Het gerucht was al eerder opgedoken, en nu lijkt een merknaamregistratie het te bevestigen: het scherm van de Samsung Galaxy S7 en S7 Edge – of Galaxy S7 Plus, zoals onlangs werd gesuggereerd – is van het Always On type.
Bij de Amerikaanse USPTO werd vandaag een aanvraag voor het vastleggen van de merknaam – trademark, dus – Always On gepubliceerd. Samsung wil de term laten beschermen, en hoewel dit mogelijk een wat te generiek woord is, lijkt hiermee bevestigt dat de aankomende Galaxy S7 en varianten een dergelijke beeldscherm hebben.
Om precies ze zijn: een Always On scherm staat – jahaa – altijd aan. Omdat Samsung voor haar telefoons Amoled schermen gebruikt, merk je hier niets van, tenzij er daadwerkelijk iets op het scherm wordt getoond. Is er niets te zien, wordt er ook niets verbruikt, en bij minimaal gebruik – een paar notificaties, bijvoorbeeld – is het energieverbruik nog steeds erg laag.
Over twee weken zal Samsung de Galaxy S7 – die eerder vandaag al in vol ornaat op de foto te zien was – officieel onthullen, waar het toestel rond 11 maart in de winkels moet gaan belanden.
Geef een reactie