In Zuid-Korea wil Samsung de term ‘Universal Browse' vastleggen als merknaam. Het lijkt erop dat de Zuid-Koreanen hun ‘cross-platform' browse-ervaring verder willen uitbreiden.
Met de nieuwste versies van haar eigen Samsung Internet browser probeert het Zuid-Koreaanse bedrijf een steeds beter geintegreerde browser-ervaring te willen bieden aan het gebruik(st)ers. Of je surft op je telefoon, via je Gear VR of met je DeX Station dock, je neemt overal dezelfde ‘browser' mee. En met de Samsung Internet extensie voor Chrome worden nog meer platformen direct aan elkaar gelinkt. Onder de naam ‘Universal browse' moet deze integratie nu nog een stapje verder gaan, zo lijkt het.
Samsung Universal Browse
Vorige week diende Samsung in Zuid-Korea een aanvraag in voor registratie van merknaam ‘Universal browse'. Opvallend in de (vertaalde) omschrijving: de merknaam doelt op zowel mobiele telefoons als televisies. Om precies te zijn gaat het hier om software om content, zoals televisieshows en sport, maar ook games, muziek, video, en informatie, te browsen op televisie én telefoon.
Verdere details ontbreken, maar het lijkt er dus op dat Samsung nog bestaande barrières tussen je telefoon en je televisie verder wil weghalen. Het idee: waar je ook inlogt met je Samsung account, overal heb je direct toegang tot dezelfde content. Geen onlogische stap, in feite.
Hoewel we maar een gokje wagen, zou het ons niks verbazen als we meer te weten gaan komen over ‘Universal Browse' tijdens de CES, die begin januari in Las Vegas plaatsvindt. Dat is waar Samsung traditioneel belangrijk televisienieuws aankondigt, tenslotte.
Geef een reactie