Tip bij spontane reboots na een Android update (update 3 december: mwoah)

Update 3 december:

We hebben inmiddels van allerlei mensen tegenstrijdige berichten gekregen. Een factory reset werkt soms wel, soms niet – het lijkt een beetje een gok. Zoals bezoeker Marnix aangeeft is het ook mogelijk om vanuit Android zelf een factory reset te doen. Uiteraard is dit zeker een mogelijkheid (Instellingen -> Privacy -> Standaardgegevens herstellen), wij kozen voor ‘grondig’, dus resetten vanuit de recovery buiten Android zelf om.

Al met al is het dus niet duidelijk of en wanneer een factory reset helpt tegen het reboot probleem waar sommigen last van hebben, met name na de laatste update.

Oorspronkelijke bericht:

Na de recente update naar Android 2.3.6 hebben nog al wat mensen last van een spontaan rebootende Galaxy S2. Mogelijk heeft dit te maken met het installeren van de nieuwe Android versie zonder allerlei gegevens op te ruimen die – plat gezegd – de zaak in de war schoppen onder de nieuwe Android. Normaal gesproken kun je je toestel updaten zonder alle gebruikersdata te verliezen – echter, bij een irritant probleem zoals de spontane reboots kan een iets drastischer maatregel helpen: een factory reset.

(disclaimer: wat je met je eigen Galaxy S2 doet is natuurlijk geheel je eigen verantwoordelijkheid – niet die van galaxyclub.nl)

Let op! In de onderstaande procedure wordt je toestel volledig ge-reset – alsof je ‘m weer voor het eerst uit het doos haalt! Alle gegevens worden gewist!

Een factory reset voer je als volgt uit:

1=Vol Up 2=Home 3=Power

– backup alle gegevens die je er later weer terug op wilt zetten

– schakel je S2 uit

– druk de volgende knoppen in, en hou ze ingedrukt tot je het Samsung logo ziet: Volume Up (1) + Home (2) + Power (3)

– je toestel start nu in de zgn. ‘recovery mode’: een simpel, blauw menuutje

– het menu is te bedienen met de volume knoppen (omhoog: Volume Up, omlaag: Volume Down), en de Home knop om te selecteren

– ga naar ‘wipe data/factory reset’ en selecteer met de Home knop

– ga naar ‘wipe cache partition’ en selecteer met de Home knop

– ga naar ‘reboot system now’ en selecteer met de Home knop

Het toestel start nu opnieuw op, en als het goed is, is het reboot probleem verholpen.

(met dank aan Wilbert en één van onze eigen proefkonijnen)

 

Galaxy deal tips

Reacties

  1. kimbo zegt

    Ik heb hier ook last van bij de 2.3.5 versie en had er ook last van bij de 2.3.4 versie.
    dus ik denk niet dat het aan de 2.3.6 versie ligt.

    • JoWe zegt

      Hier ook hetzelfde probleem, dus probeerde ik factory reset volgens aangegeven procedure – uiteraard na volledige backup.
      resultaat: het probleem van de spontane reboot is NIET opgelost. Vandaag 3 maal reboot tussen 10:00 en 18:00 uur.
      Bijkomend (en voor mij nog veel eger) na installatie van de backup bleken er helemaal geen persoonlijke instellingen hersteld te zijn. M.a.w. alle persoonlijk instellingen, de connectiviteitsgegevens met Outlook server, alle apps, alle persoonlijke settings… allemaal verdwenen.
      Aangezien ik dat haast niet kon geloven, heb ik de backup nadien opnieuw geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
      Ik wil hier toch wel mijn uitgesproken teleurstelling uitspreken over dit gebrek in de backupmogelijkheden binnen KIES voor (professionele) gebruikers van dit toestel.

      Desondanks,

      met vriendelijke groet,

      JoWe

    • M.Uittenbogaard zegt

      Ik had ook last van re-boots, soms wel 3 tot 4 maal per dag. Ik heb van alles geprobeerd, factory-reset, batterijcontacten schoonmaken, maar niets hielp. Echter na het verwijderen van de externe 8 GB (class2) micro-sd kaart van A-data functioneert de SGS2 al bijna een week zonder re-boots!

    • JanKarel zegt

      Ik heb ook last van die spontane herstarts, uitsluitend sinds de laatste firmware-update naar 2.3.6 Vanmorgen nog: de S2 lag een poosje op tafel – en ja hoor: hij meldt zich weer: herstart is gaande. Ik moet dan de code intoetsen en dan werkt hij weer. Dit gebeurt in ieder geval 3x per dag.
      Heeft niet te maken met warmte, met losse accu, of iets dergelijks. Moet een bug in 2.3.6 zijn, naar mijn mening. Ik heb geen zin in een factory reset, en wacht dan maar tot april op Android 4, denk ik. Of is er nog een eenvoudige oplossing, inmiddels, zonder verlies van gegevens? Ik zit op Vodafone.

    • Dutchdragon zegt

      Het probleem zit hem in de update + sd cards, na de laatste update heb ik er een 32gb sd in gedaan van samsung zelf. Resultaat spontane reboots van het toestel, echter op de 2.3.5 versie met een 8gb kaart nergens last van gehad.

      Word er toch wel een beetje soepel van dat dit probleem niet door samsung aangepakt word. Net zoals de update naar ICS die al dik een maand op pending staat. Hopen maar dat met de nieuwe versie het probleem opgelost is.

    • Do zegt

      Mijn samsung deed dit ook constant en steeds vaker. Ik had 2.3.6 er op staan. Na een factory en update naar 4.0.3. heb ik niet 1x meer een reboot gehad. Dit is nu ongeveer 2 weken geleden. Is voor mij de oplossing dus.

  2. Arjan zegt

    Had ook dit probleem. Ligt volgens mij aan de simcard. Heb 2 identieke simcards en heb de kaart uit de auto omgeruild met die uit mijn galaxy s2. Heb nu ruim een week geen uitval of heropstarts meer gehad.

  3. zegt

    2.3.4 geen last van
    2.3.5 probleem stak de kop op
    2.3.6 probleem is gebleven

    heb een FS gedaan door middel van de code *2767*3855# en zelfs de SD-card gewist. Probleem blijft zich voor doen…

  4. zegt

    Probleem blijkt powerbutton te zijn. Hoewel gelocked, als de powerbutton een aantal tellen ingedrukt blijft herstart het toestel.
    Klinkt mij annemelijk, heb toestel in een leren sleeve zitten.

    • Dude zegt

      Klopt! Als ie nog in zn lock zit en je houdt een paar seconde de power button ingedrukt, restart ie! Wat amateuristisch van Samsung, Android, of wie dan ook..

    • jortio zegt

      Nee, gebeurt ook gewoon elke nacht zonder de powerbutton te beroeren.

      Mijn tip, zet het toestel eens uit en verwijder de SD card. Bij mij was het probleem (10 spontane reboots per 24 uur sinds update) volledig verdwenen. Geheugenkaart zit inmiddels weer in de telefoon en lo and behold, slechts 1 reboot in 3 dagen tijd. Daar kan ik voorlopig mee leven.

      • Paul van Druten zegt

        Klopt de SD kaart is bij mij en bij een collega de boosdoener.
        Of het feit dat de SGS2 er niet goed mee omgaat, kan ook!

        Ik had altijd een 8GB, net gewissel naar 32 GB en een paar reboots per dag!

  5. Tom zegt

    Had ook al factory reset gedaan vanuit de recovery mode, en inderdaad ipv 5 keer per uur doet hij het nu nog maar 2x per dag…zucht

  6. Dude zegt

    Dames en heren,

    Haal gewoon alle applicaties van je SD kaart af, ben je van die reboots af!!

    Post even AUB als t werkt bij u,

    De groeten

    • Peter R zegt

      Ik heb geen apps op de SD-kaart. Wel na vanmorgen 2.3.6 te hebben geinstalleerd sindsdien 3 keer een spontane reset (tot nu toe alleen in stand-by stand).

      • Peter R zegt

        Via een tip op een ander forum het volgende geprobeerd: toestel helemaal uit gezet, daarna weer aan, pincode ingevoerd en vervolgens het toestel 5 minuten met rust gelaten. Sindsdien geen spontane reset meer gehad. het schijnt te maken te hebben met het inlezen van het interne opslaggeheugen.als dat niet volledig is gebeurd dan krijg je dit soort problemen. Het is nog te vroeg voor conclusies, ik had de resets maar af en toe, maart wellicht is het voor anderen ook een poging waard. Het is in ieder geval snel en makkelijk geprobeerd.

        • Swatchy zegt

          Ik heb in heet begin gehad dat hij naar zijn usb opslag medium zocht en continu kreeg je *PING* tehoren en was hij naar usb aan het zoeken nu met de update doet hij aan spontaan reboten. grrr

    • Paul van Druten zegt

      Dat is een belangrijke! Ringtone maker ging weer eens ongevraagd op de SD kaar zitten na een update, heb is nu helemaal gewist!!!

    • Najra zegt

      Inderdaad dit werkt! Apps op de SD kaart zijn het probleem. Even terug zetten naar je telefoon en het probleem is opgelost.

  7. Paul zegt

    Ik had ook sinds 2.3.5. last van af en toe een spontane reboot. Wat rondzoekend op het internet, o.a. op Android-sites, blijkt er een relatie met WiFi te zijn.
    Bij mij blijven de reboots weg door WiFi uit te zetten als je niet online bent.
    En nu maar hopen dat de volgende firmware-update dit probleem definitief oplost.

  8. annomol zegt

    Mijn toestel vandaag naar het plaatselijk Samsung-steunpunt gebracht.
    Officiele adressen te verkrijgen via Samsung.nl
    Ter plaatse is het toestel volledig teruggezet naar de fabrieksinstelingen. Het probleem doet zich nu niet meer voor.
    De technische dienst gaf wel het advies voorzichtig te zijn met nieuwe firmware-upgrade en evt. update pas uit te voeren als duidelijk is dat er geen problemen mee zijn.
    Er zit wel degelijk een bug in de laatste updates 2.3.5 en 2.3.6

    • Erik zegt

      De vraag is hoe je als gebruiker kan weten of je moet updaten. Dus wat is de change log, en wat zijn de bekende problemen. Op dit moment is het iedere keer weer zelf proberen en de forums afstruinen. Dit kan in elk geval beter.

      • annomol zegt

        Dat is nou precies wat volkomen onduidelijk is als je op Kies ziet dat er een firmware-update is.
        Het is eigenlijk te gek dat een forum een rol moet spelen in het al of niet updaten van ons “aller speeltje”. Overigens geeft het wel troost als je ziet dat je niet de enige roepende in de woestijn bent.
        Mijn Samsung moet gewoon doen waarvoor ik hem gekocht heb. Ik wil niet geconfronteerd worden met onbetrouwbare updates.
        Reden waarom ik mij heb voorgenomen te kijken op Kies of er updates zijn en dan in overleg met de techneut op het Samsung steunpunt te bepalen of de update daadwerkelijk nodig is.
        Na het aanhoren van een lang technisch verhaal (wat ik allang weer vergeten ben) heb ik de conclusie getrokken dat je de firmware-update beter door de techneut kunt laten uitvoeren.

  9. Niels zegt

    Nou bij mij loopt dit probleem dus ook de spuigaten uit! En bij mij kan het niet aan de powerknop liggen, want vannacht (ligt op een nachtkastje) is hij 5x gereset.
    Voor de update had ik ooit dat hij resette als ik hem in mijn broekzak had zitten en hij ooit wat knel kwam te zitten (bijv. bij sommige tilbewegingen). Leek mij dat het aan een druk op de telefoon zou liggen, nu gaat het dus helemaal vanzelf.

    O en mijn wifi staat inderdaad wel heel de nacht/dag aan.. Zal eens kijken of het scheelt als ik dat uitzet.

    Maar de reset zonder gegevens te verliezen, die ken ik niet. Hoe werkt dat, iemand een idee? “Privacy-> gegevens wissen” wist bij mij dus wel degelijk al mijn apps en gegevens!

    • Peter R zegt

      Zo’n soft reset betekent gewoon volledig uitzetten, eventueel je batterij eruit en er weer in, dan weer opstarten. Heb ik gisteren gedaan (zie vorig bericht), na intikken van de pincode 5 minuten met rust gelaten en sindsdien geen spontane reset gehad. Ben nu niet thuis dus kan het wifi-effect niet testen.

  10. Niels zegt

    Ter aanvulling.. Hij deed het nu ook toen ik de lader erin stak.. Geen leven meer te bekennen, accu was nog een goed 16%!

    Misschien toch tijd voor zo’n grondige reset.. Alleen dan nog de vraag, hoe back up je save games?

  11. Leon zegt

    Ook de update op 3-12-2011 uitgevoerd. Na de update aantal reboots gehad, zeer irritant.
    Heb de batterij verwijderd, aantal minuten gewacht, batterij terug plaatsen en weer opstarten. Daarna het ram geheugen geleegd, en hij doet het nog steeds zonder een reboot.

  12. hoi_roy zegt

    Heb ook enkele reboots gehad, zeer irritant. Wil wel een factory reset uitvoeren, maar heb geen zin om alle apps en accountinstellingen weer terug te moeten zetten.
    Ik heb een keer eerder een factory reset gedaan, en moet toen alles handmatig opnieuw uit de android market halen.

    Is er een mogelijkheid om dat in een keer te laten doen? vanuit een backup? Kies backupt toch geen apps en settings?

    Kan dit ook anders?
    Advies is welkom!
    (oh ja, ben niet geroot dus titanium backup pro is helaas geen optie)

  13. Paul van Druten zegt

    update via WOT naar 2.3.6 alles OK, totdat ik de carkit ging gebruiken, spontane resets en nog voor dat het toestel was opgestart weer een reset dus een loop!!!

    factory reset via knoppen en alles opnieuw opgebouwd, geen resets meer… moet dus software zijn!

  14. Mom zegt

    Heb zoals velen de nieuwe versie 2.3.6 via kies erop gezet..Daarna vele reboots 2 tot 3 maal per uur.
    Ik heb daarna een hard resert gedaan plus sd kaart geformateerd.Daarna alles opnieuw geinstalleerd, en nog steeds dezelfde ellende..Heb Samsung gebeld daar vertelde men dat het inderdaad een software matig probleem is, en adviseerde mij hem op te sturen naar http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/.. Ik heb hun gebeld en gevraagd wat zij dan wel kunnen wat ik zelf niet kan..Het antwoord was dat hun een factory reset dooen en opnieuw de boel installeren..Nou volgens haar kunnen zij een reset doen die wij NIET kunnen. Nou ik geloof er geen snars van..Maar die man bij Samsung gaf wel toe dat ze inderdaad slordig zijn geweest en hadden moeten wachten met het uitbrengen.Dus de moraal van dit verhaal de eindgebruiker is dus weer de l…l

    • annomol zegt

      Het gegeven antwoord van het servicecentrum klopt wel degelijk. Zie mijn berichten van 4 december.
      Sinds de aktie van het service-centre (per provincie verschillend) geeft mijn toestel geen problemen meer.
      Er werd ook aangeraden firmware-upgrades niet meer via Kies uit te voeren, maar door het servicecentre te laten doen. Het wordt nl.met andere apparatuur gedaan.

      • Bram zegt

        Ja, updates bij het servicecentrum worden met behulp van ODIN gedaan. Dat kun je dus ook zelf. Ik ben ook bij het servicecentrum geweest voor een 2.3.6 update omdat KIES het niet deed.

        Ik heb het probleem slechts een keer geconstateerd. En dat was nadat een geheugenkaartje erin had gezet. Ik heb de apps van het geheugenkaartje verwijderd en daarna niet meer geconstateerd.

  15. PakeJeep zegt

    Ik heb de aanwijzingen naar de letter opgevolgd en tot nu toe heeft mijn telefoon zich nog niet weer spontaan gereset.
    Wel een ander probleem en dat is, dat ik mijn mailbox van Hotmail.com niet meer kan installeren, dat is wel uitermate vervelend.

  16. G del Treve zegt

    De eerdere constatering dat het aan WiFi ligt kan door mij bevestigd worden. Mijn bevindingen:
    – Nooit eerder last van resets tot na installatie van 2.3.6.
    – Broekzak en losse batterij als oorzaak kunnen uitgesloten worden.
    – Resets zijn niet alleen vervelend, maar onacceptabel, omdat na restart steeds opnieuw de pincode van de simkaart moet worden ingegeven. De telefoonfunctie wordt dus op bepaalde momenten zonder waarschuwing uitgeschakeld, waardoor je, zonder dat je dit weet, onbereikbaar bent. Pincode uitschakelen is geen optie.
    – Na uitvoerig testen blijkt dat het probleem zich op mijn Galaxy alleen voordoet met ingeschakelde WiFi.

    Ik hoop op een snelle oplossing, want het toestel is nu onbetrouwbaar en daardoor voor mij onbruikbaar.

  17. G del Treve zegt

    O ja, voor de volledigheid, ik heb dus voor installatie van 2.3.6, gewaarcshuwd door dit forum, een volledige factory reset gedaan. Dat blijkt dus zinloos te zijn.

  18. Luckyluke zegt

    Hoe komen jullie aan die 2.3.6 ? Via KIES heb ik de 2.3.5 kunnen installeren. Maar toch (nog) geen 2.3.6.
    Enne, ik heb soms ook last van reboots. Meestal staat mijn wifi dan aan.

  19. Angh zegt

    Ik heb zaterdag de update gedaan via kies. (mobiel gaf de update niet aan).
    Updaten ging vlot, was wel een beetje tricky omdat de accu bijna leeg was …
    Voor de update heb ik idd een enkele keer een reboot gehad, was iets van de laatste twee dagen zeg maar. Sinds de update geen last meer gehad van reboots.

  20. A. Kuijpers zegt

    Heb ook het probleem, telkens maar weer een rebootende s2 nadat ik 2.3.6 geinstalleerd had. Had hiervoor 2.3.4 en had er nog nooit last van gehad. Normaal volg ik deze site op nieuws, maar heb het deze keer niet gedaan, anders had ik geen update gedaan. Ook heb ik de factory reset gedaan, maar heelaas!
    Is het mogelijk om 2.3.4 er weer op te zetten?

  21. klappert zegt

    Factory Reset uitgevoerd. SD kaartje vervangen en het rebooten is over. Nu een nieuw euvel, batterij is met 6 uur kats leeg. En dan heb ik nog geen eens gebeld.

  22. G del Treve zegt

    Bij mij lag het dus voor 100% aan WiFi. WiFi uit: geen reset. WiFi aan: reset om de twee uur.
    Ik heb met ODIN 2.3.4 teruggezet (de GT-I9100_XEN_I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1.tar file is de juiste, zoekt en gij zult vinden) en het probleem is verholpen.
    Kies werkt nog steeds en zegt nu weer een update voor mij te hebben, maar ik kijk wel uit: voorlopig blijf ik veilig op 2.3.4 zitten.

  23. Fish zegt

    Ik durf de factory reset nog niet aan. Hoewel het bij mij ook zeker aan WiFi ligt, heb ik eerst een andere oplossing geprobeerd, zonder alles kwijt te zijn.

    Ik heb m’n s2 geroot en daarna de cache / dalvik cache gecleard via Clockwork Recovery. Tot op heden geen problemen gehad.

      • Fish zegt

        Inderdaad, ik heb namelijk geen zin om al mijn data kwijt te zijn. Factory reset zie ik als een laatste poging, welke nog niet nodig blijkt. En rooten geeft me ook wel andere gustige bijkomstigheden, zoals system apps freezen en adfree.

        Overigens, heb ik geen last meer gehad van random reboots.

  24. Dude zegt

    T boeit Samsung en Android ook geen ene moer. Fix die update, of haal hem er op zijn MINST af! Ze zijn zich allang bewust van het probleem, en laten de update online zodat nog meer mensen ten prooi vallen aan het probleem. Klasse

  25. MRB78 zegt

    Na gistermiddag bovenstaande manier van de factory reset te hebben gedaan op 2 toestellen, op beide tot nu toe alweer een stuk of 5 a 6 reboots per toestel gehad. Die dingen zijn gewoon onbruikbaar geworden!!! Ook de methode van resetten via android helpt niet!!

    En Dude heeft gelijk het probleem is inmiddels bekend, en ze laten de update lekker staan, schandalig!!! Dit was mijn 1e en meteen mijn laatste Samsung Android toestel, wat een bedrijf zeg!!!!

  26. Roy zegt

    ligt het er niet aan hoe je de update installeerd?

    Dus bijv :

    Via je mobiel. –> Problemen met Reboots
    Via de PC Met kies.. –> Ik heb geen problemen

    ??

    Gr

    • Peter R zegt

      Ik kreeg last van de reboots na installatie via Kies. Inmiddels dus opgelost met een soft reset. Daarna geen reboots meer, ook niet met WiFi aan.

  27. G del Treve zegt

    Nog niet iedereen schijnt er van doordrongen te zijn dat factory reset niet helpt. Darrom nog maar eens: FACTORY RESET IS ZINLOOS!!!
    2.3.6 deugt gewoon niet. Niet installeren, ook niet via KIES.
    Het is inderdaad een schandaal dat KIES de update nog steeds aanbiedt, terwijl het reset probleem al dagen bekend is. Schande, schande, schande!!!!!!!

    • Peter R zegt

      Het feit dat een factory reset bij jou niet helpt wil nog niet zeggen dat de overgang naar 2.3.6 hopeloos is.
      Ik denk dat iedereen in staat is te lezen en de geboden oplossingen te proberen als ze al over zijn, of anders zelf te beslissen of ze de overgang wagen, gezien de oplossingen die geboden worden.
      Ik draai sinds een “langzame” soft-reset probleemloos op 2.3.6, geen enkele reboot meer gehad, ook niet met WiFi nachten aan. Bij anderen werkt de factory reset wel. En zo zijn er genoeg andere positieve geluiden.
      Dat Samsung/Android hier een steek laat vallen is wel duidelijk denk ik, maar laten we het niet overdrijven.

  28. Han zegt

    Zowel met 2.3.5 als nu met 2.3.6 last van reboots. ‘Oplossingen’ als een factory reset, het laten scannen met AVG etc werken niet. De reboot vindt ook plaats als het toestel zonder hoes gewoon op mijn bureau ligt, dus het in de knel komen van de power knop lijkt mij ook niet de oorzaak.
    Een factory reset brengt heel wat werk mee m.b.t. het herstellen van de applicaties. Bovendien verliep het herstellen van de instellingen niet zoals verwacht. De herstel procedure via Kies (PC) uiteindelijk kunnen uitvoeren door onderdeel voor onderdeel te herstellen.
    Het ligt m.i. niet alleen aan 2.3.6. want mijn S2 kreeg ook met 2.3.5 steeds meer last van spontane reboots. Dat was dan ook de reden voor mij om zo snel over te gaan op de nieuwe versie.
    De wifi verbinding uitschakelen is m.i. meer dan de helft van de functionaliteit uitschakelen, overdag komen al mijn berichten binnen via wifi.
    Een heel vervelend probleem waar veel over wordt geklaagd maar helaas nog steeds geen oplossing voor is.

  29. A De Weirdt zegt

    Ik heb zelfs nog 2.3.3 staan en heb ook die reset problemen. Ook heb ik allerlei zaken uitgeprobeerd behalve de factory reset. Eén zaak kan kan ik inderdaad beamen dat is als mijn Wifi uitgeschakeld is er geen resets zijn. Gps en Wifi schakel trouwens zo vaak mogelijk uit om te besparen op de batterij. Ik doe er toch al anderhalve dag mee nu.

  30. Nadia zegt

    Ik had de eerste problemen al met 2.3.5. wel 15x per dag af en toe..en dat is best lastig als je een alarm op je telefoon heb ’s ochtends vroeg.. toen heb ik alle apps van me sd kaart gehaald en op me telefoon gezet en is het over gegaan..nu 2.3.6 geinstalleerd en daar is het probleem weer..dus here we go again! bluh

  31. AndersDB zegt

    Firmware versie 2.3.6

    Ik heb dezelfde problemen, alles geprobeerd aan resets en cache legen, maar het enige wat tot op heden helpt is Wifi uitschaken als je deze niet gebruikt. Dan zijn er geen spontane reboots meer.

    nu maar hopen dat ics snel uitkomt….

    PS: de carkit (Parrot MKI9100) werkt ook veel beter als wifi uitstaat.

  32. Kris zegt

    Ik had ook last van spontane reboots. Na wat zoeken kwam ik ergens op een post die de raad gaf om eens CacheCleaner NG te proberen.

    En ongelooflijk maar waar, na cache te cleaner geen enkele spontane reboot meer!

  33. Androidrules zegt

    Zet je toestel altijd terug naar ‘Factory default’ voordat je update, dan kan er het minst mis gaan. (Maak wel eerst een back-up van je bestanden en gegevens,natuurlijk). Dan gaat het het vaak meteen goed en krijg je niet dit soort issues, alleen als de ontwikkelaars hun werk goed hebben gedaan natuurlijk. 🙂

    Quote: “wat je met je eigen Galaxy S2 doet is natuurlijk geheel je eigen verantwoordelijkheid – niet die van galaxyclub.nl”

  34. Edo zegt

    De problemen bij mijn Galaxy S2 zijn begonnen na de laatste up-date (2.3.6) inmiddels een factory reset gedaan, dus ff afwachten wat de resultaten zijn.

  35. Niels zegt

    Ik heb alleen via de bovenstaande stappen de cache verwijderd.. Geen resets meer gehad in de afgelopen 24 uur, waarin ik er normaal elke 3 uur toch wel een had!
    Achteraf denk ik dat het ook wel normaal is dat je de cache een keer moet legen na een update.. Android zal misschien toch de data van apps ander moeten opslaan en/of bewerken.

  36. Ruud zegt

    Deze reboots heb ik af en toe en daarna last van zwevende icoontjes. Ik heb ze netjes in mappen gezet, maar ze vliegen er weer spontaan uit. Iemand een idee wat dit is?

  37. Niklas zegt

    Ben er gister achter gekomen dat als ik mijn bluetooth aanzet van mij s2 hij begint te rebooten, iemand een idee hoe dit kan worden opgelost? Ik zit nu op android 2.3.5.

    • Edwin zegt

      Niklas heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik vermoed dat ik hetzelfde heb. Ik heb poort ongeluk mijn bluetooth aangezet en nu is mijn galaxy onbruikbaar. Na elke herstarten, start ie weer opnieuw op en dit blijft zo doorgaan. Wel heb ik ontdekt dat als je tijdens het opstarten de vliegtuig mode activeert (via lange druk op de aan knop o het juiste moment) dat ie dan bij de volgende start in vliegtuig mode komt met bluetooth uit en dan blijft ie stabiel.ook kun je dan wifi activeren. Echter zodra je de vliegtuig mode uitschakelt gaat ie weer in herstarten. Dat komt omdat bluetooth dan ook weer aangaat. Het lukt me niet bluetooth uit te krijgen op een andere wijze.

    • Edwin zegt

      Oplossing gevonden. Met 2.3.5 was mijn telefoon volledig onbruikbaar. Enkel in vliegtuig stand kon ik voorkomen dat ie bleef herstarten. De oplossing was om eerst naar vliegtuig stand te gaan door tijdens herstarten op het juiste moment o de aanknop te drukken (long press). Vervolgens kan via usb met het samsung programma kies worden geupgrade naar firmware 2.3.6. Na de upgraden kan de vliegtuig stand uit en daarna eventueel bluetooth uit.

  38. Edo zegt

    Zoals ik gisteren berichtte een reset gedaan zoals aangegeven. Nu na een dag nog geen problemen of resets gehad waar ik normaal gesproken al drie of vier reboots had, dus het lijkt voor mijn toestel geholpen te hebben. 😉

    • Edo zegt

      Nu een paar dagen verder begint m’n telefoon weer spontaan te rebooten. Weer van alles geprobeerd maar vier tot acht reboots per dag is nu normaal.
      Ik hoop dat Samsung nu toch snel gaat komen met een nieuwe up-date om dit probleem snel te verhelpen want dit is geen doen zo.

  39. tonytrimb zegt

    Gisteren kreeg ik de “SAMSUNG PUSH” binnen via update (samsung apps) en vervolgens 2 reboots gehad??? ik zit gewoon op 2.3.4 en was super tevreden.
    Ik heb de samsung push er weer afgegooid! geen idee wat het doet, want dat wordt je ook niet vermeld door meneer samsung. waarschijnlijk willen ze privacy gevoelige info van je phone? Het toestel is super, maar de software en omdersteuning van samsung is echt ruk!!
    Ik zal niet zo snel een apple kopen, maar begrijp wel waarom ze zo groot en geliefd zijn bij mensen die niet van gepruts houden.

    samsung dit is een schande

  40. Meduza zegt

    Ik had dit probleem met 2.3.4 al. Toen een factory reset gedaan, probleem opgelost. Met 2.3.5 wel wat reboots gehad, maar zat steeds een paar dagen tussen. Met 2.3.6 gaat het echt fout. De volgende zijn mij opgevallen

    – WiFi heeft geen invloed, Tasker zet ’s nachts WiFi/GPS/DataSync voor mij uit en foon reboot gewoon. Zit dan op de lader aangesloten en ligt los op tafel (geen hoesjes o.i.d.)
    – Overdag soms meerdere reboots, soms met minder een uur tussentijd. Ook wanneer ik na een eerste reboot de telefoon geheel niet aanraak (en ik dus geen SMS/Voice/Whatsapp ontvang/verzend).
    – Soft reset en enkele minuten zonder accu heeft geen invloed.

    Nu maar eens zonder SD card proberen. Ik voel niet zo heel veel voor nog een factory reset (kost gewwon te veel tijd).

    Een erg groot nadeel van die reboots is dat Spotify regelmatig na een reboot van mening is dat de offline playlist opnieuw gedownload moet worden. Gelukkig over Wifi, want alleen al deze maand zit op 30Gb aan WiFi data (offline playlist is ruim 6 Gb).

    • Peter R zegt

      Soft reset, opstarten (dus batterij er weer in), pincode intoetsen en dan enkele minuten met rust laten was de tip die ik vermeldde, dus niet een paar minuten de batterij eruit. Door na opstarten een paar minuten te wachten geef je je toestel de gelegenheid om alle af te handelen / in te lezen.

      Overigens, bij mij nu ook weer eens in de paar uur een reboot met Wifi aan. Kreeg er weer last van na een batterijwissel en de bovenbeschreven “langzame” soft reset helpt bij mij nu ook niet meer. Wifi uit wel.

      Ik zou de langzame soft reset toch eens proberen, je hebt mogelijk te maken met meerdere problemen tegelijk.

      • Meduza zegt

        Geen PIN (swipe password) dus na crash doet hij goed doorstarten (en wordt dus niet opgehouden door PIN scherm). Maar zoals vermeld, ook wanneer ik de foon dan niet aanraak reboot hij soms twee keer….

        Nu anderhalve dag geleden dus SD er uit gehaald en nog geen reboots gehad. Zelfs Spotify werkt in het geheel beter (ook tussen reboots door moest ik soms twee keerr in vijf minuten inloggen op Spotify). Dit kan ook liggen aan de offline playlist die op SD stond.

        Ik heb een Sandisk 32Gb SDHC kaartje (nieuw gekocht, tegelijk met de foon).

  41. HebVaart zegt

    Had er ook last van onder 2.3.5. maar sinds ik bij: instellingen/overhettoestel/softwareupdate de de functie “automatisch bijwerken” heb uitgevinkt. Heb ik nergens meer last van. Ik merkte dat hij het alleen deed wanneer Wifi aanstond, nu was mijn theorie (slag in de lucht) dat hij alleen automatisch gaat updaten en dus resetten wanneer er een Wifi verbinding is. Over Wifi kreeg hij steeds een verkeerd ghost commando. En waarachtig het lijkt nog te werken ook! Ik heb sindsdien geen spontane resets meer.
    Ben erg benieuwd of het ook bij andere zo werkt?
    Groeten

    • Peter R zegt

      Bij mij lijkt dit ook te werken, maar alleen als ik alle vinkjes op de genoemde pagina uitzet. Het is nog wat te vroeg voor een definitieve conclusie, maar vooralsnog ben ik blij met deze tip. Bedankt!

  42. Onderweg zegt

    Had er geen last van onder 2.3.5 Na update naar 2.3.6 enkele reboots. Gisteravond (12-12-2011) zelfs om de 10 minuten. Wi-fi uitgeschakeld en telefoon opnieuw opgestart en daarna geen reboots meer gehad. Mijn inziens heeft het dus inderdaad iets met de wi-fi te maken. Baal er wel van, heb namelijk geen data-abonnement en maak gebruik van de apss via de wi-fi.

    gegroet

  43. Pim Derneden zegt

    Ik had ook last van het reboot probleem in 2.3.5.
    terug gezet naar 2.3.4 en daarna weer naar 2.3.6 reboot probleem bleef.

    Factory reset: probeem bleef, onder alle versies.

    Daarna nagedacht waarom het begon: Ik had apps verplaatst naar mijn SD kaart. Alle apps terug gezet naar telefoon. Nooit meer last gehad van reboots. Nu een voor een apps naar sd kaart aan het zetten om te kijken wat de boos doener is.

    Ik heb gemerkt dat “grote”apps het wel eens kunnen zijn. Dan reboot die weer.
    Nu alles terug op telefoon en geen last. Het probleem ligt dus ergens met apps en sd kaarten.

    Ik heb mijn apps aangepakt en geen last meer van spontane reboots. Hoop dat dit mensen kan helpen. Updates of terug naar factory setting is in ieder geval geen reactie.

  44. kees zegt

    klopt inderdaad ligt aan sd kaart als ze op de telefoon staan heb je er geen last meer van had net een nieuwe app geinstaleerd deze had zich auto op sd kaart gezet had dus ineens weer last van reboots nu deze weer op de tel gezet en nergens meer last van.
    heb hier trouwens bij alle software versies last van mijn vriendin heeft ook een s2 en daar het zelfde verhaal.

  45. Jeroen Jansen zegt

    Ik heb het probleem pas sinds de update van 2.3.5 naar 2.3.6. Gezien de vorige reacties hier heb ik de harde reset nog niet geprobeerd als oplossing, aangezien dit niet bepaald een garantie voor succes is en wat mij betreft dan ook niet echt zinnig is om te doen. Ik heb geen SD-kaart in de telefoon, dus apps die daarop geinstalleerd staan kunnen niet de oorzaak zijn.

    Ik had inderdaad ook al gemerkt dat als ik de Wifi uitzet (ik heb gelukkig een stevig data-abonnement) er geen spontane reboots meer optreden. Ook elders op verschillende fora wordt de link gelegd met Wifi. Wat mij betreft een behoorlijke misser van Samsung, en ze zouden er goed aan doen snel met een echte oplossing (dus update) voor de dag te komen, of met een stap-voor-stap workaround.

    Voor een toestel dat de titel “beste smartphone 2011-2012” draagt is dit een onacceptabele bug omdat je ongemerkt onbereikbaar wordt, never mind smartphone, je hebt dan niet eens een werkende gewone phone!.

  46. Edwin zegt

    Spontane reboots lijkt idd een Wifi probleem. Wat lijkt te helpen is een vinkje zetten bij de instelling ‘Statisch IP gebruiken’ (wifi instellingen/ geavanceerd (via menu knop)). Had dagelijks een aantal x last van dit probleem sinds 2.3.5 en nu al 2 dagen niet meer. Vraag me niet hoe het kan… maar tot nu toe lijkt het te werken!

  47. Mike zegt

    Ik moet ook constateren dat dit een wifi issue lijkt te zijn idd. Vannacht de wifi uitgelaten en geen reboots gehad. Ik zal eens de ‘static ip’ gebruiken en uit testen of dat iets scheelt.

  48. Marcel zegt

    Ook ik heb last van de reboots…. vooral ’s nachts! De oplossing hiervoor nog niet gevonden.
    Waar ik ook sinds de laatste update last van heb is dat als ik de letter i intoets dat ik daarna niks meer kan typen…. Toetsenbord loopt dan vast op een of andere manier!
    Ook de contactpersonen die ik via Buddies Now op het startscherm heb staan verdwijnen steeds…. Na het opnieuw koppelen aan een contactpersoon verdwijnen ze toch weer, soms na enkele minuten, soms pas na een dag.
    Wie heeft de gouden tips voor deze 2 problemen?

    • sujata zegt

      Ik heb precies het zelfde als jou Marcel. Vooral ’s nachts de reboots en de letter i die het niet meer doet (en alles laat vastlopen), tenzij ik swype.
      Wifi in de nacht uitschakelen lijkt bij mij wel te werken, maar dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen..
      Voor het probleem met de i heb ik helaas ook nog geen oplossing!!

  49. zegt

    Nou hier nog een slachtoffer.. jammer dat Samsung dit niet aanpakt en de klanten tevreden houd. Dramatisch dat rebooten Inmiddels ook alles geprobeeerd.
    Uiteindelijk helpdesk samsung gebeld en die gaven het advies om hem op te suren ter reparatie. Nu ben ik van mening dat het een software probleem is en dus gewoon via een update opgelost kan worden ALS MEN EEN OPLOSSING HEEFT tenminste.
    Ik wil en kan mijn geliefde speeltje alleen niet missen. Nu pincode er af gehalld zodat hij wel in ieder geval goed door start bij een reboot.
    Erg vervelend en hoogst irritant allemaal en hoop snel op een oplossing.

    Grtn Dennis

  50. Bas zegt

    Ik heb gister voor het eerst een SD-card in mijn galaxy s2 gestopt (die draait op 2.3.5) en vanochtend heb ik mijn eerste spontane reboot gehad. Ik dacht zelf dat upgraden naar 2.3.6. wel de oplossing zou zijn, maar na het lezen van dit topic ben ik daarvan teruggekomen.

    Ik weet zeker dat het bij mijn telefoon voorlopig nog niet ligt aan de Wifi verbinding, maar aan de SD card waarmee mijn mobiel niet kan samenwerken blijkbaar. Als het probleem zich vaker voordoet ga ik die SD-card er gewoon uit halen en voorlopig nog zonder door.

  51. Wutsie zegt

    De oplossing voor dit probleem is het volgende:

    type in: *2767*3855# in het belmenu.

    Zorg er wel voor dat jer alle data gesaved hebt want dit is een factory reset. Na ongeveer een tweetal minuten start de Samsung S2 weer op.

    • dennis zegt

      waar komt die wijsheid vandaan?
      Zou mooi zijn als dat inderdaad werkt maar de update zou ook goed moeten wezen toch? vandaar mijn vraag 😉

    • Peter R zegt

      Als dit inderdaad een factory reset is, dan helpt dit dus soms wel, soms niet tegen de spontane reboots. Zie boven.
      Het is bepaald geen gegarandeerde oplossing, hoewel dit hier wel zo gebracht wordt.

  52. Mike zegt

    OPLOSSING: (althans voor mij)
    Ik ben inmiddels ruim 72 uur herstart vrij en door de tip de eerder op deze pagina vermeld staat. Namelijk door gebruik te maken van een static ip adres. settings –> wifi –> (menu knop) –> advanced.
    Dip lijkt voor mij de definitieve oplossing te zijn en wil ik de OP bedanken dit die als eerste gesuggereerd heeft!

    Edwin, bedankt!

    • MRB78 zegt

      Bij mij werkt dit niet, helaas. Niks schijnt te werken, ben er klaar mee toestel gaat terug! Al krijg ik 10 x een nieuwe dan gaat ie 10x terug om dezelfde reden, ze geven maar een vergoeding voor een nieuw ander toestel!!!

  53. Ton zegt

    2 dagen geleden geupdate naar 2.3.6 en dus ook last van een constant herstartende SG2. Ik heb gisteren uiteindelijk de sd-card er uitgehaald. Vanaf dat moment geen hinderlijke herstarts meer. Vandaag heb ik de sd-card teruggeplaatst en deze opnieuw door het toestel zelf laten formatteren. Ook vanaf dat moment geen herstart meer gehad. Ik weet niet of dit de reden is, maar bij mij werkt het iig. Hopelijkl blijft dat ook zo?

  54. MAD-Fred zegt

    Ja ik ook,,

    Heb last van spontane REBOOTS, erg irritant en misschien wel onaanvaardbaar.

    op alle bekende Fora alles gelezen, maar nergens een oplossing.

    Eén oplossing werk echter, je WiFi uit zetten. Maar dan heb je alleen nog maar internet via G3 en H+ van je telefoon provider, (in mijn geval Telfort 700 Kbit) daar word je ook niet vrolijker van !!!

    mij is op gevallen bij die reboots dat als je niet je pin code ingeeft, dus gewoon laat liggen op tafel hij nog sneller gaat rebooten. soms wel elke minuut..

    naar mijn mening is dit gewoon een programmeer fout van de firmware van Samsung. En een schande dat zij hierop geen reactie geven. blijven we maar elke dag checken of er een update is!!!

    sterkte allemaal..

  55. feeder zegt

    Wat mij op viel is dat hij alleen reboot met wifi aan en daarbij plat op tafel ligt! (wellicht een sensor?)…………………..heb ook al van alles geprobeerd.

    • Onderweg zegt

      Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de reboots alleen plaatsvinden met Wi-fi aan en daarbij plat op de rug ligt. Als de telefoon de hele nacht met Wi-fi aan in het docking station staat (en dus aan de lader) zie ik de volgende morgen dat hij niet opnieuw is opgestart, haal ik hem uit het docking station en leg hem dan plat neer beginnen de reboots weer. Ook wanneer ik hem s’nachts neerleg en dus niet in het docking station zet moet ik de volgende ochtend weer mijn pin invoeren wegens een reboot…..
      Ik hoop dat samsung genegen is hier vlot wat aan te doen middels een software-update. heb verder ook van alles geprobeerd (uitgezonderd de factory resret waar ik geen heil in zie en mij teveel werk kost)….

  56. MAD-Fred zegt

    van daag heel de dag WiFI aan gehad en geen REBOOTS…
    Wat heb ik veranderd!

    instellingen, over het toestel, softwareupdate. vinkjes uitgezet bij: automatisch bijwerken, alleen WIFI, Serverberichten.

    en

    instellingen, WIFI-instellingen, netwerk meldingen vinkje uitgezet.
    WiFi Slaapstandbeleid = nooit
    geavanceerd vinkje weg bij statisch IP adres

    morgen een voor een uit zetten en kijken welke de veroorzaker is

    mocht bij jou ookdeze oplossing werken. laat het even weten. dan komen we verder..
    Fred

  57. Tom zegt

    Voor in ‘instellingen, over het toestel, softwareupdate’ te geraken moet ik inloggen met mijn samsung account. Door een factory-reset in een vorige poging om de reboots te doen stoppen is ook die inlog informatie verdwenen. Enkele dagen geleden ‘static IP’ ingesteld en geen reboots meer gehad. Dus ik ga niet inloggen om in die software-update te geraken. Heb een vermoeden dat het probleem inderdaad daar ergens zit

    • MAD-Fred zegt

      Klopt het ligt aan de wifi, die is in conflict met iets. ik vermoed dat het toch de software is. niet met de hardware!!.
      maar toch vreemd dat je dan in 36 uur geen reboots krijgt en dan weer een paar in een uur.

    • Meduza zegt

      Ik heb WiFi praktisch altijd aan staan (alleen ’s nachts wordt dit automatisch uitgezet door Tasker) en na verwijderen van SD card heb geen problemen.

      WiFi uit is niet echt een optie, Spotify over 3G is niet leuk, en niet te betalen. Static IP is ook geen optie, ik zit regelmatig bij klanten met een open hotspot, dan zou ik elke keer IP moeten aanpassen (Tasker iets laten doen op basis van GPS locatie is niet erg betrouwbaar, dus Tasker IP laten regelen is geen optie).

      Maar na verwijderen van SD card, inmiddels 6 dagen geleden, heb ik helemaal geen reboots gehad.

  58. Frans zegt

    Bij mij begonnen de automatische reboots na de update naar 2.3.5 en dat is met 2.3.6 nog niet veranderd. Bij mij kan ik het zien doordat de iconen van de apps op andere plaatsen staat dan dat ik heb ingedeeld.

    Ik begrijp niet waarom Samsung geen algemene melding doet dat men bezig is met het probleem. Lijkt me dat nu zoveel mensen dit probleem hebben dat ze er naar gaan kijken. Vreemd dat de gebruiker nu naar oplossingen aan het zoeken is.

    Weet iemand een (gratis) app die alle apps inclusief gebruikersdata (bijv savebestanden van spellen) kan backuppen???

  59. Del Treve zegt

    Ik heb het reset probleem op mijn S2 opgelost. Hier is mijn verhaal.
    Zoals boven vermeld had ik ook plotseling reboots met 2.3.6. Daarvoor op 2.3.4 nooit. En het lag ook bij mij voor 100% aan WiFi. WiFi uit: geen reboots. Factory reset heeft bij mij NIET geholpen. Zoals volgens mij bij niemand. Dus hen ik het volgende gedaan.
    Ik ben in eerste instantie terug gegaan naar 2.3.4, hetgeen het probleem oploste.
    Daarna, geïnspireerd door reacties hierboven, heb ik alle applicaties die op de SD kaart stonden gedeïnstalleerd. Daarna deze applicaties verplaatst van de SD kaart naar de USB-disk van de telefoon. Daarna de applicaties vanaf de USB kaart opnieuw geïnstalleerd. Daarna via Kies opnieuw naar 2.3.6. Sindsdien al een week lang geen spontane resets meer, ook niet met WiFi aan. En ik heb GEEN WiFi settings veranderd, zoals het instellen van een static IP adres, zoals hierboven aangeraden. Bij mij heeft dat er niets mee te maken. Het is puur een probleem met de SD kaart.
    Hiermee ben ik overigens nog niet tevreden, want als de SD kaart niet gebruikt kan worden, dan heb ik plotseling een smartphone met maar 16GB geheugen, in plaats van 32GB, of 64, of 128… In dat geval had ik net zo goed zo’n lullige apple kunnen kopen…..

  60. zegt

    Ik heb ook weken met dit probleem getobt en uren besteed aan factory resetten en alle applicaties opnieuw installeren. Maar denk dat ik nu toch de finale oplossing heb gevonden.
    Met dank aan de bovengenoemde tips ben ik op het spoor van (hopelijk) de oplossing van het spontane bootprobleem gekomen.
    In de meeste gevallen is de SD kaart de boosdoener. Maar gelukkig: dit is op te lossen. Het gaat als volgt:
    – Om te bepalen of de SD kaart de boosdoener is, haal je deze uit je telefoon. Start vervolgens de telefoon op en kijk of het probleem verdwenen is.
    – Zoniet, dan heeft mijn ervaring geleerd dat een factory reset het probleem oplost.

    – (optioneel) Backup de gegevens die op je SD kaart staan. Als je dit niet doet, ben je zometeen alle gegevens die op de kaart staan definitief kwijt.

    – Plaats de SD kaart terug in je telefoon.
    – Start de applicatie Instellingen.
    – Klik op Opslag menu.
    – Klik op SD-kaart afmelden.
    – Klik op SD-kaart formatteren.

    Let op: formatteren is iets wezenlijk anders dan wissen wat in deze thread door verschillende mensen als oplossing is aangedragen. Het is erg belangrijk dat je op deze manier de kaart formatteert, aangezien er – uit mijn professionele ervaring met veel SD kaarten is gebleken – vele verschillen zijn tussen de verschillende formatteerprogramma’s en af-fabriek geformatteerde kaarten. Wij raden onze klanten aan alle kaarten eerst te formatteren met tools die wij ter beschikking hebben gesteld. Blijkbaar heeft ook deze Samsung telefoon een vergelijkbare gebruiksaanwijzing en is het niet voor niets dat ze een formatteerprogramma hebben bijgeleverd in het Instellingenmenu.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties, hopelijk gaat ook Samsung dan iets met deze informatie doen. Ze zullen zeggen dat het probleem in de SD kaart zit, maar deze instructie zal hopelijk vele klanten helpen.

    • Peter R zegt

      Ik heb de SD-kaart geformatteerd, en vannacht Wifi aangelaten. Geen spontane reboot, dus de eerste signalen zijn goed, maar ik probeer niet te vroeg te juichen.

    • Kees zegt

      Het lijkt erop alsof uw oplossing geholpen heeft.

      Ik had niet gedacht dat het aan een SD zou liggen.

      Maar ik ben hoopvol. Ik heb al 5 dagen geen reboot meer gehad.

    • A Tuncer zegt

      ook hier hetzelfde probleem met mijn galaxy s2 met android versie 2.3.6.
      Na het plaatsen van een originele samsung 16G SD kaart gaat hij spontaan in een herstart. Zelfs snachts op het nachtkastje.. Ik heb zelfs de SD kaart op het toestel geformateerd. Ook erna is het probleem niet opgelost. Ca. 4 a 5 x per dag een spontane herstart. SD kaart vervolgens eruit gehaald. Het probleem doet zich niet meer voor. Ik wil uiteraard de SD kaart gebruiken. hopenlijk komt er snel een oplossing..

  61. headcrab zegt

    Ik vind het allesbehalve upgrades bij mij ook steeds weer die pincode opgeven maar ik merk ook dat sindsdien wordfeud geen meldingen meer geeft ondanks dat het aangevinkt is ook lijkt hij wel wat trager.
    Hoe zet ik hem weer terug naar 2.3.4?

  62. Ton zegt

    SD-card verwijderd, geen reboots meer. SD-card teruggeplaatst en door het toestel laten formatteren, daarna (wel minder) wederom reboots. Vervolgens SD-card er weer uitgehaald en niet meer teruggeplaatst. Heb nu al al drie dagen geen reboots gehad.

  63. Del Treve zegt

    Zoals eerder vermeld:
    “Ik heb met ODIN 2.3.4 teruggezet (de GT-I9100_XEN_I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1.tar file is de juiste, zoekt en gij zult vinden) en het probleem is verholpen.”
    Om je te helpen: via Samfirmware, (wel gratis account aanmaken), tab Mobile, model Android I9100, Firmware, Europe de laatste: I9100CEKI2, CSC XENKH1, DOWNLOAD.
    En je hebt ODIN nodig natuurlijk. Zet de .tar file onder PDA. (Géén re-partition, want dan ben je alles kwijt.) Run. Succes.

    • Wenn zegt

      Ik volg al een paar dagen dit forum in de hoop een oplossing te vinden voor dit irritante probleem, op het moment ben ik bezig met de optie geen SD kaart.
      Verder heb ik naast wifi ook problemen met mijn data verkeer via hi. dat regelmatig ook weg valt.

      Heb nu ODIN en 2.3.4 gedownload maar durf niet zo goed ;(
      Voor nu lijkt mij dit de beste optie.

      • Peter R zegt

        Van het wegvallen van dataverkeer heb ik ook af en toe last. De snelste oplossing is om de aan/uit toets even ingedrukt te houden, in het menu dat dan verschijnt de data-verbinding uit te schakelen en vervolgens op dezelfde manier weer in te schakelen.

    • Albert zegt

      Ik wil ook graag naar 2.3.4. Ik heb deze gedownload via samfirmware. Alleen ik kom niet verder dan het uitpakken. Als deze is uitgepakt en ik wil het openen, krijg ik een melding dat ik deze bestand niet kan openen omdat het een md5 bestand is.
      Waarmee moet ik het openen?

      Groet, Albert

    • Rinko zegt

      Na veel van de hiervoor beschreven adviezen te hebben geprobeerd, heb ik geconstateerd dat mijn S2 stabiel is sinds ik met ODIN een gedownloade 2.3.6-versie heb geinstalleerd. Dus gewoon de oorspronkelijke 2.3.6 (via de update-functie geinstalleerd) vervangen door versie 2.3.6, maar dan met ODIN op het toestel geplaatst.

  64. dennis zegt

    ik moet zeggen vandaag geen reboot gehad. Wel van Samsung vernomen dat ze bezig zijn met het prpberen te verhelpen van dit probleem… SNEL HOOP IK

  65. Lahcen zegt

    dat dit probleem niet door ons opgelost moet worden vind ik niet meer dan normaal.
    Is het mogelijk om stappen te ondernemen tegen Samsung . Is dit juridische haalbaar
    Als er zovelen zijn met dit probleem dan moeten we het probleem terugleggen bij Samsung

  66. feeder zegt

    Dit heeft iemand op het forum geplaatst, uitproberen maar……………

    oplossing tot het zelf aan en uit gaan
    on: December 20, 2011, 10:59
    Quote

    oplossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in deze settings van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start a, wake lock,,,,,,
    zo is het probleem van de baan
    have fun

      • toeter zegt

        Iphone 4s is de perfecte oplossing, werkt heel goed, al een hele dag geen reboots gehad. De samsung staat te koop op marktplaats.

        Bedankt voor deze tip!!

      • emilio zegt

        Ik bedoelde dat ik de applicatie ” LOAD MONITOR ” geïnstallerd heb. Ik heb nu bijkomend 25 uur geen reboot. Samen met de eerste 26 uur is dit 51 uur zonder reboot. Ik geloof dus dat de app “LOAD MONITOR” werkt.

  67. G del Treve zegt

    en soms helpt het gewoon door je systeem te herstarten:
    1. Uitschakelen.
    2. Volume up, Home en Power tegelijk indrukken.
    3. Toestel laadt het systeem opnieuw.
    4. Klaar.

    • dennis zegt

      Als het zo simpel zou zijn dan had samsung er zelf wel mee gekomen.. Wat ik als tip kreeg van samsung wa”:

      wifi uit en dan een advanced task killer downloaden daarbij in de instellingen auto kill frequentie op een half uur zetten. Dat zou het moeten wezen.

      Alleen heb je dan geen wifi verbindings mogelijkheden.
      LIJKT MIJ NIET DE BEDOELING.

      Hoop dat de oplossing in de volgende update (ice) zit..

      Zo heb ik een dag geen last en dan het volgende moment 3a4 keer per uur.

      GrtN Dennis

  68. Peter zegt

    Sinds een paar weken de S2. Toen 2.3.6 uitkwam, deze meteen geïnstalleerd. Tot deze week geen enkele reboot gehad. Deze week heb ik de gratis SD Card van de Samsung actie gekregen. Sinds de SD Card geplaatst is, treden er regelmatig reboots op. De SD Card ook al geformatteerd op de S2, maar nog steeds reboots.Lijkt dus aan de SD Card te liggen.

    • emilio zegt

      Inderdaad, het probleem komt voor als er een SD Card in het toestel is en de Wifi aan staat.
      Zoals ik al eerder vermeld heb, als de applicatie ” LOAD MONITOR” geinstalleerd is heb ik geen reboots meer gehad en dit al sinds bijna 3 dagen (ik heb ALTIJD de Wifi laten aanstaan), voordien een paar keren per uur. Ik heb wel geen benul hoe dat dit komt.

  69. Kris zegt

    Ondertussen al ales tips uitgeprobeerd: hard reset, sdcard ge-herformateerd, load monitor geinstalleerd maar nog steeds een aantal reboots per dag. Met wifi uit, geen enkele.

    Iemand nog tips?

    @Samsung: los dit aub eens deftig op … die reboots zijn echt wel onaanvaardbaar !!!

  70. zefkemols zegt

    Hier ook last van opnieuw opstarten sinds de update via Kies tot 2.3.6.
    Echter mijn batterij gaat ook nog eens binnen 12 uur leeg,zonder dat ik ook maar één telefoontje gepleegd heb of via de tel. naar internet gegaan ben.
    Volgens mij zit de fout gewoon in de update en moet samsung er maar heel snel voor zorgen dat er een andere verbeterde update komt.
    Wifi uitzetten is natuurlijk een lapmiddel. Ik koop een toestel met Wifi en nu moet het niet zo zijn dat ik via allerlei truukjes wifi aan of uit moet zetten om het toestel naar behoren te laten functioneren.
    Het is nu echt zaak dat samsung in actie komt en eventueel in de diverse fora gewag maakt van het probleem en wanneer de oplossing komt.

  71. MAD-Fred zegt

    Het is even een tijde weg geweest die reboots. maar op het moment dat ik weer gebruik ga maken van mijn sd card en wifi begint het weer. dus geen wifi en geen internet van telfort. dus geen contact mogelijk met internet of social media. fuck zooi

  72. Meduza zegt

    Er gebeuren rare dingen met die SD card. Sinds ik de SD kaart heb verwijderd heb ik geen spontane reboots gehad. Tijdens het kerst weekeind heb ik SD weer terug geplaatst en direct een format gedaan (via config). Verder SD niet gebruikt, alleen voor de test. Zojuist stond er in beeld (in menu balk) dat er een onbekende of niet ondersteunde SD kaart in de foon zit. Via de melding een format gegeven, melding blijft staan. Reboot foon (gewoon uitzetten via de knop) maakt geen verschil.

    Via de configuratie nog een format gegeven. Melding blijft staan.

    Daarna batterij er uit, SD los klikken, vast klikken, foon aan (nog geen 30 sec uit geweest) en nu is de melding weg en via Instellingen is te zien dat de kaart aangemeld is (29Gb beschikbaar).

    In veel gevallen is los/vast maken een snelle manier om van roest vorming af te komen. Maar aangezien alles nogal nieuw is (SD kaart net zo oud als foon) zou het ook aan de controller kunnen liggen…. en dat is een probleem van Samsung.

  73. MRB78 zegt

    Mijn oplossing heeft geholpen!! SGS2 weg gedaan en een iPhone 4s aangeschaft ! 😉 Ik wens een ieder heel veel suc6 met Samsung en het reboot probleem!!

  74. zefkemols zegt

    Zijn er trouwens al reacties gekomen van Android of van Samsung, want het schijnt dat de HTC ook problemen heeft met het ontladen van de batterij na een update.

    Denk dat we toch eens flink aan de bel moeten trekken en de publiciteit moeten zoeken!!!!

  75. headcrab zegt

    Tja ik heb eergisteren het SD kaartje er uit gehaald en sindsdien geen reboots.
    Toen hij er nog in zat zette ik Wi-Fi uit als ik het niet nodig had en ook dat hielp maar is natuurlijk mesjogge.

  76. GvS zegt

    Van alles geprobeerd, maar tot de conclusie gekomen dat bij mij alleen de SD-kaart de boosdoener is.
    Voorlopig dus geen extra geheugen. Mogelijk maar eens proberen na de uitrol van android 4.

    • emilio zegt

      Bij mij als er een sd kaart insteekt EN de WIFI staat AAN dan zijn er reboots.Als de WIFI UIT staat zelfs met een sd kaart geen reboots

  77. Peter R zegt

    Het draaien van de eerder genoemde Load Monitor App werkt bij mij ook, dus voor wie de SD-kaart veel gebruikt en tegelijkertijd WiFi aan wil hebben staan is dat de gouden tip denk ik.
    In plaats van de SD-kaart echt te verwijderen kun je ook de SD-kaart alleen afmelden (Instellingen, Opslag, SD-kaart afmelden), en hem gewoon in de telefoon laten zitten. Op het moment dat je hem dan nodig hebt (ik gebruik hem bijvoorbeeld alleen voor backups) hoef je niet je de batterij te verwijderen om de SD-kaart terug te plaatsen, maar alleen de SD-kaart weer aan te melden (en na gebruik natuurlijk weer afmelden).
    Ik heb de Load Monitor App daarom weer verwijderd en werk nu zonder reboots met een afgemelde SD-kaart en de hele dag WiFi aan (1 dag getest).

    • Peter R zegt

      Vergeet bovenstaande tip om de SD-kaart alleen maar af te melden: de eerste twee resets alweer gehad.
      Terug naar of WiFi uitzetten, of de SD-kaart verwijderen of Load Monitor op de achtergrond hebben draaien.

  78. SandraS zegt

    ik heb ook steeds problemen dat me mobiel spontaan restart, wordt er helemaal gek van. SD kaart verwijdert en later erin gedaan maar nog steeds problemen. wifi nu maar uitgezet om te kijken of daar het probleem ligt. ik weet wel: ik neem nooit meer een Samsung. heel irritant dit

  79. dennis zegt

    Hoop zo dat het met android 4 opgelost is dit probleem begin het aardig zat te worden.
    Zat een goede oplossing bij.
    Samsung er uit Iphone er in……
    Dat werkt 100% zeker tegen het reboot probleem.
    Alsnog hopend op een oplossing natuurlijk

  80. Arjen de Jong zegt

    Ja ben er ondertussen achter dat ik alleen een reboot krijg als WIFI aanstaat . Verder als ik gprs aan heb staan heb ik nog nooit een reboot gehad. Als WIFI aanstaat wel verder de frequentie is de laatste tijd verschillend soms 1x per dag soms 2x, soms een paar dagen niet.

  81. zegt

    Volg http://www.ohwzo.nl/2011/12/04/hoe-installeren-firmware-samsung-galaxy-2-odin/ Firmware met odin3 en XWKK2 methode gebruikt.
    Reboot niet meer voorgekomen.
    Hij reboote minimaal een keer per uur terwijl ik er op dat moment niets meer mee deed.
    Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit ziet zitten om dit zelf de gaan doen.
    In dat geval zeg ik ga terug naar de winkel en laat hem daar fixen of opsturen.
    Al is het extreem raar dat als je een nieuw toestel koopt dat je dan tegen dit soort problemen aan loopt, niet incidenteel maar ik lees dat er veel mensen tegenaan lopen.

  82. Asbak zegt

    Kan er in vredesnaam niemand van Samsung (Nederland) zelf iets op dit forum zetten en precies vertellen waarom en wat het probleem is? En hoe het op te lossen is? En hebben de eigenaren van deze site geen direct contact met Samsung? Ik vind dit echt zeer onprofessioneel van Samsung. Was altijd zeer zeer tevreden met de S2 maar nu kan ik hem wel van mijn balkon gooien. Hoop dat er is iemand wakker wordt bij Samsung!!!!!!!!!!!

  83. Rom zegt

    Ook ik heb er alleen last van met Wifi aan. Rom met 2.3.5 via telefoon geinstalleerd en Rom 2.3.6 via kies. Jammer dat het paradepaardje van Samsung nu zo’n deuk oploopt. Zet nu wifi telkens even aan wanneer ik het nodig heb en daarna direct weer uit. Tijdens het gebruik van Wifi nooit een reboot gehad. Alleen wanneer hij idle is met Wifi aan. Nu maar wachten op de Rom met 4.0.3 (ICS).

  84. Trees zegt

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn sgs2. Reboots soms 3x in een half uur!!
    Ik heb het volgende gedaan

    1. ga naar menu- account en sync instellingen, vink op achtergrond synchroniseren en
    automatisch synchroniseren uit.
    2. Zet Wifi uit.
    3. Zet data-verkeer uit.
    4. ramgeheugen leegmaken
    5. Start de telefoon opnieuw op (rustig zijn gang laten gaan en media laten scannen)
    6. Zet hierna wifi, data en synchroniseren weer aan.

    Ik heb standaard alle apps op de telefoon en niet op de sd kaart. Mocht je dat wel hebben dan alle software van sd naar telefoon verplaatsen.

    ….en YES, ik heb al 2 dagen geen reboot meer gehad!!!
    De eer komt mij niet toe hoor, ik heb na lang spitten het gevonden op internet en hoop dat het meerdere mensen helpt

  85. Asbak zegt

    Ik had Load Monitor gedownload en wonderbaarlijk het werkt perfect op mijn S2, al 2 dagen geen reboots meer.

    Nu zag ik de oplossing van Trees en heb dit meteen uitgevoerd. (Load Monitor verwijderd)

    Ik ben benieuwd!!!!

  86. Asbak zegt

    Suggestie van Trees heeft niet gewerkt, na een uurtje mijn eerste reboot alweer.

    Load Monitor maar weer gedownload en: GEEN reboots meer.

  87. MAD-Fred zegt

    Ben ik weer,,

    al drie weken geen reboots meer gehad.. mijn oplossing. copieer alle aps naar je telefoon verwijder je SDcard. probleem opgelost!!!

    wacht op een goede update!!!!!

    groeten Fred

  88. Dwight zegt

    Toestel gekregen 1 maand geleden 2.3.4. Later geupdate naar 2.3.5 resultaat 2 reboots in 3 weken. Gistere geupdate naar 2.3.6 tot op heden nog geen reboot.

    Het liefst wacht ik op 4.0 ICS.

    Vraag: Wanneer je de app LOAD MONITOR installeerd. Moet je dan nog iets aan instellingen doen of gewoon installeren -> draaien -> klaar?

  89. Q zegt

    Hoi,

    Ook ik ben natuurlijk slachtoffer van spontane reboots van mijn S2, vaak meerdere malen per dag met, als ik geluk heb een tussenpauze van een dag…. Ik heb al vele fora afgestruind en veel tips die je daar tegenkomt uitgeprobeerd.

    Nu is mijn meest recente poging het uitzetten van automatische updates. Deze zijn toch niet nodig, omdat iedere Samsung update alleen via Kies gepushed wordt, dus ik zag het nut niet.

    Nu blijkt mijn telefoon tot mijn stomme verbazing al een week niet te rebooten. Ik zal niet te vroeg juichen, maar ik wilde het zeker hier even delen.

    Ik houd je op de hoogte en voel je vrij om dit ook uit te testen en je ervaring te delen. Baat het niet, schaadt het ook niet.

    Groeten.

  90. melle zegt

    hallo

    na mijn laatste update deed mijn galaxy s2 niks meer hij komt niet verder dan het opstart scherm ????? heb hem helmaal moeten reboote en alles wissen maar hijkomt nu verder maar mijn scherm blijft nu zwart ik kon wel mijn pin invoeren en en de instalatie wizzard doen maar daarna blijft het scherm zwart ik zie wel mijn bereik en ik zie hoe vol mijn accu is maar meer ook niet ???? weet iemand hier iets over

    groeten melle

  91. LucE zegt

    Misschien is het onderstaande de oplossing.

    Ik ben sinds één week ook in het bezit van een S2. Voordien heb ik ongeveer iets meer dan een jaar de Galaxy Apollo gehad maar die was wat traag. Thuis gekomen met m’n nieuwe S2 heb ik ‘m direct aan KIES gehangen maar dat had ik dus blijkbaar beter niet gedaan. Update naar 2.3.6 was geen goede keuze. Ik kreeg ook herhaaldelijk reboots, zelfs als ik in gesprek was aan de telefoon of als hij gewoon op bureau lag.

    Eerst maar een softreset gedaan, niks gekort, werd zelfs erger had ik de indruk. Dan maar een hard reset. Nog niks gekort. Na veel gezoek en wat gegoogle kwam ik op dit forum terecht. Heb het dan ook helemaal van boven tot onder gelezen en een aantal zaken die steeds weer terug kwamen vielen mij op.

    Wat heb ik gedaan en tot op dit moment nog steeds geen problemen:
    – SD kaartje eruit gehaald.
    – Batterij eruit voor ongeveer 3 minuten … dan is het intern geheugen zeker leeg.
    – Hard reset en dan kies je “wipe cache” en dan “wipe data/factory reset”.
    – SD kaartje blijft eruit, want dat is volgens mij de boosdoener.
    – De S2 start terug op.
    – Wifi staat aan, apps geinstalleerd en tot nu toe zonder problemen. Bluetooth staat nog wel uit maar dat ga ik later testen of dat ook terug aan kan.

    Nog een tip. Om extra batterij te sparen kan je Battery XL installeren. Dat scheelt een hoop batterij verspilling zonder dat je moet inboeten voor al de luxe van je S2.

    Dag 2. (zo.)
    Ondertussen draait mijn S2 al meer dan een dag zonder problemen. Tot dusver geen reboots meer gehad. Wifi en mobiel internet staan nog steeds aan.
    Morgen ga ik de bluetooth aanzetten en dan zien of ik de dag doorkom zonder reboot problemen.
    Thumbs up.

    Dag 3.(ma.)

    So far so good. Vandaag heel de dag bluetooth aangestaan zonder uitval. Dus geen reboots. Vandaag gewoon gesprekken ontvangen en gevoerd, gesmst, Wifi en mobile internet gebruikt zonder problemen. Batterij was daarnet nog maar 12% maar ze heeft het dan ook bijna 2 dagen uitgehouden. Nu ga ik nog een dagje verder proberen en dan de SD kaart er terug in. Ben benieuwd.
    Ergens heb ik wel gelezen dat je de SD moet formateren in je S2. Wat inderdaad wel logisch klinkt. Het zou kunnen dat de S2 verloren loopt in een door de computer geformateerd kaartje …

  92. Michel zegt

    Ik heb ook sinds de update naar 2.3.6. veel reboots
    Ik heb afgelopen vrijdag, na het lezen van diverse fora, de SD card eruit gehaald, en voila
    geen reboots meer gehad. Bij mijn toestel ligt het dus duidelijk aan de SD.
    Andere issue die ik heb sinds 2.3.6 is dat de batterij veel sneller leeg gaat, In het batterijverbruik zie ik dat de telefoon maar zeer zelden in “slaap” gaat. Asl ik de wifi uitzet, gaat de telefoon helemaal niet meer in slaapstand.
    Iemand tips? ander laat ik mijn toestel downgraden naar 2.3.4, toen was de batterijduur en de SD card nog prima.

  93. Dwight zegt

    Ik heb afgelopen vrijdag 20 februari geupdate naar 2.3.6. Tot op heden werkt het prima. Geen Reboots gehad. Wifi vaak wel aan, soms ook niet. SD kaart erin met daarop applicaties. Gewoon zoals het hoort. Met 2.3.5 2x een reboot gehad in 1.5 maand. Afwachten wat 2.3.6 me gaat brengen.

  94. Daniel zegt

    Hi allemaal,

    Even mijn ervaring delen: sinds twee weken heb ik ook de Samsung Galaxy S2. Ik kreeg um met 2.3.6 en had nergens last van (met of zonder WiFi).
    Afgelopen week heb ik er een SD kaart in gedaan en sindsdien heb ik op mijn werk last van reboots, wanneer ik WiFi aan heb. Thuis heb ik nergens last van. Heel maf.

    Ik denk (in mijn geval) dat de SD kaart dit WiFi probleem heeft getriggerd en dat ik blijkbaar op het WiFi netwerk op het werk problemen heb.

    Nu heb ik een soft reset gedaan en nog niet het statische IP geprobeerd, maar anders gaat de WiFi uit (totdat Samsung iets aan het probleem heeft gedaan). Het blijft hoe dan ook een mooi toestel! 🙂

  95. Dwight zegt

    Weet iemand dat wanneer 4.0 ICS uit komt of deze tegen die tijd ook te downloade is via instellingen>over het toestel>software-update? Ook al duurt het langer voor dat hij via dat kanaal gedownload kan worden, maakt niet uit. (2.3.5 & 2.3.6 waren wel via dat kanaal verkrijgbaar maar duurde langer voor hij beschikbaar was als via KIES)

    Dit vraag ik omdat ik slechte ervaringen heb met telefoons aan de pc hangen en updaten heb al meerdere malen een deathphone gehad;)

  96. Trees zegt

    Ik ben nu iets anders aan het uitproberen.
    Heb het ergens op een engelse site gelezen.
    Dat is het programma “frx wifi fix”.
    Heb het 3 uur geleden geïnstalleerd en gaat nog steeds goed. Maar ik zal niet te vroeg juichen :-(. Wordt vervolgd!

  97. Dwight zegt

    Oke, helaas trees.

    Heeft er iemand nog antwoord op mijn vraag:

    Weet iemand dat wanneer 4.0 ICS uit komt of deze tegen die tijd ook te downloade is via instellingen>over het toestel>software-update? Ook al duurt het langer voor dat hij via dat kanaal gedownload kan worden, maakt niet uit. (2.3.5 & 2.3.6 waren wel via dat kanaal verkrijgbaar maar duurde langer voor hij beschikbaar was als via KIES)

    Dit vraag ik omdat ik slechte ervaringen heb met telefoons aan de pc hangen en updaten heb al meerdere malen een deathphone gehad;)

  98. Pascal zegt

    Ook ik had het probleem met reboots meerdere malen per dag.
    Heb ook alles geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
    Tot ik bij de PhoneHouse mijn telefoon het laten flashen, de firmware is terug gezet naar 2.3.3. en sinds dien geen enkele reboot meer gehad.
    Jongens van de PhoneHouse, topie….. Een aanrader dus. en het viel gewoon onder de garantie.

  99. Dwight zegt

    Ik heb vandaag mn 3e reboot gehad. Vorige week vrijdag 2.3.6 geinstalleerd. Heel de week intensief gebruikt MET SD kaart en MET WiFi aan. Heel de week geen last. Vandaag tijdens een telefoon gesprek werd de verbinding verbroken. Zeer vervelend en zeker niet acceptabel. Ik kijk even met welke frequentie de reboots elkaar gaan volgen. Anders verweider ik mijn SD kaart tot dat er een nieuwe Update komt (4.0) aan 16 GB heb ik voorlopig genoeg

  100. Dwight zegt

    Net weer een reboot. Vandaag dus 2 reboots gehad. en heel toevallig beide keren tijdens het bellen. een minuut of 5 gaat het goed maar in een lang gesprek gaat hij rebooten. Stel je voor dat je een zeer belangrijk gesprek voert….dan MAG DIT ABSOLUUT NIET gebeuren. Samsung DOE er wat aan!!

  101. Friso zegt

    Naast het spontaan rebooten (bijna altijd met wifi aan) heb ik nog een ander probleem. Als het toestel aan de lader ligt en je zet hem aan (of hij stond aan en reboot zichzelf) dan werkt de antenne niet. Zie ja alleen zo’n rondje met een streepje erdoor bovenin het balkje.Errug vervelend. Aanvankelijk begon ik te denken dat hij nat was geweest ofzo, tot ik dit forum trof.

  102. Peterbus zegt

    Ik had ook last van willekeurig rebooten. Ook wanneer mijn S2 gewoon op tafel lag. Nu Load Monitor geinstalleerd en al 3 dagen geen reboot meer gehad. Ik heb mijn sd kaart in gebruik, wifi aan, blue tooth aan, auto update aan en wel alle apps geinstalleerd op het telefoongeheugen.

    • Peterbus zegt

      de volgende opties aanvinken
      Add notification
      Only notify high load
      Auto start
      Wake lock

      Ik heb nog steeds geen spontane herstart gehad.
      Na instalatie wel je telefoon een keer handmatig opnieuw opstarten.

  103. Daniel zegt

    Mijn soft reset heeft weinig geholpen en een statisch IP kan ik niet instellen op mijn werk (of ik moet langs IT).

    In mijn geval maakt het niet zo heel veel uit, op mijn werk gebruik ik amper internet en heb ik WiFi niet echt nodig. Als ik WiFi op mijn werk uitzet dan heb ik nergens last van.
    Thuis heb ik met WiFi nergens last van, dus dat is top 🙂

    Succes in ieder geval allemaal en hopelijk fixed Samsung dit snel!

  104. Frank zegt

    Bij mij ontstonden de problemen na het updaten van de firmware.
    Het verwijderen van de SD kaart bleek de oplossing te zijn (formatteren van de SD kaart hielp niet).
    Wel jammer dat ik de functionaliteit van de SD kaart op dit moment niet meer heb.
    Wifi uitschakelen heb ik niet geprobeerd omdat ik die functie sowieso net wil missen.

    • Dwight zegt

      @Frank, ik heb precies het zelfde. Ook heb ik op nog meer forums gezocht en ook daar blijken de mensen er achter te zijn gekomen dat de SD kaart weg halen werkt.

      Laatst rebootte hij toen ik lange gesprekken voerde toevallig 2 op 1 dag. waarvan hij ook 2x uitviel en opstartte. SD kaart verweiderd. later een gesprek van 8.5 minuut en 17 minuten gevoerd. GEEN problemen…

  105. Patrick Vande Weyer zegt

    Zoals ik alle uit reactie kan zien, heeft Samsung S2 een serieus probleem met de laatste updates 2.3.5 en 2.3.6. Ik heb vorige week een update gedaan via mijn Samsung S2 (Software update) en het probleem van de reboots is tevoorschijn gekomen. Daarvoor nooit geen probemen gehad, doch altijd wifi aan, altijd SD kaart van 32GB er in, allee geen enkel probleem. Na de update catastrofe regelmatige reboots wat zeer hinderlijk is. Maar wat ik niet begrijp, waarom geeft Samsung niet direct een verbeterde update vrij om dit probleem op te lossen? Zo’n firma, die geen oplossing heeft, dit is ongelooflijk en niet aanvaarbaar. Weet er iemand wanneer Samsung een oplossing zal geven??

  106. Dwight zegt

    Google produceert de software. Google is eigenlijk een leverancier aan Samsung voor software op hun mobiele apparaten. Samsung hoeft niet met een update te komen. Google moet met een verbeterde versie komen. Er zijn nog altijd een hoop mensen die niet op fora’s zitten en geen last hebben. Ik heb tot op heden nog geen grote of irritante problemen gehad.

    Het is duidelijk (als je zoekt op internet) dat de nieuwe Android 4.0 Ice Cream Sandwich in de ontwikkeling is voor de S2. Het kost natuurlijk veel geld om een nieuwe software versie uit te brengen. Komend kwartaal komt android 4.0 uit voor de S2. Het is niet gemakkelijk om “even in die tussen tijd” een update uit te brengen. Het zal op gelost moeten worden door 4.0. Samsung is natuurlijk een zeer groot bedrijf en verkoop zeer veel producten. Het is in dat geval onmogelijk om even snel een opdatje uit te brengen. Ik neem aan dat er zeer zorgvuldig gekeken is naar de software ivb met error’s, bugs of andere problemen. Er zijn mensen met verschillende problemen die Samsung benaderen. Maar lang niet iedereen benaderd Samsung. Klant is koning dat snap ik wel. Wij zijn uiteindelijk de gebruikers en afnemers van Samsung waar hun de omzet uit genereren. Maar Samsung opereert op een enorme grote schaal. En vooralsnog zijn er genoeg mensen zonder problemen. Ik denk in dit geval dat google aansprakelijk is voor crashende software. Maar toch twijfel ik of het hier mee te maken heeft. Aangezien ik op internet lees dat alles versies van 2.3.3 t/m 2.3.6 problemen hebben met of zonder wifi aan met of zonder SD kaart. Het is gewoon niet te verklaren.

  107. zegt

    Paar weken zonder SD kaart gewerkt wat probleemloos ging. Gisteren 16 GB SD kaart geplaats en binnen half uur spontane reboot. Inmiddels ook 4 GB en 8 GB kaartr geprobeert met dezelfde problemen.
    Na installeren van LOAD MONITOR lijkt het goed te gaan…. Nadeel is wel dat volgens mij LOAD MONITOR constant stroom verbruikt waardoor de batterij weer snel leeg is.
    Hoop dat Google of Samsung het snel oplossen!

  108. Patrick Vande Weyer zegt

    Beste Dwight,
    Ik vind persoonlijk nog altijd dat Samsung wel verantwoordelijk is voor dit probleem. Ik heb een Samsung gekocht en geen Google smartphone. En ik heb mijn S2 niet via Kies (PC) geupdate maar wel via mijn eigen smartphone S2, –> via “instellingen””, via “over het toestel”, en dan “software update”. Ik ga ervan uit dat ik mij aanlog aan een server van Samsung, niets zegt mij dat ik naar Kies of Google of… mij aanlog. Ik vind, als er een update (bug) probleem is, Samsung het nodige moet doen om dit te voorkomen, wat niet gebeurt is. Toch heb ik nog geen spijt dat ik een S2 heb aangekocht, enkel wel dat ik deze laatste update gedaan heb. Zal nu afwachten totdat de versie 4 uit komt. Hopen dat het niet al te lang meer duurt. Tot later op nog eens op de Forum.
    Patrick

  109. zegt

    Meest irritante vond ik nog midden in de nacht wakker te worden van het reboot geluidje. De oplossing is simpel met de app: SILENT BOOT.
    Ik slaap weer een stuk lekkerder. 🙂

  110. Merian zegt

    Ik heb mijn telefoon (HI) geleverd gekregen met 2.3.6 er reeds op. Na een paar dagen begon deze ook te rebooten. Nadat ik het sd-kaartje eruit gehaald had (wat ik overgezet vanuit mijn oude telefoon) hield het rebooten op.
    Nadat ik het door samsung geleverde 16 GB sd kaartje in mijn S2 gezet heb begint het rebooten weer opnieuw.
    Nu dus ook maar dit kaartje verwijderd.
    Ik kan dus helemaal geen gebruik maken van de functionaliteit van het extra geheugenkaartje. ik neem aan als ik naar fabrieksinstellingen terug ga dat ik dan op 2.3.6 blijf zitten.

  111. Dwight zegt

    Beste Patrick Vande Weyer,

    Natuurlijk is Samsung verantwoordelijk. Maar je moet je op de telefoon wel aanmelden met het g.mail account van google. Dit om gebruik te maken van verschillende applicaties. Wat ik bedoelde dat Google verantwoordelijk is, is het probleem wat in de software verschijnt. Samsung kan er niet echt iets aan doen dat google fouten maakt in iets waar samsung geen verstand van heeft. Het is duidelijk dat samsung haar software proces uitbesteed. natuurlijk kan je samsung aanspreken op het feit dat ze fouten in hun geleverde producten hebben. Veel resultaat zal je niet boeken bij samsung, die kunnen het niet verhelpen. Behalve in samenwerking met google. Waar ze ook druk mee bezig zijn aangezien 4.0 een grote upgrade is die komend kwartaal in gaat.

    • MRB78 zegt

      Er staat toch ook TouchWiz op die telefoon, wat gemaakt wordt door Samsung?? Misschien zorgt dat wel voor conflicten met Android…………?? Maar ben blij dat ik van die Android rommel af ben en weer terug ben naar iOS, nooit geen reboots, vastlopers of wat dan ook !!

  112. Trees zegt

    Ik heb nu de app “easy battery” geinstalleerd. Normaal had ik soms 3x per uur een spontane reboot, nu nog maar 1x weer gehad. Voordeel van deze app is zowieso dat de battery een stuk langer meegaat. Ik heb in deze app gekozen voor de optie intelligent mode. Ik heb gewoon wifi aan en een sd kaart erin.
    Zuigt de battery niet leeg zoals load monitor. Ben er tevreden mee tot de ics update komt.

  113. Jozef zegt

    Ik heb niet vaak een reboot, maar als er eentje spontaan is geweest, staat altijd maps in de takeplanner, terwijl ik die in app. beheren altijd uit had staan.
    Zou dat misschien iets zijn?

  114. dennis zegt

    Hebben andere mensen er ook last van dat hij nu bij een reboot niet opstart?
    heb nu al een aantal keer gehad dat hij dus niet vanzelf meer aangaat.
    OFTEWEL GEEN TELEFOON.
    Ik vind dit zeer kwalijk. En hoop en verwacht dus dat dit snel opgelost gaat worden want begin het nu echt zat te worden. Eergisteren had ik gewoon 8 reboots in zeer korte tijd. De keuze om samsung er uit te gooien begint heel dichtbij te komen. Raad inmiddels ook al iedereen af om een samsung te nemen. Ben er een beetje klaar mee met dat geneuzel. Ze brengen nieuwe telefoons uit terwijl ze een software bug hebben.. beetje vreemd..
    Wacht in spanning af

  115. Dwight zegt

    Het klopt. Ik heb al verschillende fora’s door gelezen en vrijwel “iedereen” die het experiment met de SD kaart uitvoert heeft “geen” last meer.

    Dus mensen, gooi je SD kaart er definitief uit en wat een komende update af. Je hebt nergens last van

    • Roxy zegt

      Bij mij is het rebooten ook gestopt na het verwijderen van de SD kaart.
      Met SD er in en Wifi uit werkt trouwens bij mij ook, maar dat is niet werkbaar voor mij.

  116. Jozef zegt

    Zojuist, wo 8-2, 16.20 uur weer een reboot gehad en weer staat maps als enige in de taakplanner.
    Dan moet er toch iets mis zijn met het updaten van maps???
    Wie herkent dit?

  117. dennis zegt

    SAMSUNG kan een feestje gaan vieren.. ik heb vandaag mijn 100ste reboot gehad.. Wat een balle tent.. bent het zo zat aan t worden en raad ook iedereen af een samsung te kopen…..

    • MRB78 zegt

      Ik heb al sinds eind december geen reboot meer gehad, ik heb sinds die dag dan ook een iPhone 4s en heb dat stuk Samsung troep de deur uit gedaan. Ik zal nooit maar dan ook nooit meer een telefoontje van dat kut bedrijf kopen!! Misschien wel zelfs helemaal geen Android meer….

  118. Dwight zegt

    Ik hoop dat iedereen inziet dat WiFi uit absoluut niet werkt. Thuis en op andere locaties heb ik WiFi aan staan. Logisch, ik betaal toch niet voor niks voor een duur abbonement en een smartphone. Dat is het zelfde als een dure auto kopen die niet rijd…

    SD kaart eruit is tot de nieuwe update nog mee te leven maar ook belachelijk.

  119. Rocco zegt

    Ook vaak reboots na de upgrade naar 2.3.6 en diverse acties uitgeprobeerd. Na factory reset uiteindelijk de SD card eruit gehaald en sindsdien 0 reboots gehad. Nu wachten op de nieuwe firmware vanaf maart en dan een nieuwe SD erin en zal dan toch wel zijn opgelost…

  120. Remco zegt

    OMG tis echt een ramp met die galaxy s wil hem nu toch echt wel de galaxy in schieten. dat ding start op tot het galaxy s scherm sluit weer af en jep start weer op tot enz enz ook na >25 keer rebooten blijft tie in die loop zitten.

  121. raggapappa zegt

    uuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    gggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    SAMSUN!!!!!!!!!!!!!

    weet je hoeveel die tel kost??
    geld pluk je niet uit een boom!!!!!!!!!!

    ik ben heeeeeeeel boos!!!!

    zelefde ^#$@#@%*#^%#^ probleem!!!

    echt he!!!

    ik heb geen woorden meer hiervoor!!!

    ik hou me in!

  122. Sake zegt

    Door de nieuwe update van android 2.3.6 Spontane opstart van je toestel.
    Om deze probleem even uit de wereld te helpen
    Haal je SD Kaart eruit en wacht tot er weer een nieuwe update komt.
    Wat ik begrepen hebt zal deze in maart uitgerold worden.

  123. Tachi zegt

    Zelfde gezeik. Mijn telefoon is met android 2.3.6. geleverd, dus geen update van vorige versie.
    Met SD card (2 gb) willekeurige reboots (na een dag of om het uur). Geen touw aan vast te knopen.
    Zonder SD card is er niks aan het handje.

  124. misha zegt

    Load Monitor werkt voor mij. had het programmatje een week erop gehad met 0 reboots. nadat ik het progje had verwijderd kreeg ik weer de reboots. Bekijk wel even goed de settings om reboots te voorkomen.

  125. Ronnie zegt

    DE actie die bij mij gewerkt heeft:

    Ik kreeg ook diverse reboots, maakte niet uit welke android-versie. Heb nu de 2.3.6 via Kies ge-upgrade en onwillekeurig gaat ie op reboot. Ik heb nu via het instellingen-menu in de telefoon de sd-kaart geformatteerd. Eerst moet je de SD kaart afmelden, daarna kan je de SD kaart formatteren. Tot op heden (24uur later) nog steeds geen reboot gehad.

    Probeer het eens!

  126. Bram Gardien zegt

    Probleem met firmware update.

    Goedemorgen allen,

    Ik heb een probleem met mijn galaxy s2. Ik heb gisteren een aantal updates geprobeerd te installeren. Echter liep bij de tweede update mijn computer vast. Sindsdien krijg ik mijn galaxy niet meer aan de praat. Als ik hem opstart geeft hij een icoon van een telefoon en een computer met een geeldriehoekje met uitroepteken ertussen. Als ik hem weer aansluit op mijn computer dan herkent hij hem niet. Probleem oplossen vernadert niets. Weet iemand hoe dit is op te lossen?

    Thanks,

    Groeten Bram

  127. Eric zegt

    zelfde gelul , na 2.3..6. inderdaad spontane uitval
    een kennis van mij heeft ook een samsung galaxy s2 met 2.3.5. erop ook die heeft het zelfde probleem

    gaat het wel goed met de heren van samsung

  128. Eric zegt

    als ik wifi inschakel wordt overigens het toestel erg warm en loopt de battrij sneller leeg.
    misschien heeft het één met het ander te maken

    gr

    eric

    • Daniel zegt

      Het klopt dat WiFi meer baterij capaciteit verbruikt.

      Volgens mij zit het probleem hem in de SD kaart in combinatie met het gebruik van WiFi.
      Eerder had ik geen SD kaart en had ik nergens last van. Op het moment dat ik een SD kaart ging gebruiken ging het mis.
      In het begin had ik alleen op het werk last van reboots wanneer ik WiFi aan had, en thuis was het prima. Even geleden kreeg ik thuis ook problemen wanneer ik WiFi aan had.
      Nu staat WiFi standaard uit (wat kan aangezien ik een internet abonnement heb) en heb ik nu nergens last van.

      De downloads voor de Android Market heb ik op WiFi only gezet. Wanneer ik bestanden wil downloaden zet ik daar even WiFi voor aan.

      Hopelijk komt de update snel, dan doet alles het weer zoals het zou moeten.

      Hopelijk hebben jullie hier wat aan 🙂

  129. Ronnie zegt

    Te vroeg gejuichd… Na mijn post hier afgelopen 18 februari, is het sinds gisteren weer ineens begonnen. Heb gisteren heel even de telefoon aan de pc gehangen om filmpjes over te zetten en daarna is het weer begonnen.
    Ik heb dit via KIES gedaan, die start gelijk op als ik de usb aansluit.

    Dus ja, waar ligt het aan?? Thuis staat wifi heel de dag aan, geen problemen mee gehad afgelopen week. SD-kaart misschien? Ook afgelopen week geen problemen gehad na geformatteerd te hebben in de telefoon. Misschien toch de KIES-software???

    Ik hoop dat ze iets aan zullen gaan doen bij Samsung. Heb nu in 24u alweer ruim 5 reboots gehad

  130. Sake zegt

    Nogmaals door nieuwe update naar 2.3.6 komt die in conflict met je SD Kaart en krijg je spontane opstart.Haal je SD Kaart eruit en probleem is voor even opgelost,en wacht op nieuwe update.Probleem is bekend bij samsung en zullen spoedig mee aan de gang gaan 🙂

  131. remko zegt

    ook van alles geprobeerd, tot dat ik een app verwijdert had en hierna geen spontane opstart’s meer heb gehad!

    APP- Android Assistant verwijdert

  132. sven zegt

    reboot probleem zit hem in de mededeling van supercharge die je dan 3x krijgt

    boven in beeld zie je dan ook 3 plussen staan in het groen.

    die zou je moeten blocken

    let er maar eens op daar zit het probleem

  133. Ronnie zegt

    Bij mij steekt het probleem iedere keer weer op zodra ik de telefoon via de usb aan de pc koppel. Daarna de telefoon uitschakelen, batterij en sd-kaart verwijderen, 5 minuutjes wachten, alles weer terug plaatsen en geen reboots meer… Raar maar waar…

  134. dennis zegt

    Wat een prutsers daar bij android….. krijg je vandaag de medling dat morgen de release is van de update en daarna de melding dat het ingetrokken is.. SAMSUNG SII slechtste keuze tot nu toe geweest.

  135. pano zegt

    Hier heb ik een S2 en een Note. De S2 werkte goed, totdat de gratis Sd-kaart van Samsung erin ging. Ging spontaan rebooten. In de Note heb geheugen van Sandisk gekocht. Deze werkt zonder problemen. 1 week geleden de sdkaarten gewisseld en beide werken nu probleemloos. Het lijkt er dus op dat de sdkaart van samsung niet juist is voor de s2.

  136. Sybren zegt

    Bij mij begon dit probleem sinds ik een externe sd kaart heb geïnstalleerd. Sinds ik de sd weer heb verwijderd is het probleem ook weg

  137. Martin zegt

    Ik heb de Samsung Galaxy S2 sinds december en nu sinds 3 dagen start hij steeds opnieuw op als ik wi-fi aan heb staan word er helemaal gek van. En staat de wi-fi uit heb ik nergens last van en werkt alles perfect. Ik hoop zo dat dit probleem snel verholpen is want zo werkt het natuurlijk niet. En load monitor helpt niet na geinstalleerd te hebben starte hij na 2 uur weer opnieuw op

  138. dwight zegt

    Ik geloof dat Android 4.0 spoedig komt. De release in verschillende landen, waaronder Polen en Korea zijn al van start gegaan met de uitrol. Hier een link na een handleiding HOE android 4.0 te gebruiken en wat er veranderd is.

    Kanttekening: Na mijn mening zijn er een hoop kleine gebruiks dingen veranderd ik vind het er niet echt handiger op geworden. Zo lijkt het. Ik ben ook benieuwd hoeveel applicaties android 4.0 ondersteund

    Check de handleiding: http://dash.coolsmartphone.com/wp-content/uploads/2012/03/Galaxy-S2-EUR-OPENGT-I9100-Ice-Cream-Sandwich-Guide-Ver-2.0.pptx.pdf

  139. Klaas zegt

    Krijg mijn galaxy 2 al twee dagen niet mee aan. Heb m continu aan lader liggen, maar er gebeurd nks. Heb nog wel een paar keer batterij in beeld gehad met geel driehoek en thermometer, maar er wordt niet geladen. Heb een nieuwe batterij gekocht, omdat ik dacht dat dit het probleem was, maar krijg zelfde verhaal…

    Heb dit een paar maanden geleden ook gehad en na twee dagen proberen begon ie opeens te laden, na een hard reset heb ik m twee maanden zonder probleem kunnen gebruiken…

    Heb m via internet gekocht… heb sterk t vermoeden dat ik een miskoop heb gedaan 🙁

    • dwight zegt

      @Klaas: Heb je hem via marktplaats particulier gekocht of heb je hem via een officiele winkel gekocht. In het laatste geval gewoon garantie. In het eerste geval kan je zijn opgelicht. Het is onduidelijk of de verkoper hier van wist. Wat als je van dit forum de bovenstaande tips gebruikt? Om in het hard reset menu te komen?

      Probeer eens een batterij uit een andere GS2. Wie weet heb je via internet ook nog wel een kapotte of niet goed werkende batterij gekocht.

  140. dwight zegt

    Ik ga vandaag mijn SD kaart terug plaatsen. Hiervoor had ik problemen. Niet extreem veel maar bij langere telefoon gesprekken viel hij uit. Dat is natuurlijk niet acceptabel. Nu heb ik sinds dat ik mijn SD kaart heb verweiderd, net als alle mensen die dat hebben gedaan, geen problemen meer.

    Wanneer de problemen terug komen, is dat natuurlijk erg toevallig. Ik meld hier de ontwikkelingen wel.

  141. dwight zegt

    Oke, vandaag gelijk een reboot te pakken. Het ligt echt 100% aan de telefoon in combinatie met een SD kaart die in werking is.

    Natuurlijk de SD kaart weer definitief verweiderd. Wel zeer vervelend, want ik wil er ook muziek op zetten en een aparte SD kaart biedt een hoop meer ruimte. Hopelijk functioneert deze kaart wel met ICS.

  142. jan zegt

    weet iemand waar het aan ligt als ik me te
    lefoon uitzet bij de galaxy s2 start die weer automatisch op dus kan deze niet uit
    hij kan alleen uit als ik me accu eruithaal mijn firmware is 2.3.4 ik hoop dat iemand mij
    kan helpen

    vr.groet

  143. Henk van Hoek zegt

    Heb net een nieuwe Galaxy S2 gekocht. Android 2.3.5 vooraf geinstalleerd. Reden was dat mijn oude HTC Desire spontane reboots had. Was dat helemaal zat. Nu heeft de S2 ook de spontane reboots. Een beetje verdrietig vind ik het wel. Kostte tenslotte toch meer dan 450 Euro!. Ik had in beide telefoons hetzelfde SD kaartje (8GB).
    Ik lees uit alle posts dat de combinatie van wifi en SD kaartje vaak het probleem is.
    Ik zou wel zonder SD kaartje kunnen.
    Maar wat ik me bedacht of het misschien te maken kan hebben met de Wifi band. Met laptops heb je ook weleens een probleem met de snelle Wifi modems. Ik heb ook een 300 MBit modem. Misschien ook vermelden van het type Wifi Modem. Misschien zijn het alleen bepaalde type modems die een probleem geven.
    Ik heb in ieder geval een Fritz Box 7390 op glasvezel aangesloten (100Mbit up en down).

  144. Charles Bakkeren zegt

    Vandaag heb ik de firmware van mijn GS2 kunnen geupgraden naar Android 4.0.3. Dit heb ik via Kies gedaan. Ik ben benieuwd of dat rebooten nu verleden tijd is. Ik had altijd mijn WIFI uit staan en zette het alleen aan als ik het nodig had. Zo had ik weinig last van het rebooten, maar dat blijft natuurlijk wel een lapmiddel.

    Ik laat over een paar dagen wel weten of het over is.

  145. Hester zegt

    Mijn Samsung Galaxy S2 springt opeens na het uitzetten in de factory mode en heb geen idee hoe k mn telefoon gewoon weer aan de praat krijg… HELP? :S

  146. Hester zegt

    Mijn Samsung Galaxy S2 springt opeens na het uitzetten in de factory mode en heb geen idee hoe k mn telefoon gewoon weer aan de praat krijg… HELP? :S

  147. Charles Bakkeren zegt

    Ik heb nu een paar dagen Android 4.0.3 en het rebooten van het systeem is verleden tijd. Zowel WIFI staat altijd aan en mijn SD-kaart zit ook gewoon in mijn telefoon. Het probleem is dus volgens mij met het nieuwe BS opgelost.

    • dwight zegt

      Soms had ik er ook 2 dagen geen last van en dan in 1x wel weer last van. Kijk het dus even een tijdje aan en roep niet te snel.

  148. emilio zegt

    Ik heb ICS Android 4.0.3 geïnstalleerd op 14/04/2012 en tot nu toe heb ik geen enkele reboot meer gehad.
    Ik denk dat de upgrade geholpen heeft.

  149. Michael zegt

    Gister update gedaan.
    Baal er nu al flink van.
    Waar voorheen mijn tlefoon vanzelf opnieuw opstartte heb ik nu weer een erger probleem.
    De telefoon gaat soms zomaar op zwart beeld ( als iemand mij belt gaat hij wel over ).
    Enige wat dan nog kan is de batterij eruit.
    Vannacht had ik mijn telefoon aanstaan en halverwege de nacht was hij uit. Lader eraan en opladen denk je. Maar helaas, bij het aanzetten zegt hij dat ik apps moet uitzetten omdat hij anders niet kan opladen. Bij het uitzetten en dan aan de lader stond er een gevarendriehoek en laadde hij ook niet op. Na een tijdje ging hij dan toch opladen en nu werkt hij weer gewoon.

    Voorheen met de oude firmware was het probleem in de wifi met het uit en aan gaan.
    Benieuwd hoe dit opgelost word.

  150. wouter zegt

    Het zwarte scherm verschijnt bij mij ook regelmatig na de ICS update. batterij eruit de enige remedie.
    Wie heeft een idee?

  151. charles zegt

    Nog steeds geen last van automatische reboots.

    Helaas heb ik ook weleens dat die naar een zwart scherm springt. Via de startknop kom ik er dan wel weer uit, dus geen batterij er uit halen.

    Wel heb ik het idee dat de Touchscreen wat moeilijker reageert. Iemand anders die dat idee ook heeft?

    • Frank zegt

      ik zou hem toch eens een reset geven, ik had ook wat problemen, maar naar de reset is alles opgelost
      groetjes Frank

  152. Wim zegt

    Plotseling ging mijn S2 (2.3.6) steeds opnieuw opstarten. Ik had de batterij er al uit gehad maar dit bleek niet te helpen. Omdat ik de meeste software op de sd kaart heb staan heb ik het kaartje verwijderd en het probleem was hiermee opgelost. Hierna heb ik de laatste upgrades verwijderd en het kaartje weer in het toestel gezet. Dit bleek niet te helpen. Daarna ben ik de software van het kaartje op de telefoon gaan overzetten en na nog een enkele restart bleek dit toch de oplossing. Ik heb de enkele grote bestanden en de foto’s op het sd kaartje gezet en de software op de telefoon. Het probleem blijkt hiermee opgelost te zijn. Dus blijkbaar kan er niet onbeperkt software op het sd kaartje gezet worden.

  153. Denise Hulsbos zegt

    Ik maak nog steeds gebruik van Android 2.3.5 en ervaar dezelfde problemen (zwart scherm, uitvallen, het leegzuigen van mn batterij).Ook herkent mijn computer de telefoon niet meer…….wat betekent dat ik niet via Kies een bach up kan maken….
    Gisteren mn bestanden gekopieerd naar mn SD card, al mn apps verwijderd en een harde reset gedaan. Het leek een uurtje goed te gaan, maar ik zit nu weer gewoon met dezelfde problemen.
    Het punt is nu dat ik kan updaten naar de nieuwst versie van Android, maar dat ik dat eigenlijk niet goed durf omdat veel mensen juist door deze update problemen hebben gekregen (zie consumentenbond etc).
    Iemand tips?! Het toestel is pas 6 weken oud, ik moet nog 2 jaar :S

  154. Dwight zegt

    Galaxy s2

    Voorheen: versie 2.3.6 –> Reboot, opgelost door SD kaart te verweideren

    NU: Android 4.0.3 –> Al meer als 2 maanden GEEN problemen, vanavond 1 reboot….even afwachten dus.

  155. Frank zegt

    Bij mij ontstonden de problemen na een update van de firmware. Na het verwijderen van de SD-Card was het probleem opgelost.
    Enige dagen geleden heb ik Android 4.0.3. geïnstalleerd, en heb ik de SD-Card terug geplaatst. Ik ben nog geen serieuze problemen tegengekomen.

  156. headcrab zegt

    Ook ik heb al maanden geen problemen meer het toestel werkt als een tierelier.
    Gebruik echter geen SD card meer dat durf ik nog niet aan en heb het nog niet nodig.
    Ik ben ook weg van het heldere beeld heel verschil met Iphone, dus volgend jaar de S3 waarschijnlijk.
    Laatste update 4.0.3 is een verbetering alles loopt smooth.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *