch van maart. Sindsdien hebben zich bij ons heel wat gebruik(st)ers gemeld met een flipcover die niet meer werkt. Zo gaat het display niet meer automatisch aan als de hoes wordt geopend. Dit is juist een van de handige functies van dergelijke covers.
Galaxy S6 hoesje werkt niet meer
De klachten begonnen daags na de uitrol van de meeste recente Galaxy S6 update. Het lijkt erop dat de toestellen de aanwezigheid van de cover niet meer herkennen. Normaal gesproken verschijnt een Accessoires optie in het Geavanceerde fiuncties menu zodra de telefoon in een flipcover wordt geklikt. Dit lijkt nu, na de update dus, niet meer het geval te zijn, wat erop wijst dat het toestel de cover simpelweg niet ‘ziet'.
De ‘Accessoires' optie die bij velen na de update niet meer verschijnt
Een mogelijke verklaring is te vinden in de inhoud van de maart patch. Daarin dichtte Samsung een zwakke plek in de beveiliging van de NFC verbinding. Deze zou geactiveerd kunnen worden door een magneet die op een specifieke plaats bij de telefoon wordt gehouden. Deze functionaliteit komt sterk overeen met de werking van een fliphoes/cover/wallet, die ook door het toestel herkend wordt door een magneet. Wij vermoeden dus dat het fixen van deze kwetsbaarheid tevens de werking van – onder meer Samsung's officiële – flipcovers verstoort.
Heb jij ook een officiële Samsung (flip)cover die het niet meer doet na de update? Of doet die van jou het juist nog wel? Laat ons hieronder weten hoe het bij jouw Galaxy zit?
Naar verluid lost het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen het probleem op. Je zou – voordat je dat doet – ook kunnen proberen of het wissen van de cache van het toestel het probleem oplost. Idealiter rolt op korte termijn een nieuwe update uit die het probleem weer oplost, dus meldt vooral ook jouw probleem bij Samsung zelf.
De maart patch lijktt de werking van zulke hoezen op andere modellen niet te verstoren – althans, daarvan ontvingen wij nog geen berichten. Mocht jij er last van hebben op een andere Galaxy dan de S6 of S6 Edge dan lezen we dat hieronder ook graag.
Update: bezoeker Eddy lijkt hieronder een werkende oplossing geplaatst te hebben (dank!). Deze stappen zouden het probleem moeten verhelpen:
- Ga in Instellingen naar Verbindingen en schakel de optie NFC en betaling in.
- Schakel je toestel uit
- Neem het toestel uit de flip cover
- Zet het toestel weer aan
- Doe het toestel weer in de flip cover
- Zet NFC en betaling weer uit
- In het menu Geavanceerde functies staat nu de optie Accessoires weer bovenaan, daar kun automatisch ontgrendelen weer aanzetten
Laat je het even weten of deze oplossing ook bij jou werkt? En nogmaals: dank, Eddy!
Ries zegt
Hier ook hetzelfde probleem. Optie accessoires in het menu is weg. Telefoon opnemen met cover gesloten werkt ook niet meer.
Hoop dat er snel een update komt want dit is wel erg vervelend zo.
Eddy zegt
Volgende heeft bij mij geholpen: zet in INSTELLINGEN/VERBINDINGEN “NFC en betaling” aan en doe daarna je toestel uit. Neem het toestel uit de flip cover en zet het toestel weer aan. Doe het toestel weer in de flip cover. Daarna kun je de NFC weer uitzetten. Bij INSTELLINGEN/GEAVANCEERDE FUNCTIES staat Accessoires weer bovenaan, daar kun automatisch ontgrendelen weer aanzetten
Michel zegt
Top! Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad werkt? Ik kan het zelf hier niet checken, maar als het ook bij andere werkt, zal ik het toevoegen aan het bovenstaande artikel 🙂
Arthur zegt
Ja dit werkt bij mijn samsung s6!!
Sandor zegt
Werkt, maar als je hem uit het hoesje haalt, mag je het weer opnieuw doen…
Reginald zegt
Ja,deze methode werkt bij mijn S6
Monica zegt
Ja hoor het werkt, dank je wel Ed xxx
Rob zegt
Het werkt, ontzettend bedankt
Henk zegt
Ja, werkt!
peter zegt
ja werkt, txs
Niekje zegt
Dit werkt, wanneer komt er een reparatie file
Gerard zegt
Deze “oplossing” werkt voor geen meter!
Niet alleen is er (nog steeds) geen mogelijkheid het automatisch ontgrendelen aan te zetten, ook “ziet” het toestel de cover nog steeds niet.
Fijn zo’n update!
Voor het bedanken van deze “deskundige” Eddy lijkt mij dan ook geen enkele reden.
Gert zegt
Gerard Gerard Gerard toch.. Het spijt me te horen dat deze oplossing niet voor u werkt maar dat is toch geen reden om tot 2 keer toe Eddy op een verschillende manier af te kraken? (‘Klets uit z’n nek’ & ‘ “deskundige” Eddy’)
Zoals u zelf kunt zien heeft de reactie van Eddy voor vele mensen (rond de 50 mensen tot nu toe schat ik?) er net wel voor gezorgd dat hun toestel terug normaal ging werken. En uw 2 reacties zijn een van de weinige bij wie dit niks heeft uitgehaald wat zal betekenen dat er een andere oorzaak van dit probleem bij uw toestel aanwezig zal zijn.
Geen reden om een aanval op Eddy in te zetten, hij wilt hier alleen maar goed mee doen en heeft met zijn reactie vele mensen geholpen! Hij verdient eerder een bosje bloemen in plaats van afgekraakt te worden door u.
Probeer wat positiever te leven in plaats van mensen onnodig online af te kraken. Het ga je goed!
Roy zegt
Ja, werkt bij bij mij ook samsung S6.
Susan zegt
De tip van Eddy werkt wel op mijn S6 edge maar helaas enkel tijdelijk. Weet niet waardoor het weer omschakelt maar het gaat vanzelf weer over naar een niet reagerend hoesje.
Was toch het proberen waard.
Hoop dat Samsung dit nog gaat fixen.
Richard zegt
Deze springt bij mij ook altijd weer terug tijdens het opladen van de telefoon.
Als de oplader wordt aangesloten, springt mijn sview achtergrond terug naar de ‘gewone’ achtergrond. Dan moet ik weer dezelfde ‘oplossing’ doen.
Richard zegt
Oplossing voor terugkerend probleem (ook omweg)
Zet voor het aansluiten van de lader NFC aan! > hierdoor valt de sviewcover niet weg.
Deze kun je evt. na het laden weer uitzetten.
Wanneer dit vergeten wordt, kan de bug weer terugkomen en moet je weer opnieuw opstarten.
Susan zegt
Gisteren per ongeluk uitgevonden dat ik mijn toestel niet hoef uit te schakelen….. als het hoesje niet werkt, zet ik NFC aan en haal mijn toestel uit het hoesje. Daarna kan ik mijn toestel weer terugplaatsen en functioneert het automatisch ontgrendelen van mijn toestel weer. Het blijft nog steeds een tijdelijke oplossing omdat de automatische functie elke keer vanzelf weer uitvalt. Maar ik heb nu iig een minder omslachtige manier om het probleem tijdelijk weg te krijgen. Deze digibeet is er blij mee.
Wannes zegt
Werkt perfect bedankt Eddy voor de oplossing te delen.
Lou Berkvens zegt
Je oplossing werkt. Bedankt
Rob zegt
Eddy’s oplossing werkt.
Flip cover werkt weer
Wim Visser zegt
Vanavond bij de telefoon van mijn vrouw de bovenstaande actie uitgevoerd en de cover werkt weer perfect.
Pat zegt
Dank, het werkt!
natasja zegt
ja deze methode werkt, Bedankt!
Michiel zegt
Top! Dit werkt inderdaad en is de oplossing. Bedankt Eddy, je bent goed op de hoogte :).
Nu maar hopen dat bij de volgende update het door Samsung niet weer fout gecorrigeerd wordt 🙁
Ard zegt
Top. Het werkt nu weer!
Marlous zegt
Bedankt Eddy!!!
Hier werkt het in ieder geval. Super!
Esther zegt
Topper!!!
Janine zegt
Jaaaa, thanks eddie. Dankzij jou tip doet hij het weer!!! Super!!
Margriet zegt
hallo Eddy
helemaal gelukt, dank je wel Eddy
Margriet
Peter zegt
Ja, top! Werkt weer. Goed gevonden!
Gerard zegt
Werkt totaal niet!
Hou op met uit je nek te kletsen!
Michel zegt
En die mensen bij wie het wel werkt…?
Hans zegt
Het werkt. Super bedankt
A. Adams zegt
Het heeft bij mij een week geholpen deze oplossing toen werkte het weer niet meer. net opnieuw geprobeerd en het werkt weer. Hopelijk blijft het nu wel werken.
Marleen zegt
Dit werkt. Hartstikke fijn. Dank u wel.
jan daanen zegt
Ja werkt prima bedankt Eddy
Linda zegt
Werkt bij de s6 edge!!!
A zegt
Top het werkt!!
Peter de laat zegt
Top Eddy……
Je tip toegepast, fipcase weer werkend !
Thanks
Gr. Peter
Guy zegt
Het werkt op Samsung A3 2017. Het werkte perfect tot voor enkele dagen maar na reset op fabrieksinstelling was het menu item accessoires verdwenen. Na toepassen van jouw procedure terug perfect.
Grtjes Guy
HKruidhof zegt
Ook ik heb sinds de update van gisteren hetzelfde probleem.
Erg hinderlijk. Toestel is duur evenals het originele hoesje.
Hoop dat Samsung snel met een nieuwe update komt. Zo kun je het toestel niet gebruiken als het bedoeld is. Samsung moet beter naar klachten luisteren. Er zitten waarschijnlijk mensen in een call center die van toeten nog blazen weten. Ze begrijpen niet eens wat je bedoeld. Het terugzetten naar de fabrieksinstelling wordt afgeraden. Sommigen hebben dit al geprobeerd zonder resultaat. Er is vaak iets na een update. Afwachten op een snelle oplossing. Dat ligt aan Samsung.
m Wintmolders zegt
Super Eddy bedankt om te delen, de filp cover werkt, mi happy 🙂
Yvonne zegt
ik heb een samsung A3 (2016) en na de update 2 weken geleden hetzelfde probleem. heb de handeling gedaan zoals Eddy heeft omschreven. en ja cover werkt weer. ben er blij mee, want het was erg irritant. dank voor de tip.
Rien Mellaard zegt
Oplossing van Eddy werkt bij mij
BenV zegt
De door Eddy gegeven oplossing werkt !!!
Helemaal super.
Bedakt Eddy !
Rob zegt
Eddy’s oplossing werkt.
Flip cover werkt weer
Ries zegt
Oplossing van Eddy werkt hier ook. Bedankt!!
Patrick zegt
De oplossing van Eddy heeft hier gewerkt.
Helemaal top ben weer helemaal gelukkig met me telefoon.
Fred van As zegt
Ook hier werkt het
Eddy bedankt, hoe kom je op zo een rare oplossing….
Ries zegt
Even een aanvulling.
Zodra je de telefoon ’s nachts uitdoet (zoals ik) en de volgende ochtend weer aan werkt het dus niet meer.
Ries zegt
Laat ‘NFC en betaling’ aanstaan en het blijft wel werken.
Remco zegt
Ook bij mij werk bovenstaande perfect.
Martin D zegt
Eddy’s methode werkt bij mij ook!
Eddy, bedankt!!!!
Lidy zegt
Hoera, het werkt. Dank je wel Eddy. Geweldig!
C v A zegt
Perfect
Annie zegt
SUPER, Eddy! Bedankt.
Annie zegt
SUPER!!, Eddy! Bedankt.
Ard zegt
Top. Het werkt nu weer!
Naat zegt
Net bij mijn s6 en die van mijn vader gedaan. Flipcover werkt weer. Dank je eddy
Michel zegt
Nog niet geprobeerd maar ik heb goede hoop gezien de reacties ,maar hoe zit het met het leeg lopen van de batterij het gaat na de update 2 keer zó snel dat hij leeg loop en op nieuw naar fabrieksherstel wordt afgeraden.
Yonah zegt
Mijn accu is ook zeer snel leeg
Rob zegt
Het werkt, ontzettend bedankt
Monica zegt
Ja bij mij werkt het ook. Hoewel maar 1 dag. Daarna opnieuw deze handelingen uitgevoerd … werkt nu weer. Benieuwd voor hoelang …
Gea zegt
Jammer, bij mijn s6 werkt het niet 🙁
marnix zegt
Heb vandaag, Payconiq installeert en de flipcover werkte niet meer, na bovenstaand oplossing van Eddy doet hij het weer, dit gaat vaker voor komen met installeren, uitschakelen, batterij plat enz, goed dat we Eddy hebben 🙂
Ton zegt
Blij dat het weer werkt met deze oplossing.
Bedankt.
Albert zegt
Inderdaad werkt alles weer zoals het hoort.
Gisteren suf gezocht naar een andere plaats om de flip-cover weer aan te zetten.
Ik had beter moeten googlen.
Dank je Eddy!
Yvonne zegt
De oplossing van Eddy werkte bij mij maar 3 dagen. Vanochtend weer hetzelfde probleem zonder update. Hierna dus opnieuw de handeling uitgevoerd omdat de flipcover dus weer niet werkte. Probleem heeft zich dus bij mij herhaald na 3 dagen. Ik heb de Galaxy S6 edge. Wel vervelend als het probleem zich herhaald.
Yvonne zegt
De oplossing van Eddy werkte bij mij maar 3 dagen. Nu vanchtend weer hetzelfde probleem . Het herhaald zich blijkbaar bij mij. Ik heb de Galaxy S6 edge.
Charlotte zegt
Net getest. Ja, het werkt. Maar na een herstart inderdaad niet meer, tenzij je NFC aan laat staan. Wat niet iedereen wil denk ik.
Dus óf toch aan laten staan óf eraan denken dit hele riedeltje weer te herhalen bij de volgende herstart.
Al met al hoop ik dat Samsung een permanente fix uitbrengt, want het is wel kapitaalvernietiging zo.. Zonde van de flipcase.
Willeke zegt
Eddy je bent geweldig, wat ben ik blij hetwerkt.
Hartelijke Dank.
Dominique zegt
Jaa het werkt weer! Super bedankt:-)
Jan zegt
Het werkt weer! Eddy bedankt
A.Vijfschaft zegt
hoi Eddy
Ik krijg niet de automatisch ontgrendelen in mijn scherm,
maar hij werkt wel weer, bedankt
groetjes Arend
Corina zegt
Bij mij werkt het weer.
Bedankt!!!!
jan zegt
oplossing werkt wel, maar van korte duur, de optie accessoires komt terug in het instelling menu, waardoor je de cover weer kan laten werken, maar de volgende dag was deze optie weer verdwenen, toen weer opnieuw ingesteld met de NFC functie, dag later was de optie weer verdwenen lastig hoor
marnix zegt
idd deze morgen deed hij het weer niet meer, niet uit gezet of uitgevallen, tot als Samsung met een Bugfix komt of een update zullen we het hand matig moeten doen, dat word ook een routine 🙂
Marcel zegt
Het werkt weer bij mij
Bedankt Eddy
Niekje zegt
Mijn s6 edge met org samsung flip cover werkt ook niet. Na aanwijzing NFC werkt deze goed. Na het opladen van de telefoon gaat deze Weer de fout in. NFC aan laten werkt nog het beste.
SAMSUNG kom met een oplossing. Die weer werkt zoals bedoeld werd. Slechte zaak.
Marleen zegt
Deze oplossing werkt. Dank u wel Eddy.
Marnix zegt
laatste keer dat de flipcover niet meer werkte, NFC ingeschakeld en S6 uitgezet, paar sec gewacht, weer opgestart en hij deed het weer zonder de telefoon uit de cover te halen, NFC weer uitgeschakeld, is nu toch weer een paar dagen (week) geleden, we worden er handig in 🙂
Frank zegt
Ik had hetzelfde probleem, dankzij de tip van Eddy werkt het weer.
Bedankt!!!
Theo zegt
De oplossing van Eddy werkt .
Hartelijk dank.
Jolande zegt
Dankjewel Eddy!
Alexandra zegt
Helemaal top deze oplossing werkt
Henk zegt
Bij mij werkt de oplossing van Eddy!
Maar als ik m uitzet en weer opstart moet ik t truukje herhalen.
Slechte zaak. Wacht op definitieve oplossing.
Sanne zegt
Yesssss, dankjewel, Eddy!!!
Ik werd echt knettergek van dat stomme gedoe.
You made my day.
Johan B. zegt
Eddy Baas !!!!
Henk k zegt
Dankjewel het werkt goed
maar moet wel naar enkele dagen het ritueel herhalen niet dat veel werk is maar wel iritand
Margo zegt
Prima Eddy.
Duidelijke stappen en het werkt!