Toen de Samsung Galaxy Note 3 onlangs de update naar Android 4.4 KitKat kreeg, doken er kort daarna verhalen op over problemen met Spigen's S View cover. Naar nu blijkt gaat het hier om een ordinaire bug – een foutje in de software dus.
Natuurlijk waren wij – en velen met ons – er als de kippen bij om de conclusie te trekken dat Samsung was begonnen met het implementeren van een nieuw beleid, waarbij alleen nog maar de accessoires uit eigen fabriek compatible zijn met een Galaxy toestel zoals de Note 3. Daarover was tenslotte al eerder gespeculeerd. Daarbij werd een simpeler verklaring pontificaal over het hoofd gezien: de mogelijkheid dat het om een bug gaat, oftewel gewoon een suf softwarematig foutje.
Samsung heeft nu laten weten dat het precies dít is, wat er aan de hand is. En dat het probleem op korte termijn verholpen gaat worden door een kleine softwareupdate:
We have currently identified a software compatibility issue with the Galaxy Note 3 update to Android 4.4 (KitKat) and select 3rd party accessories. A software update will be available shortly.
Aldus Samsung's verklaring tegenover ArsTechnica, om eraan toe te voegen dat ondersteuning voor zowel de eigen als third party accessoires gewoon onverminderd zal blijven bestaan.
En hiermee eindigt een mogelijke storm in het spreekwoordelijke glas water. Mocht je dus last hebben van soortgelijke problemen na het updaten van je Galaxy Note 3, dan weet je nu dus dat er een fix aankomt. Wanneer dit gaat gebeuren is dan weer niet geheel duidelijk. ‘Shortly', in ieder geval.
(via)
Peter ter Borch says
Ik heb een origineele S-Cover en hopeloze problemen na de upgrade. Bij het openen van de S-cover start het beginscherm regelmatig slecht gedeeltelijk op of zelfs helemaal niet. Ik moet de telefoon hardwarematig resetten alvorens de telefoon wil opstarten. is het mogelijk te downgraden?!?
Puinhoop, zal me bij de volgende upgrade wel twee keer bedenken alvorens de upgrade uit te voeren.
Groet,
Peter
lumi says
Waardeloos!!!heb dezelfde probleem. Mocht je weten hoe kan teruggedraaid worden laat mij ook ff weten aub.
Gr. Lumi
Geralde says
Ook ik heb dezelfde problemen. Programma’s willen bijna niet opstarten, vastlopen en mijn s view werkt niet naar behoren. Ook ik wil terug naar een downgrade!!
Geralde says
Ook ik heb dezelfde problemen. Programma’s willen bijna niet opstarten, vastlopen en mijn s view werkt niet naar behoren. Ook ik wil terug naar een downgrade!!
Groet Geralde
Brenda says
Ja hoor… fijn om te lezen iig dat het niet aan mijn telefoon ligt. Ik word er werkelijk gek van… Hier dus ook in t bezit van de Cover (al sluit dat ding voor geen meter meer na maanden gebruik)
Michael says
Ook ik heb problemen! Zwart scherm. Samsung graag zsm oplossen. Kan mijn telefoon nu zo goed als niet gebruiken!!!
Marieke says
Ik heb na de update van de Samsung Note 3, die ik overigens op 30 januari 2014 kreeg aangeboden, geen emails meer op mijn telefoon. Ik ontvang helemaal niets meer.
Wat kan ik nu doen? mijn account heb ik al gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd.
Drama!
eef says
Ik heb het probleem na de update dat hij me wifi niet vanzelf meer oppak als ik thuis ben pff word er gek van , verder weet ik het nog niet heb de update pas 3 dagen
Paul says
Iemand n idee wanneer die update er is?
kimbo says
Totaal geen probleem met de s-cover en hij was nog gratis ook, cadeautje van Samsung.
esther says
I Ik sinds de update dat ik geen gesprekken meer kan opnemen. Meldingen van WhatsApp krijg ik niet meer te zien. Start scherm slaat op slot. Please zo spoedig mogelijk een update want kan nu niet eens gebeld worden
esther says
Iemand enig idee wanneer de nieuwe update komt
Marco says
Note 3, originele flipcover, 4.4.2. De eerste week een genot toen begon de telefoon trager te reageren. Afgelopen weekend de cover verwijderd, maar het probleem blijft. De telefoon reageert mega traag, start scherm hangt, opstarten gaat op een heel vreemde manier. Ik kan niet altijd gesprekken opnemen omdat het scherm zwart blijft.
Deze week was het heel lastig omdat ik mijn (vlleg)tickets op mijn telefoon had. Bij een trage / niet reagerende telefoon, is het lastig je ticket te laten zien.
Hoogste tijd voor een update.
john says
ik heb sinds min update geen werkende tomtom en ander nav
lekker heb je zo duur toestel even update geen navagatie meer ben super terreur gesteld in samsung
eric says
Ook ik heb hetzelfde probleem. De dure originele flipcover werkt vaak niet, vooral bij de muziekapp ook origineel regelmatig een zwart scherm.
Wanneer kunnen we een update verwachten?
Samsung laat weer de meest betalende klanten in de kou staan.
Of ik de volgende keer nog een Samsung kies, daar moet ik wel over na gaan denken.
sandra says
Heb al via Twitter contact gezocht met Samsung Nederland. Daar is het probleem niet bekend. Ik moest maar even langs een service center gaan of mijn Gsm terugzetten naar fabrieksinstellingen. Werd nog onbeschoft behandeld ook. Was jaren tevreden Note klant maar nu niet meer!!
Leo says
Ook vandaag een update gedaan , spijt spijt en nog eens spijt , kan geen telefoon gesprekken meer opnemen
er komt een dikke brom over , ook werkt het sygic navigatie systeem niet meer , mag dit zomaar ook ik zal me wel twee maal bedenke alvorens een update te doen
Abigail says
Bij ons werkt de s-view helemaal niet. Toestel is net 2 weken oud, maar de cover herkent die niet. Ben eens benieuwd, wanneer het probleem opgelost is.
Wijbrand says
Bij mij werkt de TomTom ook niet meer. Al van alles geprobeerd, zelf 2 maal compleet verwijderd en er opnieuw opgezet. Maar ik weet nu in wat voor richting ik moet zoeken. Pfff. Dus Samsung doe er wat aan.
Ik kan niet zonder GPS!
eric says
Waar blijft Samsung met een update zodat de dure flipcover weer werkt?
Op deze manier hoef ik gen Samsung meer. Je wordt gewoon genaaid, maar wel kapitalen betalen.
Schandalig.
Anne Mieke says
Bij mij deed mijn telefoon helemaal niets meer. Hieldcer tijdens de update mee op. Zelfs niet met allerlei knopjes tegelijkertijd indrukken zoals op internet gelezen. Na reparatie op fabrieksgarantie (toestel 3 mnd oud) deed hij het ogenschijnlijk weer perfect. Nou blijkt echter GPS niet meer te werken!! Waardeloos! Las dat ik niet de enige ben met dit probleem met de note 3. Krijg het ook niet gefixed >:-(
De verlichting says
Ook ik had met een note 3 met een s view cover de grootste problemen. Opsturen nieuwe soft ware erop maar problemen bleven. Van t mobile totaal geen medewerking gekregen. Pas toen ik dreigde voor de winkel te gaan staan en iedere klant aan te spreken op de service van t mobile heb ik na bijbetaling een ander toestel gekregen. Niet wetende dat het probleem aan de s view cover lag deze op het note 3 toestel van mijn vrouw gezet en de problemen zijn daarna ook met haar toestel begonnen. samengevat S view cover is een Note killer.