Samsung mag het dan moeilijk hebben in de Chinese en Indiase smartphone markt, maar aan de andere kant van de wereld (in de V.S.) hebben de Koreanen de smaak goed te pakken. Waar Samsung in China en India moeite heeft om een goede strategie te vinden voor de gelimiteerde smartphone budgets van het volk, hebben de Koreanen in het tweede kwartaal van 2014 een sterke inhaalslag in Amerika gemaakt, aldus comScore
Volgens een comScore onderzoek is het marktaandeel van Samsung met 1,6 % gestegen ten opzichte van Q1 2014 tot een hoogte van 28,6 % in de Verenigde Staten. Hiermee komen de Koreanen langzaam maar zeker in de buurt van de 42,1 procent marktaandeel van Apple. Deze laatste zag ook een kleine groei van 0,7 % in Q2 terwijl LG, Motorola en HTC allen een daling meemaakten op respectievelijk de derde, vierde en vijfde plek.
De boven verwachting snelle groei in de markt is vooral te danken aan het succes van de Galaxy S5 en de nog altijd populaire Galaxy S4 en Galaxy Note 3. Het nieuwste vlaggenschip – de Galaxy Note 4 – dat waarschijnlijk begin september wordt verwacht zal zonder twijfel nog meer bijdragen aan Samsung's groei in de markt.
Op het gebied van mobiele besturingsystemen blijft Android op de koppositie met een aandeel van net geen 52%. Daaronder zien we iOS van Apple met 42% gevolgd door Windows Phone, Symbian en BlackBerry met respectievelijk 3.4, 2.4 en (jawel hoor) 0.1 %.
Wie weet dat we volgend jaar rond deze tijd ook Samsung's eigen Tizen in dit lijstje kunnen verwachten 😉
(via)
Geef een reactie