Zowel op ons eigen forum, als op andere websites duiken er af en toe mensen op wiens Samsung Galaxy S2 bij tijd en wijle vanzelf uitschakelt. Hoewel het geen heel vaak voorkomend probleem lijkt, leek het ons toch interessant om eens dieper in dit probleem te duiken. Na een lange zoektoch, en wat eigen empirisch onderzoek zijn er drie mogelijke verklaringen voor het ‘auto-uitschakel-probleem'.
1- De eerste mogelijke verklaring heeft te maken met de curieuze mogelijkheid om de Galaxy S2 uit te schakelen zonder het toestel te ontgrendelen. Als je de Aan/Uit knop tegelijk met de Volume-naar-beneden-knop ingedrukt houdt – terwijl de S2 in standby staat met het scherm uit – zal deze zichzelf soms uitschakelen. Het is geen al te makkelijk te reproduceren gebeurtenis, maar wij kunnen ons voorstellen dat dit met de juiste dijbeen-broekzak-combinatie spontaan kan gebeuren (hoewel, toegegeven, niet erg vaak).
2- Een tweede verklaring zou een minieme hoeveelheid speling zijn die soms tussen batterij en behuizing te vinden is – het gaat dan echt om een fractie van een millimeter. Dit zou, onder de juiste omstandigheden net genoeg zijn om het contact tussen batterij en contactpunten te verbreken, waardoor het toestel dus gewoon uit gaat. De oplossing is simpel, en volgens sommigen effectief: maak de contactpunten van de batterij goed schoon, en plaats een klein stukje papier tussen de onderrand van de batterij en de behuizing. Hierdoor kan – mocht dit überhaupt het probleem zijn – de batterij niet meer loskomen van de contactpunten aan de bovenzijde. Eerlijk is eerlijk: dit is geen sjieke oplossing, maar als het helpt, helpt het.
3- Als derde mogelijkheid is er natuurlijk de software/firmware. Een toevallige combinatie van apps, of een bug in Android zouden in theorie een prima verklaring kunnen bieden. Alleen, welke apps, of welke combinatie van apps is tot nu toe niet bekend.
4- Een vierde mogelijke verklaring die wij tegenkwamen – en wat ons betreft de minst logische – is dat het toestel met name in de broekzak te warm wordt, en zichzelf dus uitschakelt. In de broekzak is het toestel juist meestal niet actief, maar als je last hebt van de inmiddelse bekende batterijbug zo hij toch warmte kunnen produceren. Echter, de meeste mensen wiens toestel spontaan uitschakelde hebben het er niet over dat hun S2 warm was. Wat ons betreft geen erg sluitende verklaring, maar voor de volledigheid willen we hem wel noemen.
Een kleine ‘PS' is hier nog op zijn plaats:
In feite lijken er twee varianten te zijn op het spontaan uitschakelen. In het eerste geval schakelt het toestel zichzelf daadwerkelijk uit – en gaat dus ook weer gewoon aan, als je hem inschakelt. De tweede variant lijkt er soms op, maar is in feite iets heel anders: het toestel crasht in standby stand. In dit geval is het echt noodzakelijk om de batterij eruit te halen, aangezien de Aan/Uit knop niet meer reageert.Het artikel hierboven heeft alleen betrekking op de eerste variant, op het uitschakelen – niet op de crashen. Over dit laatste probleem binnenkort meer.
(met dank aan XDA)
Timo says
Ik heb het ook wel eens gehad, en me ook afgevraagd waarom. Vaak gebeurde het gewoon als hij op tafel lag. Mogelijk gewoon een bug, en het lijkt opgelost met de laatste update, maar ik heb ook iets anders gedaan, maar dat kan toeval zijn. Mijn simkaart vind het nogsteeds nodig om tussen mijn Apps ook “SMSdiensten” neer te zetten. Als ik deze “app” in een map deed, werd hij er bij het opnieuw opstarten gewoon weer uit gemikt. Sinds ik hem niet meer in een map stop, start mijn telefoon ook niet meer opnieuw op uit zichzelf. Ik weet dat het onlogisch klinkt, en het waarschijnlijk de afgelopen update zal zijn die het heeft gefixed, maar ik dacht, ik meld het toch maar even.
Arjen de Jong says
Ik heb er ook last van gehad alle apps op de telefoon gezet ipv op de sd kaart geen problemen meer. Het lijkt erop dat sommige apps wel naar de sd kaart verhuisd kunnen worden maar dat de S2 hier niet goed op reageert ben er nog niet achter welke apps dit proces duurt even.
Richard says
Volgens mij zit het probleem in het plaatsen/gebruik van een Micro SD geheugenkaart.
Ook ik heb van alles geprobeerd om te verhelpen dat mijn nieuwe Galaxy SII spontaan opnieuw opstartte. Soms tot wel 5 a 6 x per dag. De ene keer alleen pincode intoetsen, de andere keer hoorde ik spontaan het opstart-deuntje.
Sinds ik de SD geheugenkaart er uit heb gehaald, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
Vreemd dat Samsung dit zelf niet kan ontdekken!! en verhelpen!!
hivis says
heb laatst via samsung het micro sd kaartje van 16gb binnen gekregen.
Vol trots geplaatst en ook bij mij ging de telefoon een paar keer per dag opnieuw opstarten.
Heb dit 2 dagen aangezien en nu verwijderd en tot nu toe blijft hij gewoon aan.
Heb trouwens ook niet gezien hoe ik via de telefoon de extra geheugen kan gebruiken.
Heb jij hier al meer ervaring mee en/of heb je het probleem van opnieuw opstarten al verholpen?
zwiesereijn says
jij heb hier gelijk in het sd kaartje is te lang en drukt de accu weg en gaat hij uit
Sprakel says
onzin, want ik heb het probleem ook en heb er niet eens een kaartje inzitten
patrick says
Heb dezelfde ervaring. Kreeg de micro sd kaart gratis toegestuurd van Samsung. Na het plaatsen van deze sd kaart begon het toestel soms wel 10x per dag spontaan te rebooten. Kaart verwijdert en probleem verdwenen.!
Adri says
Het probleem doet zich inderdaad alleen voor zodra de micro SD-kaart wordt geplaatst in het toestel. Zodra de kaart weer wordt verwijderd doet het probleem zich niet meer voor. Hopelijk pakt Samsung dit op en wordt het euvel verholpen.
Joop van Hoof says
Bovenstaande problemen met het spontaan uitvallen uitgebreid gecontroleerd en uitgevoerd.
* Niet aan de standby knop gezten,
* Batterij ruimte opgevuld met papier,
* Nieuwste software update 2,4,6 laten doen door Samsung.
Alles wat bovenstaand gevraagd dus gedaan en zonder succes….
Nog steeds valt de GalaxyS2 spontaan uit om de 15 – 24 hr.
Graag meer suggesties .
Peter says
Best Joop, als je het probleem nog hebt bekijk het volgende: als het toestel in de vergrendel modus is, houdt dan een tiental seconden de “ophangtoets” ingedrukt. Als het toestel zich dan uitschakelt, dan is de oorzaak waarschijnlijk als je een hoesje gebruikt. In je broekzak drukt de klep van het hoesje tegen de ophangtoets (bv als je gehurkt zit, of in de auto met je gordel over het toestel heen, etc) en als dat lang genoeg gebeurt, dan schakelt het toestel zich uit. Dit zou niet mogen gebeuren, maar bij mij was dit de oorzaak. Ik heb ter hoogte van het klepje waar de ophangtoets zich bevindt, wat van het klepje aan de binnenkant weggesneden. Daarna geen problemen meer gehad. Succes ermee, Peter
Saskia says
Ik sta je bij… Ook nog steeds hetzelfde probleem.. Radeloos naar een oplossing :
Jan Ebbenn says
Ik had dit probleem ook van het uitvallen. Ik heb de extra geheugen kaart van 8 giga verwijderd en mijn probleem is opgelost.ik denk een fout in de firmware.
dus geheugen kaart er uit halen……
Groet Jan Ebbenn
Lisa says
Bij mij gebeurt het meestal wanneer telefoon in mijn zak zit , maar ook al gebeurt gewoon wanneer hij op tafel ligt. Telefoon start niet opnieuw op, k moet batterij eruit halen ,en dan pas opnieuw opstarten.
Als wekker kan ik telefoon niet vertrouwen, wat als hij midden in de nacht uitvalt. Wekker doet het dan niet !!
Ik heb versie 4.0.3 , zo aangekocht, wanneer ik vraag voor update, geen beschikbaar volgens telefoon. K denk er echt aan te verkopen en de SIII mini aan te schaffen. Spijtige zaak, telefoon is maar 3 maand oud, k maak mij een verlies van 150€.
rklerks says
Uitschakelen bij mij ging hij vorige week spontaan midden in de nacht aan! Spooky ding. En daarna kon ik hem niet meer uitschakelen, blijft zich opnieuw opstarten 5 weken oud laatste update ke7! Onbetrouwbare gsm! Na aanschaf had ik na 2 weken al het uitschakel probleem factory reset gedaan even geen probleem totdat het bovenstaande gebeurde.
Woodsel says
Hetzelfde verschijnsel doet zich bij mijn toestel ook voor. Het schakelt spontaan aan en weer uit, omdat de batterijcapaciteit te laag is. Het toestel is dan wel verbonden met de lader of PC.
De lader wordt niet herkend. Het toestel laadt niet op zoals de eerste keer, die grote groene batterij midden op het scherm wordt niet vertoond. Het kleine batt. logootje laat wel zien dat de batterij geladen wordt. Ook bij de status onder instellingen geeft dat aan.
Nu dan zou de oplossing zijn om de laatste firmwareupdate 2.3.4 te laden.
Helaas wil mijn telefoon niet langer communiceren met het programma Kies.
Laatste nieuwe versie is geïnstalleerd en ook het stuurprogramma is opnieuw doorlopen. Hoe weet het progr. welk stuurprogramma er uberhaupt geinstalleerd moet worden als het toestel niet communiceert??
Wie hier iets zinnigs over kan zeggen is welkom.
Frns says
Het plaatsen van de nieuwe firmware update heeft bij mij juist dit probleem in gang gezet. Ik heb ook op i-net gelezen dat de Bol.com App spyware bevat die voor de nodige problemen zorgt. Dit kan kloppen, want als je de APP digi lezen ophaalt, krijg je deze ook nooit meer van je toestel af. Hij blijft zich melden voor een nieuwe up-date. Ook kies werkt niet volledig zoals Samsung aangeeft dat deze zou moeten werken. Kortom, het toestel is zeker nog niet af, en absoluut niet geschikt voor zakelijk gebruik. Ook wanneer je gebeld wordt, wil de telefoon graag spontaan uitschakelen.
Simon says
Gister had ik nog zoiets, wilde het toestel uit standby halen, wat in eerste instantie lukte maar toen ging het scherm op zwart. Na het afspelen van het intro muziekje kwam ik weer bij het unlockscherm… gek genoeg geen sim code in hoeven voeren, alleen de unlock code.
Ach, zolang het niet te vaak gebeurt. Ik ga zeker even naar de oplossingen hierboven kijken.
Martin says
Ik heb regelmatig last van dit probleem en heb ontdekt dat het bij mij voornamelijkgebeurt wanneer ik te hard op de batterij of de achterkant van het toestel druk. Dat wil in een broekzak nogal eens voorkomen. Ik heb het vermoeden dat de batterij dan even het contact met het toestel verliest, verklaring 2 dus. Gelukkig verloopt het opstarten van het toestel super snel…
Maik says
Ik heb redelijk vaak last van dit probleem, alleen bij mij start het toestel zichzelf opnieuw op. Dan hoor ik opeens het opstartgeluidje afgaan in mijn broekzak en mag ik mn pincode opnieuw invoeren. Daarnaast daalt mijn batterij percentage ook met zon 10 tot 15% wanneer dit gebeurt, waarna deze dan weer oploopt of langere tijd gelijk blijft. Geupdate tot de laatste versie via Kies. Zie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/1W1ZRfn-cC25l0a-2eTilqqN0Qo8tmqiFzS3sUAfoWs?feat=directlink
Heel vervelende eigenschap van mn S2, hoop dat het na de volgende update verholpen is want dit kan wel zon 2 a 3 keer per dag gebeuren.
MeAndI says
Heb ook dit probleem gehad. Het gebeurde inderdaad vaak als ik hem in mijn broekzak had maar ook een keer tijdens het bellen. Factory reset en firmware update hielpen niet, dus uiteindelijk 2 weken geleden voor reparatie opgestuurd naar hi. Daar hebben ze een software update gedaan en ik heb m sinds gisteren weer in gebruik, tot nu gaat alles goed! Vind het alleen wel een beetje vreemd dat de oplossing bij mij een software update lijkt te zijn terwijl de voor mij beschikbare update het probleem niet oploste.
jacco says
Heb het oook gehad toen ik google+ opstarte. een bug denk ik. toestel wel sneller leeg na dit voorval. heb de lastste update
Gerald says
Ik heb mijn toestel 2 weken in bezit. Het probleem van het spontaan opnieuw opstarten had ik eigenlijk vanaf het begin. Soms startte het toestel wel 4 keer achter elkaar opnieuw op. Als wekker is dit toestel bijvoorbeeld niet te gebruiken, want ook s’nachts deed die het! Heb het toestel vandaag naar The Phone House in Haarlem gebracht. Ze gaan de software opnieuw installeren en hopen dat het probleem dan verholpen is. Laten we hopen dat het ook echt helpt. Anders zou het toestel teruggestuurd moeten worden naar Samsung. Overigens waren ze zeer behulpzaam in de winkel, compliment!
Jeroen says
Mijn probleem was ook dat mijn telefoon bij het opstarten van een app de telefoon zomaar uitsprong en gelijk weer aanging naar het begin scherm om je wachtwoord in te geven. Na wat puzzelwerk ben ik er achter gekomen dat het door de app’s kwam die ik naar mijn sd kaart verhuisd had. nu heb ik al mijn app’s weer op het telefoongeheugen gezet ( daar heb je genoeg ruimte voor). en nu heb ik het probleem al 5 dagen niet meer gehad. Hoop dat jullie er iets aanhebben.
Gerald says
Ik had hetzelfde probleem als Jeroen, ondanks dat ik de apps altijd op het telefoongeheugen had. Ik had niet eens een extra Sd kaart in mijn toestel.
Gerald says
Vervolg: Omdat het probleem bij The Phone House niet verholpen kon worden, hebben zij het toestel doorgestuurd voor reparatie. Het zou volgens hun 4 tot 6 weken duren voordat ik het toestel weer terug heb. Dat is natuurlijk balen bij een toestel dat geheel nieuw is. Inmiddels heb ik er wel spijt van dat ik toch een Samsung Galaxy S 2 heb gekocht in plaats van de Iphone 4. Er zijn blijkbaar toch veel mensen die problemen hebben met de Samsung Galaxy S2. Van problemen met de Iphone 4 hoor je weinig.
mary says
hallo, ik heb dus ook als 3 weken last van spontaan uitgaan, dan vooral in mijn broekzak of in het mapje. erg vervelend. ik lees hier ook over een update. dit heb ik geprobeerd via Kies, maar zie daar niets van een update. kan iemand mij op een simpele manier vertellen hoe ik de galaxy kan updaten. thnx
Larissa says
Mijn Samsung Galaxy S2, nu 2 weken in mijn bezit presteert het ook om maar gewoon uit te gaan. Het gebeurt als ik hem na gebruik vergrendel met de knop aan de zijkant. Het is een vervelende en lastige zaak omdat ik er zelf geen weet van heb dat het toestel zichzelf heeft uitgeschakeld en ik dus niet bereikbaar ben.
Eenmaal is het gebeurd dat hij spontaan uitschakelde toen het apparaat op tafel lag.
Gerald says
vervolg: ik heb vand
Gerald says
vervolg: ik heb vandaag de Samsung Galaxy S 2 weer terug gekregen van The Phone House. Dynafix Care B.V. die de reparaties voor Samsung uitvoeren, zij konden niets ontdekken en hebben er nieuwe software opgezet. Al op weg naar huis schakelde zich het toestel weer een paar keer uit en aan, het probleem is dus nog steeds niet verholpen! Weer terug naar The Phone House, daar schakelde zich het toestel ook 2 keer weer uit en aan. Het toestel is nu weer opgestuurd voor reparatie. Ik heb ook Samsung gebeld. Daar konden ze niet meer vertellen dan DAT ZIJ NIETS KUNNEN DOEN!!! Belachelijk, je koopt dus iets bij hun, ze leveren een product dat niet naar behoren werkt …. en ze kunnen niets doen. Ik denk dat het hoogste tijd wordt om dit probleem bij Tros Radar aan te kaarten. Het is gewoon schandalig hoe Samsung hiermee omgaat. Dus ik stel voor dat iedereen die het probleem met de spontaan uitschakelende Samsung Galaxy S 2 heeft, dit meldt bij Tros Radar. Dan krijgt Samsung namelijk de (negatieve) publiciteit die ze verdienen. Misschien worden ze dan wakker!
Frns says
Helemaal mee eens. Samsung heeft een gedrocht van een toestel in de markt gezet. Maar gezien de goede marketing strategie kan het zich de arrogantie veroorloven om dit te laten gebeuren. Duur toestel, maar het werkt niet door veelvuldig spontaan uitvallen.
mary says
hello, goed plan Gerald. ik heb dus net deze klacht neergelegd bij Trosradar. hopelijk krijg ik reactie hierop.
wellicht kan jij en de rest ook deze klacht doorgeven aan radar. hoe meer hoe beter, toch?
ik werd vannacht spontaan wakker van de telefoon die zichzelf weer opstarte. pffff, niet handig dus, en heeeeel irritant. op de dag zeker, weet dan niet of je wel bereikbaar ben ja of nee.
Hannah says
Ik heb mijn Galaxy S2 nu sinds afgelopen woensdag, dus nog geen week en hij valt al spontaan uit. Ik heb nog geen apps erop gezet dus dat kan het niet zijn zoals hierboven staat. Mijn vriend heeft ook deze telefoon maar nergens last van. Ik heb ook geprobeerd om de schermbeveiliging met pincode aan te zetten maar dat werkt ook niet. Misschien toch maar het papiertje….? raar natuurlijk dat je zo’n probleem met een papiertje moet oplossen. Ik ga eerst kijken of ik na ruilen een beter werkend toestel heb. Radar zal ik doen als steun aan jullie, en mezelf mocht de nieuwe ook raar doen. Succes allemaal…!!! Grt
Gerald says
Hallo Hannah, Wordt jouw toestel dan omgeruild voor een nieuwe/andere? Ik probeer de mijne al een hele tijd om te ruilen via Samsung, maar die willen dat niet doen. Mijn vriendin heeft in de zelfde week als ik (circa een maand geleden) ook de Samsung Galaxy S 2 gekocht en geen enkel probleem tot nu toe!
Ellis says
Heb de Samsung Galaxy S II nu nog geen week, ben er blij mee, alleen heeft het toestel zichzelf al tweemaal spontaan uitgeschakeld. De tweede keer lag het toestel gewoon op tafel. Achterkant open, batterij eruithalen, weer terugzetten en opnieuw aanzetten, helpt. Het toestel doet het dan steeds weer tot mijn opluchting! Mijn vorige toestel was een Samsung Wave en die schakelde wel vaker uit, moest ik steeds opnieuw de pincode invoeren. Ook viel dat toestel vaak uit tijdens het bellen. Erg irritant. Hoop wel dat het met deze Galaxy niet al te vaak gaat voorkomen…
Ellis says
Heb de Samsung Galaxy S II nu nog geen week en het toestel is al tweemaal spontaan uitgevallen. Bij de tweede keer uitvallen had het toestel gewoon op tafel gelegen. Wat helpt tot nu toe is de batterij eruithalen en terugplaatsen en het toestel opnieuw aanzetten. Dan start het toestel weer gewoon op, tot mijn grote opluchting! Ik had hiervoor een Samsung Wave en die schakelde vaak spontaan uit, moest dan steeds opnieuw mijn pincode invoeren. Vaak viel de Wave ook uit tijdens het bellen. Erg irritant! Hoop wel dat de Galaxy niet meer kuren gaat vertonen… ben er verder wel erg blij mee!
Onno1 says
ik had het ook, een aantal keer. Nu al een paar dagen niet meer. Drie dagen terug een keer dat zelfs alle applicaties (icoontjes) weg waren, telefoon leek helemaal leeg. Wel waren mijn contacten nog aanwezig (maar die staan op de simkaart ???). Internet deed het ook nog. Heel weird. Ik heb toen sd-kaart, simkaart en batterij verwijderd en teruggeplaatst en sindsdien geen last meer, hij valt ook niet meer spontaan uit.
Luc says
Mijn Samsung galaxy s2 gaat niet meer uit!
Hallo, ik heb een probleem met mijn SGS2. Sinds gister, wanneer ik mijn telefoon helemaal oplaad (zodat er een 100% vol melding komt), gaat het 100% teken niet meer weg (natuurlijk trek ik mijn oplader eruit -.-). Als ik de SGS2 wil uitzetten (om hem daarna opnieuw op te starten) gaat hij vanzelf aan. Als ik hem dan weer uit zet, gaat hij weer vanzelf aan enz. enz.
Met andere woorden: ik krijg mijn SGS2 niet meer uit.
Weet iemand hier iets op?
Bram says
Dit probleem heb ik ook gehad. Het tekentje van het opladen ging niet meer weg en hij starte steeds opnieuw op. Ik kon hem dus ook niet meer uitschakelen. Bij mij was het zelfs zo dat hij het geluidje gaf dat je hem aan de oplader legt, maar er was geen oplader in de buurt. Heel vreemd dus.
Ben nog niet in het bezit van de laatste update.
Het probleem heeft zich slechts 1 dag voor gedaan. Ik heb de batterij er een tijdje uitgehaald en het toestel een beetje schoongemaakt etc. Daarna is het gelukkig (nog) niet meer voorgekomen. Hopelijk helpt dit bij jou ook.
Ankee says
Dat probleem heb ik ook, hij laad zichzelf op zonder oplader in de buurt. Wat zorgt voor een verschrikkelijk irritant geluid. Ook ik kan hem niet meer uitschakelen, hij start meteen weer op en dan moet ik de pincode invoeren.
Ik heb hem voor ditzelfde probleem al een keer eerder opgestuurd en toen een nieuwe gekregen, helaas is hierbij het probleem niet opgelost.
G says
bij mij is het na de laatste update gebeurd dat ie spontaan aan en uit gaat…meestal bij als ik een app update of bij market iets download
andere mogelijkheid kan zijn, sdcard! sinds die erin zit is het eigelijk begonnen dat ie moeilijk doet en uitspringt
Bram says
Dit probleem heb ik ook gehad. Het tekentje van het opladen ging niet meer weg en hij starte steeds opnieuw op. Ik kon hem dus ook niet meer uitschakelen. Bij mij was het zelfs zo dat hij het geluidje gaf dat je hem aan de oplader legt, maar er was geen oplader in de buurt. Heel vreemd dus.
Ben nog niet in het bezit van de laatste update.
Het probleem heeft zich slechts 1 dag voor gedaan. Ik heb de batterij er een tijdje uitgehaald en het toestel een beetje schoongemaakt etc. Daarna is het gelukkig (nog) niet meer voorgekomen. Hopelijk helpt dit bij jou ook.
Bram says
Deze reactie was eigenlijk op Luc, maar schijnbaar heb ik misgeklikt.
Claudio says
Dit toestel bevalt me uitermate goed. Ik heb echter ook last gehad van het spontaan uitschakelen van het toestel. Dit is echter maar 2 keer gebeurt in 3 maanden.
Het is wel belangrijk dat er een oplossing wordt gezocht voor dit probleem. Zo te lezen hebben anderen er serieus last van.. Zonde want het is een goed toestel.
jelle says
Ik had exact hetzelfde als onno1 vandaag. verder valt mijn telefooon elke dag wel een keer uit en schakeld zichzwlelf ook weer aan zodat ik het pin scherm zie als ik hem weer pak. heel erg irritant
jelle says
heb hem vandaag voor de 2e keer naar de vodafone winkel gebracht, de eerste keer hebben ze er nieuw drivers etc opgezet. nu maar hopen dat er iets meer gebeurt. trouwens laatst van een vriend van me gehoord met een ericson dat hij dat ook regelmatig heeft. miss een android probleem?
ferdi says
Hoi ik heb het probleem dat ik mijn telefoon wel aan kan zetten en pincode in kan voeren. Op een bepaald moment dat ik wil bellen ofzo dan krijg ik hem niet van toetsblokkering af.Mijn touch screen reageert daarna nergens meer op.Heb het nu al 4 keer meegemaakt in een maand tijd.Hij doet het dan de gehele dag niet dus hoogst irritant.
bobby says
Mijne valt uit als ie een tik krijg… sla eens met de achterkant tegen je hand als ie uit valt denk ik dat het de batterij is…
jappiejo says
Bij mij doet de aan uit knop vet gay. de ene keer werkt hij wel en het andere moment niet:s. is hier een verklaring voor ?????
Guido says
Ik heb het probleem ook met mijn S2. Nu heb ik toevallig wel laatst alle apps overgezet naar mijn SDkaart. Het leek er eerst op dat ik dit probleem heb sinds ik heb geüpdatet naar 2.3.5 maar rond die tijd heb ik ook alle apps verplaatst.
Vandaag heb ik alle apps terug gezet en ik hoop dat het daarmee is opgelost. Tot nu toe iig nog geen één keer gebeurd, maarja pas een paar uur geleden gedaan en zo vaak gebeurde het niet.
Gr.
Henk says
Na de laatste updaten naar 2.3.5 ook last gekregen van spontaan resteren. T-mobile medewerkers zeggen onbekend te zijn met het probleem. Resteren is wel minder geworden na het uit zetten van de spaarstand. Blijft irritant en onbetrouwbaar. Als T-mobile hem opstuurt krijg je waarschijnlijk een gerepareerde van ander retour. Daar betaal ik echt niet voor. Hopelijk komt SAMSUNG met een oplossing.
Arjan says
Hallo,
Ik heb dat probleem ook gehad met de S2, kwam toevallig achter de oplossing.
Heb 2 identieke simcards, één voor de auto en één voor de autotelefoon.
Ik wou de telefoonnummers van de S2 overbrengen naar de auto simcard. Met de andere simcard in de telefoon heb ik nu al 10 dagen geen problemen meer gehad.
Dus ik denk dat daar het probleem zit.
Heb in het verleden goldcards geprogrammeerd en deze waren altijd heel precies met de voedingsspannning op de writer. Het viel mij op dat de telefoon nooit uitviel als ie aan de lader hing. De oudere simcards zijn kritischer qua voedingsspanning, dus zou dit het probleem kunnen zijn….
Gewoon een nieuwe simcard aanvragen bij je provider….
Hoop dat het werkt voor jullie, het is n machtig irritant probleem
Groet Arjan
Willem says
Mijn telefoon heeft hetzelfde probleem, het lijkt of het steeds vaker gebeurd. Ook wanneer hij nog op de pincode ligt te wachten na de vorige reboot.
Wanneer hij nog op een pincode wacht werkt de wekker trouwens wel gewoon door.
Gisteren contact gehad met T-mobile klantenservice. Deze sturen me op advies van de reparatie afdeling een nieuwe Sim kaart toe.
Willem says
Helaas, Gisteren nieuwe Sim ontvangen en geplaatst. Sindsdien alweer 2x opnieuw opgestart. Het lijkt minder maar het probleem is zeker niet verholpen.
Enrico says
Hier ook spontane reboots na update 2.3.4 en 5. Na vijf overgestapt naar andere provider en dus ook nieuwe sim. Daar lijkt het niet aan te liggen. Niets op SD geïnstalleerd, die zich nog wel in telefoon bevindt. Met wifi uit geen reboots, met wifi aan en één stabiele verbinding wel.
Ik concludeer dus een firmware probleem, tenzij een app via wifi foute dingen wil doen. Wie kan dat testen op een kale aanduid met de laatste firmware?
Allie says
Wie weet helpt het iemand: ik dacht ook dat het aan de batterij lag met een gevoelig contact lag, maar bij mij was het de SIM kaart, na opnieuw plaatsen doet ie het nu weer normaal (zo lijkt het)
emilio says
Ik heb juist hetzelfde probleem zoals beschreven door Enrico.
Wifi uit geen reboots, Wifi aan wel reboots.
Bij mij is dat wel gebeurd na upgrade naar 2.3.6, met de vorige versies geen problemen gehad.
Ga eventjes aanzien naar reacties van andere gebruikers en daarna standaardgegevens herstellen. Kan iemand mij zeggen of de oorspronkelijke firmware dan teruggezet wordt?
Dave says
Hier ook het probleem eerst denk je he’ beeld reageerd niet. Maar blijkt die dus uit te staan. Kan hem gewoon weer aan zetten en dan vraagt die om pin start daarna weer gewoon door op. Moet zegen dat het per dag/week verschilt. soms regelmatig, andere keer zit er meedere dagen tussen. Battery is het niet bij mij. kan schudden kloppen en rammelen wat ik wil maar dan valt die niet uit. Oude sim ook niet want die is net nieuw
Ligt soms gewoon op tafel/nachtkastje en dan is die ineens uit. Hierdoor gaat je wekker dus ook niet. (wat ik al raar vind hiervoor een s8000 gehad en al stond die uit dan gaat nog je wekker alsnog)
Vriendin heeft de zelfde een geen last.
Antoon says
Als mijn S2 met wifi ingeschakeld is blijft het voortdurend spontaan opnieuw opstarten.
Nu ik de wifi na gebruik uitzet gebeurt dat niet meer. Probleem opgelost.
Ad says
Heb zelf de galaxy s, deze heeft ook probleem, schakeld zichzelf uit en kan pas aangezet worden na battery even er uit is gehaald. Ik heb het idee dat na activeren/ instellen van een interactieve achtergrond het probleem ontstaat. Heb nu een vast achtergrond geladen, ben benieuwd
imaboyken says
plossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in deze settings van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start a, wake lock,,,,,,
zo is het probleem van de baan
have fun
Ad says
Gaan we uitproberen, bedankt.
Na deleten van de interactieve achtergrond, reset van de telefoon door battery er even uit te halen, en een extra klemming van de battery aan te brengen is de telefoon al 3 dagen niet meer uitgevallen, Juice defend geladen geeft dat de battery veel langer mee gaat.
ArjanS says
Wat gebeurd er als je juicy defender een paar dagen uit laat?
Oh, interactieve achtergrond.
Moet ik inderdaad even wijzigen.
Ik begin steeds sterker te vermoeden dat het momenten van overload zijn (teveel applicaties/services die precies op hetzelfde moment iets doen) waardoor het spanningsverschil/piek de telefoon in de beveiliging laat schieten door te rebooten.
Een app als juice defender controleert de services en dergelijke en zou dus wellicht ook het probleem hebben verholpen bij jou…
(Overigens ben ik niet de Arjan met de post op 4 december, maar zat al wel te denken aan zo’n soort spannings issue).
emilio says
Ook uitgeprobeerd. Al 26 uren geen reboot gehad daar waar ik vroeger om het half uur een reboot had.
emilio says
Ik bedoelde dat ik de applicatie ” LOAD MONITOR ” geïnstallerd heb. Ik heb nu bijkomend 25 uur geen reboot. Samen met de eerste 26 uur is dit 51 uur zonder reboot. Ik geloof dus dat de app “LOAD MONITOR” werkt.
Hans says
Ook ik heb al heel lang problemen met de SGS2, die altijd spontaan weer opstart, ook ’s nachts op het nachtkastje. Nadat ik dit allemaal gelezen had, heb ik deze app ook gedownload, en sindsdien (nu 3 dagen) is het probleem niet meer voorgekomen, dus het werkt!!
Dank je voor de oplossing 🙂
Dirk says
Hallo,
Wanneer ik mijn Galaxy S2 wil opladen, krijg ik de melding : “batterij verwijderd”, en er wordt dus niets opgeladen. heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Edwin Klok says
Ik had ook last van het spontaan rebooten van mijn SGS2, sinds ik de SD kaart eruit gehaald heb is hij nu al 2 weken niet meer gereboot.
Misschien dat meerdere mensen dit kunnen testen en hun bevindingen hier publiceren.
emilio says
Mijn bevinding is als er een sd kaart in het toestel zit EN wifi AAN komt er een reboot. Met een sd kaart in het toestel en wifi UIT geen reboot. Zoals ik al eerder melde dat als de applicatie ” LOAD MONITOR” geïnstalleerd is zijn er GEEN reboots. De applicatie vreet wel aan uw batterij.
Marije says
Ik heb sinds juni ongeveer deze telefoon. Sinds twee tot drie maanden heb ik last van dat de telefoon geregeld uitvalt maar tevens dan ook weer direct opnieuw opstart. Zonder daar een reden voor. Hoe dit kan is een raadsel. Maar weg vervelend. Dit is gemiddeld wel vijf keer per dag. Meer mensen met dit probleem?
Inter says
Bij mij hetzelfde verhaal. Begint aardig irritant te worden. Ik ga ook maar met bovenstaande ‘oplossingen’ experimenteren.
gaatjeniksaan says
Koop gewoon de samsung galaxy s+
nergens problemen mee bijna hetzelfde .
langere batterijduur 3 dagen met normaal gebruik
Karel claus says
hallo allemmaal,
ik had ook het probleem met spontane reboots,met de Sd-kaart eruit geen spontane reboots meer gehad,sd-kaart er weer is en ja daar waren de reboots weer,
heb de sd-kaart vervangen voor een samsung sd-kaart tot op heden geen reboots meer gehad,het lijkt er tevens op dat de batterij ook langer meegaat..
ws trok de kaart teveel power weg van de baterij.
en ging daarom rebooten.
Henk says
Ik had ook veel problemen met spontaan resetten, soms drie keer op een dag. Had een SD kaart van vorige telefoon in de S2 gedaan. Na het terugzetten op fabrieksinstellingen en het formarteren van het kaartje via de telefoon zijn de problemen opgelost. Toestel draait nu ruim twee weken probleemloos.
Willem says
Wifi uit en SD kaart (16gb Kingston) erin geen problemen. Wifi aan en SD kaart eruit ook geen problemen. Wifi aan en SD kaart erin: constant rebooten, ook na leegmaken van de SD kaart en opnieuw formatteren via pc of via telefoon maakt niet uit. Na terugplaatsen van de SD kaart had ik binnen een half uur weer een reboot!! Load monitor ook al geprbeerd, maakte niet uit. Ik draai met 2.3.6 en op dit moment dus met 16gb zonder SD kaart.
Ronald says
Het is dus overduidelijk dat het dus wel de sd card is dat dit alles teweeg brengt..heb hem verwijdert en ja hoor helemaal geen last meer van!!!! Dus Samsung nog genoeg te doen wat betreft de software! Gr ikke
Rob says
Het is dus niet bij iedereen de SD card, ik heb het toestel geupdate naar versie 2.3.6 en sinds dien last. Ik heb geen SD card in het toestel, probleem lijkt in wifi te zitten
Harpwood says
Wat doet LOAD MONITOR precies. Ik snap er niet zo veel van.
What is high load en wake lock??????
Zou er graag iets meer van weten.
Chris says
Ik heb mijn S2 sind 3.1.2012 en al bijn 10 reboots gehad. Langs kpn businesscenter geweest en softwareupdate laten uitvoeren. Heeft niet geholpen.
Heb het gevoel dat de reboots idd alleen optreden als wifi aanstaat. SD kaart heb ik er wel inzitten. Ik ga eerst even deze app uitproberen. Als dat niet helpt, een andere SD kaart (die 16GB van de Samsung actie) erin. Zou het toestel ook op kunnen sturen voor reparatie ofzo, maar ik heb geen zin in om weken te wachten.
Verder is het echt een super toestel.
gert jan says
hoi allemaal
Bij mij is het begonnen na de laatste update, 3 a 4 keer per dag ging het uit en weer aan
ben naar de phonehouse gegaan en die heeft er de nieuwste update op gezet van samsung, en het blijkt dat het een andere update is dan dat je het via “kies” doet.Wel vreemd dan toch??
Maar hij doet het nog steeds 3 a 4 keer per dag. Of ik het nu in mijn broekzak heb of dat het vrij op tafel ligt.