De spontaan uitschakelende Galaxy S2: mogelijke oorzaken

Zowel op ons eigen forum, als op andere websites duiken er af en toe mensen op wiens Samsung Galaxy S2 bij tijd en wijle vanzelf uitschakelt. Hoewel het geen heel vaak voorkomend probleem lijkt, leek het ons toch interessant om eens dieper in dit probleem te duiken. Na een lange zoektoch, en wat eigen empirisch onderzoek zijn er drie mogelijke verklaringen voor het ‘auto-uitschakel-probleem’.

1- De eerste mogelijke verklaring heeft te maken met de curieuze mogelijkheid om de Galaxy S2 uit te schakelen zonder het toestel te ontgrendelen. Als je de Aan/Uit knop tegelijk met de Volume-naar-beneden-knop ingedrukt houdt – terwijl de S2 in standby staat met het scherm uit – zal deze zichzelf soms uitschakelen. Het is geen al te makkelijk te reproduceren gebeurtenis, maar wij kunnen ons voorstellen dat dit met de juiste dijbeen-broekzak-combinatie spontaan kan gebeuren (hoewel, toegegeven, niet erg vaak).

Een stukje papier tussen die rand (zie punt 2)

2- Een tweede verklaring zou een minieme hoeveelheid speling zijn die soms tussen batterij en behuizing te vinden is – het gaat dan echt om een fractie van een millimeter. Dit zou, onder de juiste omstandigheden net genoeg zijn om het contact tussen batterij en contactpunten te verbreken, waardoor het toestel dus gewoon uit gaat. De oplossing is simpel, en volgens sommigen effectief: maak de contactpunten van de batterij goed schoon, en plaats een klein stukje papier tussen de onderrand van de batterij en de behuizing. Hierdoor kan – mocht dit überhaupt het probleem zijn – de batterij niet meer loskomen van de contactpunten aan de bovenzijde. Eerlijk is eerlijk: dit is geen sjieke oplossing, maar als het helpt, helpt het.

3- Als derde mogelijkheid is er natuurlijk de software/firmware. Een toevallige combinatie van apps, of een bug in Android zouden in theorie een prima verklaring kunnen bieden. Alleen, welke apps, of welke combinatie van apps is tot nu toe niet bekend.

4- Een vierde mogelijke verklaring die wij tegenkwamen – en wat ons betreft de minst logische – is dat het toestel met name in de broekzak te warm wordt, en zichzelf dus uitschakelt. In de broekzak is het toestel juist meestal niet actief, maar als je last hebt van de inmiddelse bekende batterijbug zo hij toch warmte kunnen produceren. Echter, de meeste mensen wiens toestel spontaan uitschakelde hebben het er niet over dat hun S2 warm was. Wat ons betreft geen erg sluitende verklaring, maar voor de volledigheid willen we hem wel noemen.

Een kleine ‘PS’ is hier nog op zijn plaats:

In feite lijken er twee varianten te zijn op het spontaan uitschakelen. In het eerste geval schakelt het toestel zichzelf daadwerkelijk uit – en gaat dus ook weer gewoon aan, als je hem inschakelt. De tweede variant lijkt er soms op, maar is in feite iets heel anders: het toestel crasht in standby stand. In dit geval is het echt noodzakelijk om de batterij eruit te halen, aangezien de Aan/Uit knop niet meer reageert.Het artikel hierboven heeft alleen betrekking op de eerste variant, op het uitschakelen – niet op de crashen. Over dit laatste probleem binnenkort meer.

(met dank aan XDA)

Galaxy deal tips

Reacties

  1. Timo zegt

    Ik heb het ook wel eens gehad, en me ook afgevraagd waarom. Vaak gebeurde het gewoon als hij op tafel lag. Mogelijk gewoon een bug, en het lijkt opgelost met de laatste update, maar ik heb ook iets anders gedaan, maar dat kan toeval zijn. Mijn simkaart vind het nogsteeds nodig om tussen mijn Apps ook “SMSdiensten” neer te zetten. Als ik deze “app” in een map deed, werd hij er bij het opnieuw opstarten gewoon weer uit gemikt. Sinds ik hem niet meer in een map stop, start mijn telefoon ook niet meer opnieuw op uit zichzelf. Ik weet dat het onlogisch klinkt, en het waarschijnlijk de afgelopen update zal zijn die het heeft gefixed, maar ik dacht, ik meld het toch maar even.

    • Arjen de Jong zegt

      Ik heb er ook last van gehad alle apps op de telefoon gezet ipv op de sd kaart geen problemen meer. Het lijkt erop dat sommige apps wel naar de sd kaart verhuisd kunnen worden maar dat de S2 hier niet goed op reageert ben er nog niet achter welke apps dit proces duurt even.

    • Richard zegt

      Volgens mij zit het probleem in het plaatsen/gebruik van een Micro SD geheugenkaart.
      Ook ik heb van alles geprobeerd om te verhelpen dat mijn nieuwe Galaxy SII spontaan opnieuw opstartte. Soms tot wel 5 a 6 x per dag. De ene keer alleen pincode intoetsen, de andere keer hoorde ik spontaan het opstart-deuntje.
      Sinds ik de SD geheugenkaart er uit heb gehaald, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
      Vreemd dat Samsung dit zelf niet kan ontdekken!! en verhelpen!!

      • hivis zegt

        heb laatst via samsung het micro sd kaartje van 16gb binnen gekregen.
        Vol trots geplaatst en ook bij mij ging de telefoon een paar keer per dag opnieuw opstarten.
        Heb dit 2 dagen aangezien en nu verwijderd en tot nu toe blijft hij gewoon aan.
        Heb trouwens ook niet gezien hoe ik via de telefoon de extra geheugen kan gebruiken.
        Heb jij hier al meer ervaring mee en/of heb je het probleem van opnieuw opstarten al verholpen?

      • patrick zegt

        Heb dezelfde ervaring. Kreeg de micro sd kaart gratis toegestuurd van Samsung. Na het plaatsen van deze sd kaart begon het toestel soms wel 10x per dag spontaan te rebooten. Kaart verwijdert en probleem verdwenen.!

      • Adri zegt

        Het probleem doet zich inderdaad alleen voor zodra de micro SD-kaart wordt geplaatst in het toestel. Zodra de kaart weer wordt verwijderd doet het probleem zich niet meer voor. Hopelijk pakt Samsung dit op en wordt het euvel verholpen.

    • Joop van Hoof zegt

      Bovenstaande problemen met het spontaan uitvallen uitgebreid gecontroleerd en uitgevoerd.
      * Niet aan de standby knop gezten,
      * Batterij ruimte opgevuld met papier,
      * Nieuwste software update 2,4,6 laten doen door Samsung.

      Alles wat bovenstaand gevraagd dus gedaan en zonder succes….
      Nog steeds valt de GalaxyS2 spontaan uit om de 15 – 24 hr.
      Graag meer suggesties .

      • Peter zegt

        Best Joop, als je het probleem nog hebt bekijk het volgende: als het toestel in de vergrendel modus is, houdt dan een tiental seconden de “ophangtoets” ingedrukt. Als het toestel zich dan uitschakelt, dan is de oorzaak waarschijnlijk als je een hoesje gebruikt. In je broekzak drukt de klep van het hoesje tegen de ophangtoets (bv als je gehurkt zit, of in de auto met je gordel over het toestel heen, etc) en als dat lang genoeg gebeurt, dan schakelt het toestel zich uit. Dit zou niet mogen gebeuren, maar bij mij was dit de oorzaak. Ik heb ter hoogte van het klepje waar de ophangtoets zich bevindt, wat van het klepje aan de binnenkant weggesneden. Daarna geen problemen meer gehad. Succes ermee, Peter

    • zegt

      Ik had dit probleem ook van het uitvallen. Ik heb de extra geheugen kaart van 8 giga verwijderd en mijn probleem is opgelost.ik denk een fout in de firmware.

      dus geheugen kaart er uit halen……

      Groet Jan Ebbenn

    • Lisa zegt

      Bij mij gebeurt het meestal wanneer telefoon in mijn zak zit , maar ook al gebeurt gewoon wanneer hij op tafel ligt. Telefoon start niet opnieuw op, k moet batterij eruit halen ,en dan pas opnieuw opstarten.
      Als wekker kan ik telefoon niet vertrouwen, wat als hij midden in de nacht uitvalt. Wekker doet het dan niet !!
      Ik heb versie 4.0.3 , zo aangekocht, wanneer ik vraag voor update, geen beschikbaar volgens telefoon. K denk er echt aan te verkopen en de SIII mini aan te schaffen. Spijtige zaak, telefoon is maar 3 maand oud, k maak mij een verlies van 150€.

  2. rklerks zegt

    Uitschakelen bij mij ging hij vorige week spontaan midden in de nacht aan! Spooky ding. En daarna kon ik hem niet meer uitschakelen, blijft zich opnieuw opstarten 5 weken oud laatste update ke7! Onbetrouwbare gsm! Na aanschaf had ik na 2 weken al het uitschakel probleem factory reset gedaan even geen probleem totdat het bovenstaande gebeurde.

    • Woodsel zegt

      Hetzelfde verschijnsel doet zich bij mijn toestel ook voor. Het schakelt spontaan aan en weer uit, omdat de batterijcapaciteit te laag is. Het toestel is dan wel verbonden met de lader of PC.
      De lader wordt niet herkend. Het toestel laadt niet op zoals de eerste keer, die grote groene batterij midden op het scherm wordt niet vertoond. Het kleine batt. logootje laat wel zien dat de batterij geladen wordt. Ook bij de status onder instellingen geeft dat aan.
      Nu dan zou de oplossing zijn om de laatste firmwareupdate 2.3.4 te laden.
      Helaas wil mijn telefoon niet langer communiceren met het programma Kies.
      Laatste nieuwe versie is geïnstalleerd en ook het stuurprogramma is opnieuw doorlopen. Hoe weet het progr. welk stuurprogramma er uberhaupt geinstalleerd moet worden als het toestel niet communiceert??

      Wie hier iets zinnigs over kan zeggen is welkom.

      • Frns zegt

        Het plaatsen van de nieuwe firmware update heeft bij mij juist dit probleem in gang gezet. Ik heb ook op i-net gelezen dat de Bol.com App spyware bevat die voor de nodige problemen zorgt. Dit kan kloppen, want als je de APP digi lezen ophaalt, krijg je deze ook nooit meer van je toestel af. Hij blijft zich melden voor een nieuwe up-date. Ook kies werkt niet volledig zoals Samsung aangeeft dat deze zou moeten werken. Kortom, het toestel is zeker nog niet af, en absoluut niet geschikt voor zakelijk gebruik. Ook wanneer je gebeld wordt, wil de telefoon graag spontaan uitschakelen.

  3. Simon zegt

    Gister had ik nog zoiets, wilde het toestel uit standby halen, wat in eerste instantie lukte maar toen ging het scherm op zwart. Na het afspelen van het intro muziekje kwam ik weer bij het unlockscherm… gek genoeg geen sim code in hoeven voeren, alleen de unlock code.
    Ach, zolang het niet te vaak gebeurt. Ik ga zeker even naar de oplossingen hierboven kijken.

  4. Martin zegt

    Ik heb regelmatig last van dit probleem en heb ontdekt dat het bij mij voornamelijkgebeurt wanneer ik te hard op de batterij of de achterkant van het toestel druk. Dat wil in een broekzak nogal eens voorkomen. Ik heb het vermoeden dat de batterij dan even het contact met het toestel verliest, verklaring 2 dus. Gelukkig verloopt het opstarten van het toestel super snel…

  5. Maik zegt

    Ik heb redelijk vaak last van dit probleem, alleen bij mij start het toestel zichzelf opnieuw op. Dan hoor ik opeens het opstartgeluidje afgaan in mijn broekzak en mag ik mn pincode opnieuw invoeren. Daarnaast daalt mijn batterij percentage ook met zon 10 tot 15% wanneer dit gebeurt, waarna deze dan weer oploopt of langere tijd gelijk blijft. Geupdate tot de laatste versie via Kies. Zie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/1W1ZRfn-cC25l0a-2eTilqqN0Qo8tmqiFzS3sUAfoWs?feat=directlink

    Heel vervelende eigenschap van mn S2, hoop dat het na de volgende update verholpen is want dit kan wel zon 2 a 3 keer per dag gebeuren.

  6. MeAndI zegt

    Heb ook dit probleem gehad. Het gebeurde inderdaad vaak als ik hem in mijn broekzak had maar ook een keer tijdens het bellen. Factory reset en firmware update hielpen niet, dus uiteindelijk 2 weken geleden voor reparatie opgestuurd naar hi. Daar hebben ze een software update gedaan en ik heb m sinds gisteren weer in gebruik, tot nu gaat alles goed! Vind het alleen wel een beetje vreemd dat de oplossing bij mij een software update lijkt te zijn terwijl de voor mij beschikbare update het probleem niet oploste.

  7. jacco zegt

    Heb het oook gehad toen ik google+ opstarte. een bug denk ik. toestel wel sneller leeg na dit voorval. heb de lastste update

  8. Gerald zegt

    Ik heb mijn toestel 2 weken in bezit. Het probleem van het spontaan opnieuw opstarten had ik eigenlijk vanaf het begin. Soms startte het toestel wel 4 keer achter elkaar opnieuw op. Als wekker is dit toestel bijvoorbeeld niet te gebruiken, want ook s’nachts deed die het! Heb het toestel vandaag naar The Phone House in Haarlem gebracht. Ze gaan de software opnieuw installeren en hopen dat het probleem dan verholpen is. Laten we hopen dat het ook echt helpt. Anders zou het toestel teruggestuurd moeten worden naar Samsung. Overigens waren ze zeer behulpzaam in de winkel, compliment!

  9. Jeroen zegt

    Mijn probleem was ook dat mijn telefoon bij het opstarten van een app de telefoon zomaar uitsprong en gelijk weer aanging naar het begin scherm om je wachtwoord in te geven. Na wat puzzelwerk ben ik er achter gekomen dat het door de app’s kwam die ik naar mijn sd kaart verhuisd had. nu heb ik al mijn app’s weer op het telefoongeheugen gezet ( daar heb je genoeg ruimte voor). en nu heb ik het probleem al 5 dagen niet meer gehad. Hoop dat jullie er iets aanhebben.

    • Gerald zegt

      Ik had hetzelfde probleem als Jeroen, ondanks dat ik de apps altijd op het telefoongeheugen had. Ik had niet eens een extra Sd kaart in mijn toestel.

  10. Gerald zegt

    Vervolg: Omdat het probleem bij The Phone House niet verholpen kon worden, hebben zij het toestel doorgestuurd voor reparatie. Het zou volgens hun 4 tot 6 weken duren voordat ik het toestel weer terug heb. Dat is natuurlijk balen bij een toestel dat geheel nieuw is. Inmiddels heb ik er wel spijt van dat ik toch een Samsung Galaxy S 2 heb gekocht in plaats van de Iphone 4. Er zijn blijkbaar toch veel mensen die problemen hebben met de Samsung Galaxy S2. Van problemen met de Iphone 4 hoor je weinig.

  11. mary zegt

    hallo, ik heb dus ook als 3 weken last van spontaan uitgaan, dan vooral in mijn broekzak of in het mapje. erg vervelend. ik lees hier ook over een update. dit heb ik geprobeerd via Kies, maar zie daar niets van een update. kan iemand mij op een simpele manier vertellen hoe ik de galaxy kan updaten. thnx

  12. Larissa zegt

    Mijn Samsung Galaxy S2, nu 2 weken in mijn bezit presteert het ook om maar gewoon uit te gaan. Het gebeurt als ik hem na gebruik vergrendel met de knop aan de zijkant. Het is een vervelende en lastige zaak omdat ik er zelf geen weet van heb dat het toestel zichzelf heeft uitgeschakeld en ik dus niet bereikbaar ben.
    Eenmaal is het gebeurd dat hij spontaan uitschakelde toen het apparaat op tafel lag.

  13. Gerald zegt

    vervolg: ik heb vandaag de Samsung Galaxy S 2 weer terug gekregen van The Phone House. Dynafix Care B.V. die de reparaties voor Samsung uitvoeren, zij konden niets ontdekken en hebben er nieuwe software opgezet. Al op weg naar huis schakelde zich het toestel weer een paar keer uit en aan, het probleem is dus nog steeds niet verholpen! Weer terug naar The Phone House, daar schakelde zich het toestel ook 2 keer weer uit en aan. Het toestel is nu weer opgestuurd voor reparatie. Ik heb ook Samsung gebeld. Daar konden ze niet meer vertellen dan DAT ZIJ NIETS KUNNEN DOEN!!! Belachelijk, je koopt dus iets bij hun, ze leveren een product dat niet naar behoren werkt …. en ze kunnen niets doen. Ik denk dat het hoogste tijd wordt om dit probleem bij Tros Radar aan te kaarten. Het is gewoon schandalig hoe Samsung hiermee omgaat. Dus ik stel voor dat iedereen die het probleem met de spontaan uitschakelende Samsung Galaxy S 2 heeft, dit meldt bij Tros Radar. Dan krijgt Samsung namelijk de (negatieve) publiciteit die ze verdienen. Misschien worden ze dan wakker!

    • Frns zegt

      Helemaal mee eens. Samsung heeft een gedrocht van een toestel in de markt gezet. Maar gezien de goede marketing strategie kan het zich de arrogantie veroorloven om dit te laten gebeuren. Duur toestel, maar het werkt niet door veelvuldig spontaan uitvallen.

  14. mary zegt

    hello, goed plan Gerald. ik heb dus net deze klacht neergelegd bij Trosradar. hopelijk krijg ik reactie hierop.
    wellicht kan jij en de rest ook deze klacht doorgeven aan radar. hoe meer hoe beter, toch?

    ik werd vannacht spontaan wakker van de telefoon die zichzelf weer opstarte. pffff, niet handig dus, en heeeeel irritant. op de dag zeker, weet dan niet of je wel bereikbaar ben ja of nee.

  15. Hannah zegt

    Ik heb mijn Galaxy S2 nu sinds afgelopen woensdag, dus nog geen week en hij valt al spontaan uit. Ik heb nog geen apps erop gezet dus dat kan het niet zijn zoals hierboven staat. Mijn vriend heeft ook deze telefoon maar nergens last van. Ik heb ook geprobeerd om de schermbeveiliging met pincode aan te zetten maar dat werkt ook niet. Misschien toch maar het papiertje….? raar natuurlijk dat je zo’n probleem met een papiertje moet oplossen. Ik ga eerst kijken of ik na ruilen een beter werkend toestel heb. Radar zal ik doen als steun aan jullie, en mezelf mocht de nieuwe ook raar doen. Succes allemaal…!!! Grt

    • Gerald zegt

      Hallo Hannah, Wordt jouw toestel dan omgeruild voor een nieuwe/andere? Ik probeer de mijne al een hele tijd om te ruilen via Samsung, maar die willen dat niet doen. Mijn vriendin heeft in de zelfde week als ik (circa een maand geleden) ook de Samsung Galaxy S 2 gekocht en geen enkel probleem tot nu toe!

  16. Ellis zegt

    Heb de Samsung Galaxy S II nu nog geen week, ben er blij mee, alleen heeft het toestel zichzelf al tweemaal spontaan uitgeschakeld. De tweede keer lag het toestel gewoon op tafel. Achterkant open, batterij eruithalen, weer terugzetten en opnieuw aanzetten, helpt. Het toestel doet het dan steeds weer tot mijn opluchting! Mijn vorige toestel was een Samsung Wave en die schakelde wel vaker uit, moest ik steeds opnieuw de pincode invoeren. Ook viel dat toestel vaak uit tijdens het bellen. Erg irritant. Hoop wel dat het met deze Galaxy niet al te vaak gaat voorkomen…

  17. Ellis zegt

    Heb de Samsung Galaxy S II nu nog geen week en het toestel is al tweemaal spontaan uitgevallen. Bij de tweede keer uitvallen had het toestel gewoon op tafel gelegen. Wat helpt tot nu toe is de batterij eruithalen en terugplaatsen en het toestel opnieuw aanzetten. Dan start het toestel weer gewoon op, tot mijn grote opluchting! Ik had hiervoor een Samsung Wave en die schakelde vaak spontaan uit, moest dan steeds opnieuw mijn pincode invoeren. Vaak viel de Wave ook uit tijdens het bellen. Erg irritant! Hoop wel dat de Galaxy niet meer kuren gaat vertonen… ben er verder wel erg blij mee!

  18. Onno1 zegt

    ik had het ook, een aantal keer. Nu al een paar dagen niet meer. Drie dagen terug een keer dat zelfs alle applicaties (icoontjes) weg waren, telefoon leek helemaal leeg. Wel waren mijn contacten nog aanwezig (maar die staan op de simkaart ???). Internet deed het ook nog. Heel weird. Ik heb toen sd-kaart, simkaart en batterij verwijderd en teruggeplaatst en sindsdien geen last meer, hij valt ook niet meer spontaan uit.

  19. Luc zegt

    Mijn Samsung galaxy s2 gaat niet meer uit!

    Hallo, ik heb een probleem met mijn SGS2. Sinds gister, wanneer ik mijn telefoon helemaal oplaad (zodat er een 100% vol melding komt), gaat het 100% teken niet meer weg (natuurlijk trek ik mijn oplader eruit -.-). Als ik de SGS2 wil uitzetten (om hem daarna opnieuw op te starten) gaat hij vanzelf aan. Als ik hem dan weer uit zet, gaat hij weer vanzelf aan enz. enz.
    Met andere woorden: ik krijg mijn SGS2 niet meer uit.
    Weet iemand hier iets op?

    • Bram zegt

      Dit probleem heb ik ook gehad. Het tekentje van het opladen ging niet meer weg en hij starte steeds opnieuw op. Ik kon hem dus ook niet meer uitschakelen. Bij mij was het zelfs zo dat hij het geluidje gaf dat je hem aan de oplader legt, maar er was geen oplader in de buurt. Heel vreemd dus.
      Ben nog niet in het bezit van de laatste update.

      Het probleem heeft zich slechts 1 dag voor gedaan. Ik heb de batterij er een tijdje uitgehaald en het toestel een beetje schoongemaakt etc. Daarna is het gelukkig (nog) niet meer voorgekomen. Hopelijk helpt dit bij jou ook.

      • Ankee zegt

        Dat probleem heb ik ook, hij laad zichzelf op zonder oplader in de buurt. Wat zorgt voor een verschrikkelijk irritant geluid. Ook ik kan hem niet meer uitschakelen, hij start meteen weer op en dan moet ik de pincode invoeren.

        Ik heb hem voor ditzelfde probleem al een keer eerder opgestuurd en toen een nieuwe gekregen, helaas is hierbij het probleem niet opgelost.

  20. G zegt

    bij mij is het na de laatste update gebeurd dat ie spontaan aan en uit gaat…meestal bij als ik een app update of bij market iets download

    andere mogelijkheid kan zijn, sdcard! sinds die erin zit is het eigelijk begonnen dat ie moeilijk doet en uitspringt

    • Bram zegt

      Dit probleem heb ik ook gehad. Het tekentje van het opladen ging niet meer weg en hij starte steeds opnieuw op. Ik kon hem dus ook niet meer uitschakelen. Bij mij was het zelfs zo dat hij het geluidje gaf dat je hem aan de oplader legt, maar er was geen oplader in de buurt. Heel vreemd dus.
      Ben nog niet in het bezit van de laatste update.

      Het probleem heeft zich slechts 1 dag voor gedaan. Ik heb de batterij er een tijdje uitgehaald en het toestel een beetje schoongemaakt etc. Daarna is het gelukkig (nog) niet meer voorgekomen. Hopelijk helpt dit bij jou ook.

  21. Claudio zegt

    Dit toestel bevalt me uitermate goed. Ik heb echter ook last gehad van het spontaan uitschakelen van het toestel. Dit is echter maar 2 keer gebeurt in 3 maanden.
    Het is wel belangrijk dat er een oplossing wordt gezocht voor dit probleem. Zo te lezen hebben anderen er serieus last van.. Zonde want het is een goed toestel.

  22. jelle zegt

    Ik had exact hetzelfde als onno1 vandaag. verder valt mijn telefooon elke dag wel een keer uit en schakeld zichzwlelf ook weer aan zodat ik het pin scherm zie als ik hem weer pak. heel erg irritant

  23. jelle zegt

    heb hem vandaag voor de 2e keer naar de vodafone winkel gebracht, de eerste keer hebben ze er nieuw drivers etc opgezet. nu maar hopen dat er iets meer gebeurt. trouwens laatst van een vriend van me gehoord met een ericson dat hij dat ook regelmatig heeft. miss een android probleem?

  24. ferdi zegt

    Hoi ik heb het probleem dat ik mijn telefoon wel aan kan zetten en pincode in kan voeren. Op een bepaald moment dat ik wil bellen ofzo dan krijg ik hem niet van toetsblokkering af.Mijn touch screen reageert daarna nergens meer op.Heb het nu al 4 keer meegemaakt in een maand tijd.Hij doet het dan de gehele dag niet dus hoogst irritant.

  25. bobby zegt

    Mijne valt uit als ie een tik krijg… sla eens met de achterkant tegen je hand als ie uit valt denk ik dat het de batterij is…

  26. jappiejo zegt

    Bij mij doet de aan uit knop vet gay. de ene keer werkt hij wel en het andere moment niet:s. is hier een verklaring voor ?????

  27. Guido zegt

    Ik heb het probleem ook met mijn S2. Nu heb ik toevallig wel laatst alle apps overgezet naar mijn SDkaart. Het leek er eerst op dat ik dit probleem heb sinds ik heb geüpdatet naar 2.3.5 maar rond die tijd heb ik ook alle apps verplaatst.

    Vandaag heb ik alle apps terug gezet en ik hoop dat het daarmee is opgelost. Tot nu toe iig nog geen één keer gebeurd, maarja pas een paar uur geleden gedaan en zo vaak gebeurde het niet.

    Gr.

  28. Henk zegt

    Na de laatste updaten naar 2.3.5 ook last gekregen van spontaan resteren. T-mobile medewerkers zeggen onbekend te zijn met het probleem. Resteren is wel minder geworden na het uit zetten van de spaarstand. Blijft irritant en onbetrouwbaar. Als T-mobile hem opstuurt krijg je waarschijnlijk een gerepareerde van ander retour. Daar betaal ik echt niet voor. Hopelijk komt SAMSUNG met een oplossing.

  29. Arjan zegt

    Hallo,

    Ik heb dat probleem ook gehad met de S2, kwam toevallig achter de oplossing.

    Heb 2 identieke simcards, één voor de auto en één voor de autotelefoon.

    Ik wou de telefoonnummers van de S2 overbrengen naar de auto simcard. Met de andere simcard in de telefoon heb ik nu al 10 dagen geen problemen meer gehad.

    Dus ik denk dat daar het probleem zit.

    Heb in het verleden goldcards geprogrammeerd en deze waren altijd heel precies met de voedingsspannning op de writer. Het viel mij op dat de telefoon nooit uitviel als ie aan de lader hing. De oudere simcards zijn kritischer qua voedingsspanning, dus zou dit het probleem kunnen zijn….

    Gewoon een nieuwe simcard aanvragen bij je provider….

    Hoop dat het werkt voor jullie, het is n machtig irritant probleem

    Groet Arjan

  30. Willem zegt

    Mijn telefoon heeft hetzelfde probleem, het lijkt of het steeds vaker gebeurd. Ook wanneer hij nog op de pincode ligt te wachten na de vorige reboot.
    Wanneer hij nog op een pincode wacht werkt de wekker trouwens wel gewoon door.
    Gisteren contact gehad met T-mobile klantenservice. Deze sturen me op advies van de reparatie afdeling een nieuwe Sim kaart toe.

  31. Willem zegt

    Helaas, Gisteren nieuwe Sim ontvangen en geplaatst. Sindsdien alweer 2x opnieuw opgestart. Het lijkt minder maar het probleem is zeker niet verholpen.

  32. Enrico zegt

    Hier ook spontane reboots na update 2.3.4 en 5. Na vijf overgestapt naar andere provider en dus ook nieuwe sim. Daar lijkt het niet aan te liggen. Niets op SD geïnstalleerd, die zich nog wel in telefoon bevindt. Met wifi uit geen reboots, met wifi aan en één stabiele verbinding wel.

    Ik concludeer dus een firmware probleem, tenzij een app via wifi foute dingen wil doen. Wie kan dat testen op een kale aanduid met de laatste firmware?

  33. Allie zegt

    Wie weet helpt het iemand: ik dacht ook dat het aan de batterij lag met een gevoelig contact lag, maar bij mij was het de SIM kaart, na opnieuw plaatsen doet ie het nu weer normaal (zo lijkt het)

  34. emilio zegt

    Ik heb juist hetzelfde probleem zoals beschreven door Enrico.
    Wifi uit geen reboots, Wifi aan wel reboots.
    Bij mij is dat wel gebeurd na upgrade naar 2.3.6, met de vorige versies geen problemen gehad.
    Ga eventjes aanzien naar reacties van andere gebruikers en daarna standaardgegevens herstellen. Kan iemand mij zeggen of de oorspronkelijke firmware dan teruggezet wordt?

  35. Dave zegt

    Hier ook het probleem eerst denk je he’ beeld reageerd niet. Maar blijkt die dus uit te staan. Kan hem gewoon weer aan zetten en dan vraagt die om pin start daarna weer gewoon door op. Moet zegen dat het per dag/week verschilt. soms regelmatig, andere keer zit er meedere dagen tussen. Battery is het niet bij mij. kan schudden kloppen en rammelen wat ik wil maar dan valt die niet uit. Oude sim ook niet want die is net nieuw

    Ligt soms gewoon op tafel/nachtkastje en dan is die ineens uit. Hierdoor gaat je wekker dus ook niet. (wat ik al raar vind hiervoor een s8000 gehad en al stond die uit dan gaat nog je wekker alsnog)

    Vriendin heeft de zelfde een geen last.

  36. Antoon zegt

    Als mijn S2 met wifi ingeschakeld is blijft het voortdurend spontaan opnieuw opstarten.
    Nu ik de wifi na gebruik uitzet gebeurt dat niet meer. Probleem opgelost.

  37. Ad zegt

    Heb zelf de galaxy s, deze heeft ook probleem, schakeld zichzelf uit en kan pas aangezet worden na battery even er uit is gehaald. Ik heb het idee dat na activeren/ instellen van een interactieve achtergrond het probleem ontstaat. Heb nu een vast achtergrond geladen, ben benieuwd

  38. imaboyken zegt

    plossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in deze settings van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start a, wake lock,,,,,,
    zo is het probleem van de baan
    have fun

    • Ad zegt

      Gaan we uitproberen, bedankt.
      Na deleten van de interactieve achtergrond, reset van de telefoon door battery er even uit te halen, en een extra klemming van de battery aan te brengen is de telefoon al 3 dagen niet meer uitgevallen, Juice defend geladen geeft dat de battery veel langer mee gaat.

      • ArjanS zegt

        Wat gebeurd er als je juicy defender een paar dagen uit laat?
        Oh, interactieve achtergrond.
        Moet ik inderdaad even wijzigen.
        Ik begin steeds sterker te vermoeden dat het momenten van overload zijn (teveel applicaties/services die precies op hetzelfde moment iets doen) waardoor het spanningsverschil/piek de telefoon in de beveiliging laat schieten door te rebooten.
        Een app als juice defender controleert de services en dergelijke en zou dus wellicht ook het probleem hebben verholpen bij jou…

        (Overigens ben ik niet de Arjan met de post op 4 december, maar zat al wel te denken aan zo’n soort spannings issue).

      • emilio zegt

        Ik bedoelde dat ik de applicatie ” LOAD MONITOR ” geïnstallerd heb. Ik heb nu bijkomend 25 uur geen reboot. Samen met de eerste 26 uur is dit 51 uur zonder reboot. Ik geloof dus dat de app “LOAD MONITOR” werkt.

    • Hans zegt

      Ook ik heb al heel lang problemen met de SGS2, die altijd spontaan weer opstart, ook ’s nachts op het nachtkastje. Nadat ik dit allemaal gelezen had, heb ik deze app ook gedownload, en sindsdien (nu 3 dagen) is het probleem niet meer voorgekomen, dus het werkt!!
      Dank je voor de oplossing 🙂

  39. Dirk zegt

    Hallo,
    Wanneer ik mijn Galaxy S2 wil opladen, krijg ik de melding : “batterij verwijderd”, en er wordt dus niets opgeladen. heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

  40. Edwin Klok zegt

    Ik had ook last van het spontaan rebooten van mijn SGS2, sinds ik de SD kaart eruit gehaald heb is hij nu al 2 weken niet meer gereboot.

    Misschien dat meerdere mensen dit kunnen testen en hun bevindingen hier publiceren.

    • emilio zegt

      Mijn bevinding is als er een sd kaart in het toestel zit EN wifi AAN komt er een reboot. Met een sd kaart in het toestel en wifi UIT geen reboot. Zoals ik al eerder melde dat als de applicatie ” LOAD MONITOR” geïnstalleerd is zijn er GEEN reboots. De applicatie vreet wel aan uw batterij.

  41. Marije zegt

    Ik heb sinds juni ongeveer deze telefoon. Sinds twee tot drie maanden heb ik last van dat de telefoon geregeld uitvalt maar tevens dan ook weer direct opnieuw opstart. Zonder daar een reden voor. Hoe dit kan is een raadsel. Maar weg vervelend. Dit is gemiddeld wel vijf keer per dag. Meer mensen met dit probleem?

    • Inter zegt

      Bij mij hetzelfde verhaal. Begint aardig irritant te worden. Ik ga ook maar met bovenstaande ‘oplossingen’ experimenteren.

  42. gaatjeniksaan zegt

    Koop gewoon de samsung galaxy s+
    nergens problemen mee bijna hetzelfde .
    langere batterijduur 3 dagen met normaal gebruik

  43. Karel claus zegt

    hallo allemmaal,

    ik had ook het probleem met spontane reboots,met de Sd-kaart eruit geen spontane reboots meer gehad,sd-kaart er weer is en ja daar waren de reboots weer,
    heb de sd-kaart vervangen voor een samsung sd-kaart tot op heden geen reboots meer gehad,het lijkt er tevens op dat de batterij ook langer meegaat..
    ws trok de kaart teveel power weg van de baterij.
    en ging daarom rebooten.

  44. Henk zegt

    Ik had ook veel problemen met spontaan resetten, soms drie keer op een dag. Had een SD kaart van vorige telefoon in de S2 gedaan. Na het terugzetten op fabrieksinstellingen en het formarteren van het kaartje via de telefoon zijn de problemen opgelost. Toestel draait nu ruim twee weken probleemloos.

  45. Willem zegt

    Wifi uit en SD kaart (16gb Kingston) erin geen problemen. Wifi aan en SD kaart eruit ook geen problemen. Wifi aan en SD kaart erin: constant rebooten, ook na leegmaken van de SD kaart en opnieuw formatteren via pc of via telefoon maakt niet uit. Na terugplaatsen van de SD kaart had ik binnen een half uur weer een reboot!! Load monitor ook al geprbeerd, maakte niet uit. Ik draai met 2.3.6 en op dit moment dus met 16gb zonder SD kaart.

  46. Ronald zegt

    Het is dus overduidelijk dat het dus wel de sd card is dat dit alles teweeg brengt..heb hem verwijdert en ja hoor helemaal geen last meer van!!!! Dus Samsung nog genoeg te doen wat betreft de software! Gr ikke

    • Rob zegt

      Het is dus niet bij iedereen de SD card, ik heb het toestel geupdate naar versie 2.3.6 en sinds dien last. Ik heb geen SD card in het toestel, probleem lijkt in wifi te zitten

  47. Harpwood zegt

    Wat doet LOAD MONITOR precies. Ik snap er niet zo veel van.
    What is high load en wake lock??????
    Zou er graag iets meer van weten.

  48. Chris zegt

    Ik heb mijn S2 sind 3.1.2012 en al bijn 10 reboots gehad. Langs kpn businesscenter geweest en softwareupdate laten uitvoeren. Heeft niet geholpen.
    Heb het gevoel dat de reboots idd alleen optreden als wifi aanstaat. SD kaart heb ik er wel inzitten. Ik ga eerst even deze app uitproberen. Als dat niet helpt, een andere SD kaart (die 16GB van de Samsung actie) erin. Zou het toestel ook op kunnen sturen voor reparatie ofzo, maar ik heb geen zin in om weken te wachten.
    Verder is het echt een super toestel.

  49. gert jan zegt

    hoi allemaal
    Bij mij is het begonnen na de laatste update, 3 a 4 keer per dag ging het uit en weer aan
    ben naar de phonehouse gegaan en die heeft er de nieuwste update op gezet van samsung, en het blijkt dat het een andere update is dan dat je het via “kies” doet.Wel vreemd dan toch??
    Maar hij doet het nog steeds 3 a 4 keer per dag. Of ik het nu in mijn broekzak heb of dat het vrij op tafel ligt.

    • Ben zegt

      Gister in de auto terug naar huis binnen een half uur 6 keer uitgevallen uit …… aan en na een paar minuten weer uit ……. aan, en dan ligt mijn telefoon gewoon naast me.
      Toen ik thuis was maar weer de batterij er uitgehaald en er weer in gedaan want de aan en uit knop reageerde weer niet.

      Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah….. voor mij geen samsung meer !!

  50. Hkan zegt

    Ik heb dit inderdaad al een paar keer mee gemaakt , zo nu en dan valt die weg.
    Het overkwam me net en dacht ga is google en kwam hier uit
    En heb ook precies kunnen zien hoe dit gebeurt , want toestel lag voor me neus.

    Het volgende gebeurt
    – scherm licht eerst op
    – daarna valt het toestel uit
    – deze schakeld zelf weer aan zonder dat je je pincode hoeft in te voeren
    – en dit allemaal zonder enige aanraking, het toestel lag gewoon dood stil voor me.

    Heel vreemd maar hiermee kunnen een paar mogelijke opties die hier boven genoemd staan uitgesloten worden, optie 1, optie 2, optie 4 , denk dat het toch iets software matig is of iets met een app is dus optie 3

  51. D_Goos zegt

    Heb sinds juli een SII. Top toestel maar kreeg ook het gekende en bovenstaande probleem. 2 x opgestuurd naar Solid Vision in NL en ook 2 keer netjes terug gekregen met nieuwe software. Het probleem bleef zich voor doen, soms tot 5 maal uitschakelen per dag. Ik heb nu een nieuwe gekregen van mijn leverancier en alweer vanaf dag 1 het zelfde probleem. Ik probeer nu nog even om het zonder SD kaart te doen. Mocht het probleem zich nog voor doen dan schakel ik over naar een ander merk. Sorry samsung, de galaxy SII is qua spec.’s top maar moet wel gewoon werken.

    • D_Goos zegt

      Sinds mijn laatste post is het toestel nog 2x uitgevallen dus met het wegnemen van mijn SD kaart is het probleem verholpen. Succes aan de rest die dit probeert.

  52. Chantal zegt

    nou ik heb toch wat raars met mijn samsung galaxy 2

    sinda vanaochtend als ik aan het whatsappen ben.
    speelt die ineens mn beltoon af maar word niet gebeld en er staat ook niej dat die word affgespeeld het is ook maar een klein stukje dat die afspeeld en dan weer ophoud,.
    als ik niet aan het whatsappen ben doet die het niet
    wat kan het zijn?

    • Pascale zegt

      Dat had ik ook. Zit in je instellingen bij what’s app, als je tegelijk aant what’s appen bent krijg je je standaardringtone. Kortom zelf je instellingen wijzigen !:-)

  53. Chris zegt

    Load monitor gaat over je accugebruik. wat het precies doet weet ik niet. misschien dat het als een zoort buffer werkt wat een uitschakelen van het toestel tegenwerkt.

  54. karlijn zegt

    Toen ik daarnet thuis kwam en mijn telefoon pakte (die 2 uur lang onaangeraakt op mijn bed had gelegen) was die super warm aan de bovenkant (waar de camera zit). Hij reageerde nergens meer op dus heb ik de batterij eruit gehaald en er weer opnieuw ingedaan. Hij is nu wel afgekoeld maar reageert nog steeds nergens op. Een stukje papier tussen de batterij heb ik geprobeerd, helpt niet. En een update kan ook niet want hij gaat niet meer aan. Help??

  55. Richard zegt

    Ja, na veel experimenteren, ben ik ook tot de conclusie gekomen dat de SD-kaart de problemen veroorzaakt.
    Geen SD kaart meer, geen problemen meer.
    Dus puur hardware probleem.

    • emilio zegt

      Bij mij is er een probleem als er een SD-kaart insteekt EN de WIFI aan staat.
      Als de WIFI uitgeschakeld is, is er geen probleem zelfs met SD-kaart

  56. Frank zegt

    Bij mij ontstonden de problemen na het updaten van de firmware.
    Het verwijderen van de SD kaart bleek de oplossing te zijn (formatteren van de SD kaart hielp niet).
    Wel jammer dat ik de functionaliteit van de SD kaart op dit moment niet meer heb.

  57. Tom van den Berg zegt

    Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen ik denk dat het met de sd kaart te maken heeft. Als ik mijn sd kaart er in heb zitten start hij vaak opnieuw op en als ik hem er uit haal dan heb ik er geen problemen meer mee.
    Ik dacht dat het aan de sd kaart lag maar met een gloednieuwe erin nog steeds hetzelfde probleem.

  58. Dwight zegt

    Het klopt. Ik heb al verschillende fora’s door gelezen en vrijwel “iedereen” die het experiment met de SD kaart uitvoert heeft “geen” last meer.

    Dus mensen, gooi je SD kaart er definitief uit en wat een komende update af. Je hebt nergens last van

  59. ron zegt

    Heb ook het probleem met gs2 van uitvallend telefoon en daarna pincode intoetsen….heb nu de sd card eruit gedaan kijken hoelang die nu aan blijft….en dan eens proberen met de apps op de tel te laten staan….

