Nieuwe update Samsung Galaxy S4 arriveert, fixt beveiliging en WiFi

samsung-galaxy-s4-update-beveiligingsmelding-knoxTwee dagen geleden was al duidelijk dat hij eraan komt, en vanaf nu is de nieuwe update voor de Samsung Galaxy S4 ook in Nederland te installeren.

Deze update, met de firmwareversie XXUEMK8 en builddatum 19 november, strijkt een aantal oneffenheden glad die de Galaxy S4 plaagden na de update naar Android 4.3, enkele weken geleden.

De belangrijkste verbetering is het oplossen van de problemen met het Knox beveiligingspakket, dat overijverig herhaaldelijk beveiligingsmeldingen geeft en apps blokkert. Daarnaast wordt een bug aangepakt die op sommige toestellen de WiFi verbinding onstabiel zou maken.

Op dit moment is de update al te installeren via Samsung’s Kies software op de PC, maar het is een kwestie van aftellen voor hij ook via het toestel zelf beschikbaar is.

(afbeelding via)

Beste Galaxy S4 deals per provider

Reacties

  1. rollotomassi zegt

    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
    Ik heb mijn Galaxy IV net geupdate naar de laatste firmware (JSS15J.I9505XXUEMK8) vanwege de beveiligingswaarschuwing.
    Maar guess what …. de klacht is verergerd omdat Knox mij de WIFI niet meer aan laat zetten.
    Als ik de WIFI wil inschakelen is dat niet mogelijk en komt er een beveiligingswaarschuwing voor in plaats (zie de bijlage).
    Heb met Titaniumbackup Knox bevroren maar dat helpt niet,ook met een shell applicatie handmatig Knox uit te zetten maar dat het cmd is niet goed om Knox uit te schakelen.

    Heeft iemand dat nog meer en is er misschien een oplossing ?

  2. Brabbelke zegt

    Krijg geen verbinding met WIFI. Grijs lichtje brandt steeds en wordt niet groen. Soms wel even, maar krijg nog steeds geen verbinding. Hoe op te lossen of moet ik iPhone kopen. Heb instelling al eens terug ingesteld en werkt nog niet.

  3. Ayde Sterk zegt

    Heel leuk die update.. en ook fijn dat ik nu een gear aankan schaffen maar dan moet mijn toestel het wel blijven doen. Na installatie van die update doet mijn toestel het niet (naar behoren).. blijft hangen in het opstartscherm. 2 x gereset vanaf het besturingssysteem. maar geen goed resultaat..
    iemand een oplossing daarvoor?

  4. Marcel zegt

    sinds dat ik een update had geinstalleerd ( die voor in de scherm kwam) doet mijn wifi (thuis) niet meer.
    iemand die me daar mee kan helpen?

  5. jacco zegt

    Samsung zorgt met zijn updates dat mijn toestel niet meer goed werkt, ook na de laatste kleine update valt de wifi steeds weg, ze hebben enkel de meldingen verwijder fijn dat een fabrikant je toestel op afstand om zeep helpt met ZEER goed geteste updates .

  6. marcel zegt

    Mijn wifi valt telkens weg. Gisteren de wifi gereset, toen deed ie het weer. Vanochtend prima ontvangst. Nu na een uurtje weer geen wifi.
    hoe kan ik dat oplossen?
    Ps. Laatste update stond er op, toestel is nog geen week oud.

  7. Nikky zegt

    2 dagen geleden de nieuwe update geïnstalleerd. De WiFi gaat met de dag minder goed werken en nu heb ik helemaal geen WiFi verbinding meer. Geeft aan dat ik een onstabiele verbinding heb, terwijl ik vol bereik heb. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de WiFi weer werkt?

  8. Nightbird zegt

    Na de Samsung update om de verbinding met
    wifi te verbeteren, geeft mijn Galaxy S4 telkens aan, dat het netwerk instabiel is, terwijl de wifi op mijn laptop het prima doet. Fijn hoor zo’n update… thanx for nothing Samsung!!! 🙁

  9. Samsung zegt

    na update helemaal geen wifi meer?? alles al geprobeert factory resset cache wissen en nog steeds geen verbetering ben radeloos..
    weet iemand al een oplossing????

  10. setjelies zegt

    Sinds een week of 2 maakt mijn Samsung s4 geen verbinding meer met mijn wifi nadat ik het huis heb verlaten en weer terugkom. De telefoon opnieuw opstarten of de modem uit en aanzetten helpt wel, maar daar zit ik nou niet echt op te wachten. Ik heb deze problemen niet eerder gehad. Mijn vriend heeft een i-Phone en heeft geen problemen. Herkennen meer mensen dit probleem?

  11. martine zegt

    hier zelfde probleem
    verificatiefout en onstabiele verbinding wifi
    ben ik hiervoor overgestapt van iphone,
    doet zeer.
    je kan maar op 1 manier oplossen, maar dan verlies je de garantie , nee dat klinkt aanlokkelijk pffff

  12. Inge zegt

    Iedereen en ook ik,heeft dit probleem,maar ik lees liever of er mensen zijn die dit probleem opgelost hebben.want ik wil dit ook graag opgelost hebben.
    Dus ….wie weet hoe je dit echt kunt verhelpen..?

  13. marcel s zegt

    Same here! Wifi op alle 4 de verschillende Samsung phones vliegt er continu uit. Laptop, tv en i-pad geen probleem. Goed voor de databundel, maar kost gewoon geld op deze manier.

    Geen bugfix te vinden; iemand een idee of oplossing?

  14. rosanne zegt

    Ook ik heb mijn telefoon ge-update en sindsdien kan ik niet meer op wifi terwijl de ipad en 3andere telefoons geen problemen hier mee hebben. Ik ben verboden, de verbinding is ‘erg sterk’ maar kan niet op het internet
    het gevolg hier van is dat ik al over mn bundel heen zit…….iemand ideeën om dit op te lossen??

  15. Audery zegt

    Ik sluit me aan bij al het bovenstaande,
    Wi-fi knopje word niet meer groen, blijft grijs.
    Dus geen wi-fi meer op telefoon sinds de update..

  16. Ben zegt

    Je zou er toch vanuit mogen gaan dat er in zo’n miljoenen/miljarden bedrijf technici in overvloed zijn, die het probleem in een vingerknip weten op te lossen……
    De T-Mobile company spint garen bij dit pruttelende WIFI gedrag van de Samsung S4, een toestel en systeem wat zij neem ik aan toch ook onder hun service hebben, net als andere netwerk providers.
    Wie het weet, mag het zeggen.

  17. Jan Niessink zegt

    Megablunder, en dan bedoel ik de aanschaf van mijn S4, na update geen of nauwelijks WIFI, resultaat torenhoge rekening. Het is gewoon bagger !!!! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de maanden dat ik mijn agenda niet meer kon synchroniseren met outlook. Ga nu een ander merk kopen !!!! iemand suggesties?

  18. brendat zegt

    Wat een K….zooi die nwe update geen wifi meer reboot alles erover gedaan instellingen terug zetten etc. waardeloos. via Dyna-prut toestel laten ophalen en vandaag weer retour gekregen…. NOG STEEDS GEEN WIFI maar wel 4G.

    SAMSUNG echt dikke shit wat jullie nu hebben met de klungelige technici die maar wat in THE AIR gooien zonder een goede test te hebben gedaan. WIFI werkt niet bij mij en 4G lekker wel ja en wat gaat mevrouw dit kosten????

    Nou geld uit de mensen hun pocket plukken dat kennen ze wel die GROTE BAZEN ja ja ja

    Mensen dacht even helemaal happy te zijn met mijn nwe Note 3, nou nou nou wat blij zijn we nu

    zelfs na reparatie werkt wifi niet!

  19. Bert zegt

    Ik had al de laatste versie op staan KitKat android 4.2.2 meen ik en na een paar dagen weggeweest te zijn begon mijn toestel zich te u
    Daten, want dit doet hij alleen via wifi en na afloop was het mis.
    Geen wifi meer. Alles gedaan, toestel naar fabrieksinstellingen en toen ging het goed, maar toen volgde de updates en toen was het weer mis.
    Altijd met tevredenheid Samsung gebruikt (s2) puik apparaat.
    Ben radeloos en ik zie dat dit al lange tijd duurt zonder oplossingen.

  20. Jan zegt

    Update gehad voor mijn S4. Daarna telefoon al na een halve dag leeg (ipv einde dag) terwijl die nauwelijks wordt gebruikt. Hebben meer mensen dit gehad? Wat te doen?

  21. Lisette zegt

    Ook ik sluit mij aan met de bovengenoemd problemen na update voor samsung s4. Ik heb iedere keer onstabiel verbinding, terwijl WiFi aangeeft dat ik goed bereik heb! Daardoor krijg ik nu ook geen meldingen door of verstuurt mijn telefoon geen berichten meer… Behoorlijk irritant!

  22. Manon zegt

    Hier ook hetzelfde probleem! Ik heb vorige week pas de melding gekregen dat ik een nieuwe update uit kon voeren. Voor mijn partner geldt precies hetzelfde. Na deze update kunnen wij ook geen gebruik meer van Wifi maken. Verbinden kan wel, maar telkens geeft die aan dat de verbinding onstabiel is en met het openen van sites dat er een netwerkfout is. In eerste instantie dacht ik dat dit aan Ziggo lag, oftewel aan ons modum of router, maar met mijn tablet’s en andere apparaten heb ik wel gewoon verbinding. Tevens op het werk en bij kennissen geprobeerd op wifi te gaan, maar daar hetzelfde probleem. Ik vind dit echt heeeeeel irritant, en eigenlijk is irritant dan nog zacht uitgedrukt!!!! Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen, want nu gooien we het liefst onze telefoons de deur uit

  23. Dineke Everts zegt

    Hier ook hetzelfde probleem. Heb nu een wifi fix uit de play store gedownload. .. wifi staat nog wel aan…. maar voor hoelang?
    Echt knap waardeloos want ik kreeg vanavond de melding dat ik mijn data bundel overschreden heb. ..

  24. Bert Peeters zegt

    Het is toch te gek, dat ik wel op de tablet en laptop kan werken met een wifi verbinding van Ziggo.
    Maar op de Samsung S3 mini, krijg ik de melding “verificatiefout opgetreden”, zelfs bij de wifi-hotspot krijg ik dezelfde melding. Bij mijn vrouw en dochter die over dezelfde telefoon beschikken wordt deze melding ook weergegeven. Dit ondanks het feit dat de signaalsterkte “Erg sterk” is en dat bij een WPA2 PSK beveiliging.
    Kan iemand mij hiermee helpen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *