Ontploffende Samsung Galaxy S3 veroorzaakt door magnetron

Wie al het nieuws rond de Samsung Galaxy S3 een beetje volgt kreeg enige weken geleden ongetwijfeld het bericht mee dat een Iers toestel ontplofd was. Naar nu blijkt is het toestel inderdaad min of meer in brand gevlogen – in een magnetron, wel te verstaan.

Na het incident gaf Samsung de Engelse organisatie Fire Investigation UK (FIUK) de opdracht een onderzoek uit te voeren. Dit onderzoek is inmiddels afgerond, en FIUK concludeert dat de oorzaak van de hitte buiten het toestel moet hebben gelegen. Verder is de conclusie duidelijk:

 “The only way it was possible to produce damage similar to the damage recorded within the owner’s damaged device was to place the devices or component parts within a domestic microwave.”

Om het plaatje compleet te maken heeft ook de eigenaar van het toestel inmiddels laten weten dat de schade ontstaan is door een poging het toestel te drogen nadat het nat was geworden.

Eind goed al goed dus? Voor Samsung wel – de desbetreffende Ier zit natuurlijk nog steeds met een toestel wat een ritje in de magnetron niet overleefde. En dat is toch zonde van zo’n fijne smartphone…

(via SamsungTomorrow)

Beste Galaxy S3 Neo deals per provider

Reacties

  1. RectorReflector zegt

    Magnetron was niet nodig geweest. Mijn vorige toestel (SGS) heeft drie kwartier op de bodem van de gracht gelegen. Het apparaat werkte nog steeds. (Nu nog trouwens)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *