Nieuwe update Samsung Galaxy S6 (Edge) bereikt NL – branded toestellen eerst (update: nu ook de Plus)

Gisteren en vandaag arriveren nieuwe firmware updates voor de branded (T-Mobile en Vodafone) Samsung Galaxy S6 en Galaxy S6 EdgeUpdate 10-12: ook de branded Galaxy S6 Edge Plus komt nu aan de beurt.

samsung-galaxy-s6-firmware-update

Voor de Galaxy S6 en S6 Edge van zowel T-Mobile als Vodafone zijn nu nieuwe beveiligingsupdates beschikbaar, met respectievelijk firmwareversies XXS3QOK2 en XXU3QOKN. Hoewel de toestellen eerder al beschermd waren tegen recente exploits zoals Stagefright, zal Samsung vanaf nu maandelijks nieuwe veiligheidsupdates blijven aanbieden.

Ook brengt de nieuwe update voor de Galaxy S6 (Edge) de vermelding van de recentste ‘patch datum’ – in goed Nederlands: Niv., Android-beveiligingspatch – in het Software-info scherm.

samsung-galaxy-s6-edge-beveiligingsupdate-december

Op dit moment is deze nieuwste beveiligingsupdate nog niet beschikbaar op de unbranded  – lees: niet bij een provider gekochte – Galaxy S6 (Edge, Plus), maar het zal niet lang duren voor ook deze toestellen de update kunnen installeren.

Heb jij de nieuwe update al op jouw Galaxy S6 of S6 Edge geïnstalleerd? Zoja, wat merk jij er van? Zijn er nog andere veranderingen of vernieuwingen?

Update 10 december: op de S6 Edge Plus van zowel Vodafone als T-Mobile is vanaf nu de update met firmwareversie XXS2AOK9 te downloaden en installeren.

(dank aan iedereen die het meldde!)

Beste Galaxy S6 deals

Per provider

Los toestel

Reacties

  1. Jorgen zegt

    Weet niet waar het aan ligt maar ik ben inmiddels twee dagen mijn telefoon aan het resetten. Start niet meer op of, als je langs de vastlopende startschermen bent gekomen, start de telefoon opnieuw op om daarna weer opnieuw vast te lopen. Harde reset is nogo en probeer op de factoren reset pagina te komen maar dat lukt niet gezien de opstart problemen. Wou dat ik nooooooit een T-mobile brandend s6 had gekozen….. Had ik maar gewoon langs de media markt gegaan in plaats van bestellen via t-mobile.

  2. van Veldhuisen zegt

    Mijn S6 edge is afgelopen zondag spontaan uit gevallen en niet meer op te starten. Heb hem bij Samsung Experience Store in Amsterdam gebracht. Wacht nu bijna een week en het toestel is nog steeds niet gerepareerd.

    Wie heeft ook last van deze klachten? Op internet zie ik helaas veel klachten over uitval van de S6 edge…….

  3. Dirk zegt

    Het is toch wel een kwalijke zaak te noemen dat Samsung nog geen update voor de unbranded s6 edge
    heeft uitgebracht.
    Ik dacht hij zal er wel ergens in december komen.
    Maar tevergeefs, valt me erg tegen.
    En er zouden al weer nieuwe beveiligingsupdates voor januari klaar staan.
    Jammer dit samsung

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *