Galaxy S7 en S7 Edge krijgen update met december security patch

Net op tijd voor kerst, arriveert de update met de december security patch op de Nederlandse, unbranded Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge.

Voor beide Galaxy S7 modellen staat vanaf nu een update met firmwareversie XXU1BPLB klaar. De ruim 280 MB grote download brengt, naast de gebruikelijke optimalisaties, alle fixes die deel uitmaken van de security patch van december.

Deze patch brengt 81 fixes voor het Android besturingssysteem uit de koker van Google zelf. Samsung voegde voor haar eigen software nog 15 verbeteringen toe, waaronder eentje specifiek voor toestellen met een Exynos processor – zoals de Galaxy S7 (Edge), inderdaad.

De update is, zoals gezegd, op dit moment beschikbaar op de unbranded toestelversies van de S7 en S7 Edge – op toestellen die niet direct bij een provider werden gekocht, dus. Voor de branded toestellen van T-Mobile en Vodafone volgt dat update hopelijk spoedig.

(Dank, Henk!)

Beste Galaxy S7 aanbiedingen per provider:

Galaxy S7

S7 Edge

Reacties

  1. Danny zegt

    Ik heb deze update al ruim een week op mijn unbranded S7 staan.
    Installatie is zonder problemen gegaan, Kortom, wederom erg tevreden met mijn toestel. .

  2. Joost zegt

    Update gisteren gedaan. vanaf dat moment krijg ik hem niet meer aan.
    lampje blijft blauw branden. Hij probeert het soms wel maar geeft dan een kraak toon en stopt er dan weer mee.
    Kortom……ben er niet zo blij mee.

  3. Wout zegt

    Enkele dagen geleden is op mijn Galaxy S7 de automatische systeem-update uitgevoerd.
    Sindsdien kan ik de ING Mobiel bankieren app op mijn S7 niet meer gebruiken.
    Ik kan de app wel openen: het inlogscherm verschijnt. Voer ik nu mijn inlogcode in, dan zie ik heel kort het rekeningenoverzicht. Vervolgens bevriest het scherm met de tekst “Bankieren is gestopt” en kan ik alleen nog een rapport naar Google sturen.
    Ik heb vervolgens de app van mijn S7 verwijderd, opnieuw uit de Google Play Store gedownload en weer op mijn S7 geïnstalleerd. Heeft helaas niets geholpen: de ING Mobiel bankieren app stopt nog steeds na inloggen.
    Het niet meer mobiel kunnen bankieren is heel vervelend.

    Tot nog toe blijken ook de apps Speedtest en Call Recorder niet meer te werken.

    Ik vermoed een software-probleem. Wat te doen?

  4. Wout zegt

    Nog een aanvulling:

    Ook de apps NRC, Here WeGo en Volvo on Call werken niet meer op mijn S7.

    Doet Samsung wat aan dit probleem of ligt het anders?

      • Wout zegt

        Ik heb de aanbevelingen in dit artikel gevolgd:
        Eerst de cachegegevens gewist. Simpel, maar helaas geen resultaat.
        Vervolgens de systeemcache gewist. Goed te doen, maar de betreffende apps werken nog steeds niet.
        Tenslotte dan de S7 toch maar naar de fabrieksgegevens teruggezet. Een grote ingrijpende operatie met veel extra werk om de juiste werking van vele apps te herstellen. Maar dan heb je ook een “schone” S7. Twee van de niet-werkende apps zijn nu hersteld, maar helaas de overige nog niet
        Dat was 4 januari omstreeks 23.00 uur.

        Tot rond het middaguur van de 5e januari werkten de apps nog niet. Maar om ca. 13.00 uur bleken alle apps plotseling wel te werken. En dat zonder handeling van mij, tenminste niet dat ik weet. Wonderbaarlijk toch? Was misschien ook de hele terugzetoperatie niet nodig geweest.
        Maar goed alles werkt weer op mijn S7.

        • Michel zegt

          Ik denk dat het uiteindelijk wel het resultaat is van alles wat je had gedaan. Na alles gewist en op nieuw geïnstalleerd te hebben, duurt het even voor alle apps en functies opnieuw gecached zijn, en het dus weer doen (althans, in theorie… blijft irritant dat het in sommige gevallen het enige is dat helpt, I know)

  5. Bobo zegt

    Niet tevreden met de update. Mijn apps vallen zomaar uit. Hoor soms gekke geluiden uit me telefoon komen en ik kan geen linkjes meer openen. Zodra ik op een link druk blijft ie heel ff vastzitten en dan ‘gestopt’… pff samsung je stelt me echt teleur..

  6. Bobo zegt

    Nou samsung sorry mr het is nu echt afgelopen.. als ik iets wil betalen, loopt de app vast. Ttansactie is mislukt mr geld wel van me rekening gehaald. Doe nou is een keer iets in een keer goed!!!! Ben echt pissig nu

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *