Nadat je een tijdje geleden al onze eerste indrukken van de Galaxy A3 (2016) kon lezen, is het nu dan tijd voor de uitgebreide review van dit fraaie, en voor Samsung's doen compacte, toestel.
Als je ons al langer dan vandaag volgt, ken je de procedure: vooraf verklappen we alvast de belangrijkste conclusies die we trokken na een paar weken veel tijd met de vernieuwde versie van de A3 te hebben doorgebracht.
De Galaxy A3 (2016) valt positief op door…
- zijn uitstekende design en bouwkwaliteit
- het mooie Amoled scherm
- en de goede accuduur
Jammer is…
- de middelmatige camera,
- de wachttijd tot Android 6.0 naar het toestel komt,
- en het feit dat het toestel géén notificatie LED heeft
Wil je tot in detail lezen wat we precies vonden van de verschillende aspecten van dit toestel, lees dan de volledige Galaxy A3 (2016) review.
sophie says
Ik heb net de nieuwe galaxy a3 2016 in gebruik. Mooi toestel maar ik irriteer me mateloos aan het continue scannen van de wifi. Om de paar seconden verbinding, geen verbinding en naar 4g, scannen en verbonden. Elke 4 seconden. Ik heb de slimme netwerkwissel uitgezet, router thuis herstart, scannen in slaapstand uitgezet maar ik krijg het niet verholpen. Nu wifi maar helemaal uitgezet. Het toestel biedt geen mogelijkheid het continue scannen uit te zetten. Hoe los ik dit op?
Michel says
Het probleem is niet per se het continue scannen, maar het feit dat de verbinding niet echt tot stand lijkt te komen. Dit kan allerlei oorzaken hebben. De meest voorkomende: foutje bij het invoeren van het wachtwoord. Kun je op je eigen wifi verbinding tikken, en vervolgens op Vergeten. Daarna opnieuw je netwerk kiezen en wachtwoord invoeren. Als dit niet helpt, kan het helaas aan allerlei factoren liggen, maar je hebt er al een hoop geprobeerd. Misschien dan toch even contact zoeken met de winkel waar je ‘m gekocht hebt?
Jos says
Ik ben even langs de KPN winkel gegaan. Daar kreeg ik te horen dat het toestel te snel is voor WIFI.
Advies was om WIFI uit te zetten en op het 4G netwerk te gaan zitten.
Moest ik wel even mijn abonnement verhogen met een databundel van 5 euro per maand.
Dat was (en ben) ik eigenlijk niet van plan.
Ik heb het probleem op meerdere sites uitgezet.
Als ik een antwoord heb, laat ik het weten.
Henk says
ik heb sinds een week A3 2016 vind het een perfect toestel geen problemen met wifi of 3G geen problemen met email ,en geen problemen met accu
ik vind het kwaliteit/prijs verhouding super goed
dat er geen notificatie met led op zit mis ik niet
scherm is duidelijk
al met al een toptoestel
Claudia van den Brand says
Ik heb een Samsung A3 die ontzettend veel MB verbruikt als ik Pokemon speel. Mijn man heeft een Samsung J3 en die verbruikt met dit spel veel minder. We zijn als test samen een uur gaan spelen, hebben hetzelfde gedaan. Mijn verbruik (alleen Pokemon) was 37 MB, mijn man had slecht 7 MB verbruikt. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zowel KPN (provider man) als Telfort (mijn provider) hebben geen idee.