Het heeft even geduurd, maar nu is het dan zover. Voor tegenvallende Gear VR content kun je je geld terug krijgen in de Oculus Store.
Tot nu toe was het kopen van spellen en andere content voor je Gear VR een riskante bezigheid. Oculus' bood geen eenvoudige mogelijkheid om een terugbetalingsverzoek in te dienen als je niet tevreden was met een app. Nu kan dat, eindelijk, wel.
Gear VR geld terug vragen
Je kunt nu een terugbetalingsverzoek indienen voor alle content die je in Oculus' eigen store hebt gekocht. Dit is de winkel waar je direct toegang toe hebt vanuit de Gear VR. Dit geldt dus niet voor content die je binnen apps van derden hebt gekocht.
Belangrijk is verder dat je je geld terug vraagt via dezelfde telefoon die je hebt gebruik bij de aanschaf ervan. Het verzoek moet binnen drie dagen na aankoop gedaan worden. Tevens mag je de gekochte app, game, of andere content niet langer dan 30 minuten hebben gebruikt, gespeeld, of genoten.
Wat blijkt? Death Horizon is niks voor kids. Dus: geld terug!
Om je geld terug te vragen, haal je je Galaxy S8/S7/S6/Note 8 telefoon uit de Gear VR. Je start de Oculus app gewoon op je toestel. Tik rechtsonderin op Meer, en kies nu Aankoopgeschiedenis. Je krijgt nu een lijst te zien met alle content die je gekocht hebt. Selecteer de titel waar je weer vanaf wilt, en tik op de drie puntjes rechts daarvan. Je krijgt nu de optie Terugbetalingsverzoek. Tik hierop. Je kunt nu nog een reden kiezen waarom je je geld terug wilt – bijvoorbeeld als de app het niet goed doet. Tik nogmaal op Terugbetalingsverzoek, en de retourprocedure wordt gestart.
Oculus zelf zegt dat het tot 72 uur kan duren voor de gedane aanschaf weer teruggedraaid is. Wel krijg je direct een emailbevestiging van het verzoek. Je kunt zelf de precieze voorwaarden nalezen op de site van Oculus zelf.
Geef een reactie