Infoberichten op de Galaxy S3: hoe kom je er vanaf?

Wie binnenkort op vakantie gaat – lees: het buitenland, hoewel sommige gebruikers er ook binnen ons land door geplaagd worden – kan te maken krijgen met curieuze SMS berichten die met enige regelmaat binnenkomen op je Samsung Galaxy S3. Deze infoberichten – of ‘cell broadcast’ berichten – kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen als je er tientallen per dag ontvangt.

Om er snel vanaf te zijn doen je de volgende dingen:

– Ga naar je SMS app
– Druk op je Menu toets en tik op Instellingen.
– Scroll vervolgens bijna helemaal naar beneden en vink daar Infoberichten activeren uit.
– Presto!

Hieronder zie je nog een keer fijntjes uitgelegd wat je moet doen – op een Galaxy S2 weleenswaar, maar het principe blijft volledig hetzelfde:

Beste Galaxy S3 Neo deals per provider

Reacties

  1. KoalaBear zegt

    Idd. In Luxemburg ook last van gehad. Gelukkig was het in totaal maar 17 minuten. Maar wel 7 berichten.

    Snap het nu van de techniek wel. Stuur iedereen in het bereik van de mast een bericht. Snap het nut van de berichten alleen niet, want er stonden alleen twee vage nummers in, welke telkens wisselde.

      • Nicky Ghys zegt

        Mijn excuses, ik had helemaal niet door dat er hier antwoorden stonden aangezien ik op facebook keek.
        Deze komen namelijk niet door op facebook.

        Het probleem is dus dat ondanks ik ook alle logs gewist heb, dat 1tje er blijft staan. Dit staat er nu al een paar weken.
        Heb dus logs gewist, phone herstart, ….
        Vrij irritant denkende dat je een oproep gemist hebt terwijl dit niet zo is.

      • Arthur Dent zegt

        Of check bij Instellingen -> Ontwikkelaarsopties -> Activiteiten niet bewaren uitvinken (als die aangevinkt staat)

        • Nicky Ghys zegt

          Neen deed het ook niet :/
          Kan dit aan de telefoon zelf liggen…? Dat die ergens “bugged”
          Een factory reset zal dit wel op lossen maar meh…. echt geen zin in

  2. Dennis zegt

    Beter laat dan nooit 🙂 Ik denk dat ik wel een oplossing heb: ga naar Instellingen –> Applicatiebeheer –> Alles –> BadgeProvider –> kies hier voor Gegevens wissen en buffer leegmaken. Telefoon herstarten, en de notificatie zou moeten zijn verdwenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *