Samsung’s chef mobiele divisie J.K. Shin draagt roer over

Wie de afgelopen jaren de lancering van een Galaxy toptelefoon heeft gezien, heeft zeker kennis gemaakt met J.K. Shin, de chef van Samsung’s mobiele divisie. Hij doet nu een stapje terug, en laat het besturen van de telefoontak van de electronicagigant over aan Dongjin Koh.

samsung-jk-shin

J.K. Shin, die zich in de loop van de jaren beetje bij beetje meer op het gemak leek te voelen op het podium van Samsung’s Unpacked evenementen, geeft het dagelijks bestuur van de telefoondivisie uit handen. Dongjin Koh, voormalig hoofd van Samsung’s mobiele R&D tak en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Galaxy S6 serie, neemt Shin’s taken over.

Hoewel Samsung nog steeds met enige afstand de grootste speler is op de smartphonemarkt, liggen de pieken die het concern onder ‘hardware-man’ Shin bereikte – qua marktaandeel en winst – alweer enige jaren terug. Dongjin Koh moet meer nadruk gaan leggen op de softwarematige kant van Samsung’s toestellen – een ontwikkeling waarvan het begin al zichtbaar is in de huidige Galaxy S6 generatie telefoons.

De veranderingen aan de top bij Samsung’s mobiele divisie weerspiegelen niet alleen de veranderende omstandigheden op de smartphonemarkt, maar ook de generatiewisseling aan de top van Samsung groep. Daar neemt zoon Jae-yong Lee steeds meer de touwtjes in eigen hand, sinds zijn vader hier Kun-hee Lee door gezondheidsproblemen niet meer aan toekomt. Jae-yong Lee is de kleinzoon van Byung-chul Lee, die de Samsung in 1938 oprichtte.

Galaxy deal tips

Reacties

  1. Cees zegt

    Ik denk dat deze meneer een hele zware dobber gaat krijgen. Samsung was de koning omdat mensen grotere schermen wilden, sd kaart en verwisselbare batterij. Je kreeg dan wel die vreselijke Touchwiz en bloatware erbij. Maar toen kwam Apple ineens met grotere schermen en plaatste een bom onder het Samsung fundament. Tien miljoen nieuwe Iphones in 3 dagen en later bleek dat 85% overstappers waren, de meeste van android. Als je dan zelf een Ïphone-killer”op de markt zet met de beste specs ooit maar wel met veel problemen, RAM geheugen, vastlopers, lags etc. dan is dat al een miskleun, en als je dan maanden moet wachten op een bugfix, daar helpen geen TV spotjes, cash-back acties en prijsverlagingen meer. Ineens blijkt dus dat de naam Samsung er helemaal niet toe doet, Apple heeft bewezen altijd soepel en snel te draaien met minder specs. en heeft een imago (dat Samsung ook dacht te hebben maar dat was dus niet zo)
    Snelle updates te geven en bug erg snel op te lossen. En je weet dat je na aankoop niet verrast wordt met een prijsverlaging van ca. 200 euro. Hoe anders is dat bij Samsung.
    De hoogtij dagen zijn voorbij, denk dat de S7 ook weer geen klapper gaat worden. Samsung moet van dat hele touchwiz af, en veel sneller updaten en ook eens een tikkeltje minder modellen uitbrengen die bijna allemaal dezelfde specs hebben

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *