Oké, nog één berichtje over de inmiddels wereldberoemde selfie die Ellen DeGeneres vanaf de Oscar uitreiking per Samsung Galaxy Note 3 de wereld inslingerde, en houden we erover op. Want héél interessant is het Twitter-leven van beroemde Amerikanen ook niet. Wel leuk, is het feit dat Samsung beloofde bij drie miljoen retweets – inmiddels bereikt – een evenredig aantal dollar te doneren aan het goede doel.
In een officiële reactie op de storm van publiciteit die Ellen's foto via Twitter veroorzaakte – inclusief het record voor meest geretweete bericht ooit – laat Samsung weten: ‘ja, wij waren sponsor van de Oscars, en ja, wij werkten samen met ABC die het gebeuren live uitzond', maar ook dat het succes van het bericht alsnog als een grote verrassing kwam. Daarom heeft mevrouw DeGeneres inmiddels twee goede doelen mogen uitkiezen – St. Jude's en The Humane Society – die beide anderhalf miljoen gestort krijgen van Samsung's Amerikaanse tak.
Dus. Samsung blij, Ellen blij, en twee goede doelen heel erg blij. Iedereen blij! Fijn, toch?
(via, afbeelding met dank aan Henk via)
Geef een reactie