    • ron zegt

      Zo uitgetest…..sd kaart eruit gelaten voor 1 dag geen enkele uitval van de mobiele….toen de sd card erweer in(een nw van samsung) sinds heden tot geen uitval vd mobiele 🙂

  60. Jovate zegt

    Vorige week S2 gekocht. Deze viel steeds uit. Terug naar de winkel. Probleem bekend en kreeg een andere mee. Maar…ook deze s2 valt steeds uit. Dus, ik ga maar weer terug. Weer een andere meenemen naar huis? Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg. Ik ben wel helemaal weg van het toestel, maar kan er niet op vertrouwen. Maar als het probleem bekend is, waarom worden ze dan nog verkocht? Ik neem aan dat er meer mensen de telefoon terug willen brengen.

  61. Dwight zegt

    Er zijn wel meer producten met problemen. Dan worden ze natuurlijk gewoon verkocht. Als er bij een auto een bekend probleem (zwak punt is) wat vaak voor komt. Gooien ze deze ook niet uit de verkoop. Zou zelfmoord zijjn voor Samsung.

    Geduld is een schone zaak, er zal dit kwartaal een nieuwe update komen.

  62. Marco zegt

    Het probleem is inderdaad de Sd Kaart in combinatie met wifi

    Als je de sd kaart erin laat zitten en je schakelt wifi uit heb je geen last zodra je wifi inschakelt gaat hij opnieuw opstarten

    Dus of de kaart eruit of wifi alleen inschakelen als je het nodig hebt dat is de oplossing

    Mail gestuurd naar samsung dan krijg mje er een terug dat je je toestel moet resetten met bepaalde code`s dit gaat niet werken

    Hopen dat firmaware upgrade dit probleem oplost

    hieronder de mail die je krijgt van samsung
    Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-I9100.

    U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878# om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#

    Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom goed om van te voren de simkaart te verwijderen en een backup te maken van gegevens op uw telefoon die u niet kwijt wilt raken.

    Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
    Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.

    Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Ik wil wel iedereen adviseren dit te melden bij samsung anders word het nooit opgelost

    Gr Marco

  63. T zegt

    Mijn toestel lag dit weekend op tafel, deed er niets mee, was niet te warm en schakelde zichzelf 2x achter elkaar uit en aan. Blij om te horen dat ik niet de enige ben… Ik moet zeggen dat het een keer of 2/3 per dag gebeurd en eigenlijk alleen wanneer ik er niet mee bezig ben. Dus het hindert me nog niet heel erg. Ik wacht even de update af.

  64. Wouter zegt

    Mijn nieuwe (1 week) S2 valt ook soms uit en start daarna meteen weer op, m.n. wanneer deze langere tijd niet gebruikt wordt en stil ligt.
    Ik ga het rijtje mogelijke oplossingen ook maar af…

  65. Daan zegt

    Nou mijn telefoon doet het nu ook. Automatisch opstarten. Maar ik heb niks geen update gedaan. Het was zo van de een of de andere dag. Dat Load monitor werkte niet bij mij.

  66. M. Meijer zegt

    Mijn toestel 3 weken oud heeft het probleem ook. Vrienden en kennissen hebben ook het probleem. Het doet zich meestal voor, enkele minuten na het installeren van een app. Opvallend is wel dat het ’s nachts, wanneer het toestel aan de oplader ligt het niet voorkomt. Binnenkort eens testen, een app. installeren terwijl het toestel aan het netstroom is geschakeld.

  67. Essienr1 zegt

    Bij mij is her nog mooier.. Heb de gs2 sinds november en veel schik mee, dit weekend had ik hem in mijn bh tijdens uitgaan want je wil geen bericht missen en sinds dien slaat hij zomaar op standby en helemaal vast. Ik moet de batterij eruit halen want hij reageerd dan totaal nergens meer op. Hij geeft ook aan autostand ingeschakel terwijl ik niets fie, en het rare hij laadt zich op zonder laadkabel of zegt apps afsluiten als je met usb laadt…. Snap er geen hol van heb hem gereset maar blijft het dien… Helpppp wie kent dit en hoe verhelp ik het voor ik ga gooien……

  68. Arno van Kampen zegt

    Mijn galaxy SII ging ook meerdere keren per dag uit en weer aan.
    Na het verwijderen van het geheugenkaartje, had ik nergens geen last meer van.
    Alles werkt weer naar behoren.

  69. jimmy vld zegt

    heey ik heb zelf een ook hetzelfde probleem met aan en uit gaan en zou ook echt niet weten waar het aan ligt… ik elheb echter een veeeeeeel groter probleem…. mijn batterij was destraks op en nu weer aangezet en tot mijn verbazing is heel mijn tlefoon gereset….. hij vraagt om een nieuw google account te maken…. whatsapp wilt ie op nieuw installeren hij vrglaagt nu om mijn tel nr en telkens sluit ie hem af op geforceerd sluiten…. nu ging ik bij mijn contacten kijken en waren al mijn contacten opeens verdwenen….. help mijn s2 is serieus echt gecrasht….. iemand hier ervaring mee ??? grs jimmy

    • dwight zegt

      Omdat het tot dusver ook helemaal niet duidelijk is wanneer de update uitkomt. Je leest alleen broodjesaap verhaal op internet. Mensen zeggen: Begin 2012 of het eerste kwartaal van 2012, of in maart 2012.

      Nergens heeft samsung een concrete data genoemd omtrent het uitrollen van android 4.0 ICS. Het is gewoon afwachten. Tevens als hij er is ga ik hem niet direct installeren. Wacht eerst wel weer een forum met ellende af en dan zie ik wel wat ik doe.

      Heb nu 2.3.6 en net als iedereen problemen met rebooten in combinatie met SD kaart. SD kaart eruit, werkt perfect.

  70. Hans zegt

    Tjonge, zo’n prachtig toestel en wat een vreemde mankementen. Ruim een maand geleden gekocht bij de Mediamarkt. Direct sim en sd geplaatst. Na zo’n twee weken ontstonden de problemen, uit het niets zo lijkt het. Regelmaltig uitvallen en dan weer pin intoetsen. Ook harde piep als de batterij is opgeladen. Krijg het niet uitgezet. In de nacht op stil zetten is voor mij geen optie ivm bereikbaarheidsdiensten. Mediamarkt wilde niet omruilen, slechts opsturen. Ben ‘m nu voor drie weken kwijt.

  71. c te velde zegt

    Hallo,

    helaas horen anderen als ik hen met mijn nieuwe samsung galaxy s2 bel steeds een echo. Ik ben daardoor onverstaanbaar. Wat kan ik hier aan doen?

    Was zo blij met het apparaat, maar dit is niet leuk,

    dank alvast voor uw reactie

  72. lucario zegt

    heb het probleeem sinds ik de gratis samsung 16 gb sd kaartt erin heb gestopt weet niet hoe het nu gaat zonder dat ding bah leuk cadeau zeg!

  73. Asbak zegt

    Load monitor downloaden en bovenste 4 vakjes aanvinken en je Samsung S2 valt niet meer spontaan uit.

    Ik heb wifi en sd kaart non-stop aan staan.

  74. joan zegt

    Goh ik sta perplex, ben dus echt niet de enige die het probleem heeft van een spontaan uitvallende samsung S2. Na zo’n vier weken ontstonden de problemen, uit het niets zo lijkt het. Wel 6 keer per dag uitvallen en dan weer pin intoetsen. Werkelijk iets om gek van te worden.

  75. Robert zegt

    Waar blijft de webcare afdeling van Samsung? Ik neem aan dat Samsung niet blij is met zo veel ontevreden klanten. Een negatieve ervaringen wordt gemiddeld 20 keer door verteld.

  76. Martin zegt

    Ik heb precies hetzelfde. De combinatie van een SD kaart erin en Wifi aan levert meerdere malen per dag een spontane reboot. Erg jammer van zo’n mooi toestel, verder ben ik er erg tevreden over. Maar ik gebruik het ook zakelijk, dan is het onverkoopbaar dat je telefoontjes niet hoort omdat je toestel is gereset. En Wifi heb ik nodig om op kantoor (in de bossen met slecht 3G bereik) de telefoon om te laten schakelen naar 2G/GPRS voor betere telefoonontvangst…..

    Net dat load monitor geinstalleerd, ik ben benieuwd of dat helpt. Maar als de batterij daar inderdaad snel van leeg raakt is het ook maar een workaround, ik hoop toch dat Samsung met een update en fix komt voor dit probleem waar zoveel mensen mee te maken hebben. Slechte reclame lijkt mij.

    Zou het voor de batterij-drain helpen om de updatefrequentie van load monitor lager in te stellen? Of gaat het dan juist niet helpen? Ik houd jullie wel op de hoogte.

  77. Martin zegt

    Mijn telefoon loopt niet meer vast als ik Load monitor gebruik. Ook niet als ik de frequentie heel laag zet (elke 2 uur verversen). Maar de batterij gaat volgens mij wel een stuk sneller leeg inderdaad.

    Dus Samsung, los dit alsjeblieft wel op! Met mijn vorige telefoon (HTC Desire) nooit zoiets gehad. Je mag toch verwachten dat een telefoon bij normaal gebruik (Wifi aan en een SD kaart erin valt volgens mij onder die definitie) dat hij zonder kunstgrepen gewoon werkt.

  78. Willem zegt

    Maandag nieuwe sd kaart van samsung aangeschaft via media markt. 32gb. Dinsdag geplaatst en woensdag gevuld met ongeveer 16gb aan media bestanden. Nog geen enkele reboot gehad tot nu toe. Wifi staat continu aan. Met mijn vorige sd kaarten (2 stuks geprobeert, andere merken 16gb) had ik soms wel 10 reboots per dag. Nu al 4 dagen geen problemen meer.

  79. 10eke zegt

    Ik heb wifi uitgeschakeld en het probleem is over.
    Ook had ik hiervoor steeds dat mijn favoriete contactpersonen steeds verwijderd werden.

  80. onzewitten zegt

    Ik heb zopas Load Monitor geinstalleerd. Ben benieuwd wat dit zal geven. Er zit een SDkaartje van 32 GB in.
    Wat ik vervelend vind is het feit dat die app van Boekenbol niet kan verwijderd worden..
    Ik ga eens ergens op het forum zoeken of er hiervoor een oplossing bestaat. In eerste instantie nam die app meer dan 20 mb in beslag. Nu nog een goeie 8mb. Ik gebruik dat toch niet wegens te duur. Het stond er op toen ik hem terug kreeg na een herstelling.

  81. sjaak zegt

    Sinds 2 weken een reepje papier tegen de batterij: spontane herstart is niet meer voorgekomen! We vreemd dat er speling op mijn battery zit, want bij de S2 van mijn zoon is dat niet het geval… Nou ja, het probleem lijkt opgelost.

  82. dwight zegt

    Ik geloof dat Android 4.0 spoedig komt. De release in verschillende landen, waaronder Polen en Korea zijn al van start gegaan met de uitrol. Hier een link na een handleiding HOE android 4.0 te gebruiken en wat er veranderd is.

    Kanttekening: Na mijn mening zijn er een hoop kleine gebruiks dingen veranderd ik vind het er niet echt handiger op geworden. Zo lijkt het. Ik ben ook benieuwd hoeveel applicaties android 4.0 ondersteund

    Check de handleiding: http://dash.coolsmartphone.com/wp-content/uploads/2012/03/Galaxy-S2-EUR-OPENGT-I9100-Ice-Cream-Sandwich-Guide-Ver-2.0.pptx.pdf

  83. Mark zegt

    Lieve kinderen, een samsung galaxy2 hoort niet in je broekzakje. Straks stop je er ook nog eens een tab in. Je draagt gewoon een overhemd met borstzakje. Of een jas met meerdere vakjes. Of je haalt een broekriem tasje en blijft je toestel heel. En ja, ik heb nu ook het probleem dat mijn toestel sinds begin februari 2012 spontaan aan en uit gaat. Ik heb de versie 2.3.6 en het is heel bijzonder. Ik heb het toestel vorig jaar mei aangeschaft. Ik denk dat Samsung hier een probleem heeft. Ze zullen wel echt hun best moeten doen om dit euvel bij de samsung galaxy s3 niet te laten voorkomen, want dat gaat klanten kosten. Ik ben dan inderdaad bereid om over te stappen naar een ander merk, terwijl ik een echte favoriet ben voor samsung. Ik heb ook alles geprobeerd. Papiertje onder batterij, simkaart er even uit en sd kaart, en alles er weer in. Het enige wat mij vanochtend opviel is dat ik een ingebrande horizontale wit lijntje in mijn vergrendelscherm nu hebt zitten. Gelukkig niet in mijn startscherm. Maar het is vreemd dat dit zomaar gekomen is. Kent iemand dit?

    • ArjanS zegt

      Die borstzak heb ik geprobeerd: nog geen vijf minuten later viel ie er uit toen ik mijn veters wilde strikken (gelukkig wel op kunnen vangen).
      Even later met bukken weer zelfde.
      Toen maar definitief besloten niet in borstzakje te stoppen.

      Met dat ingebrande verhaal zou ik even naar de winkel gaan.

      Wat betreft het uitvallen: Het lijkt erop als ik dit allemaal lees, dat ht toestel uit een soort veiligheids overweging besluit te rebooten.
      Wellicht dat de combinatie van wireless, draaiende services en de kwaliteit of staat van de geheugenkaart/simcard de telefoon een te hoge (piek) spanning geven dat deze uit bescherming herstart.
      Stel dat de wifi een intervaltijd heeft om gegevens te zenden/ontvangen, er gepolst wordt naar de kaart voor info voor bepaalde apps en dat er teveel zaken tegelijkertijd worden gedaan, dan is dat wellicht de oorzaak

      Verder de vraag: wijzigt load monitor iets?
      Dan kun je hem misschien opstarten en vervolgens even later weer uit zetten.
      Eventueel 1 keer per dag even aanzetten.

  84. zegt

    ik heb mijn toestel nu een maand en deze valt heel regelmatig uit, soms wel 2 of 3 x in 1 uur terwijl hij gewoon stil ligt. Ik ken verschillende mensen met de s2, bij sommige van hen valt hij wel regelmatig uit, bij anderen nooit… terwijl het toestel allemaal rond dezelfde tijd is aangeschaft, ik ga het nu ook maar proberen zonder sd kaart en ik heb ook het idee dat het minder vaak gebeurt als wifi uit is maar dit moet toch niet nodig zijn?

  85. dwight zegt

    SD kaart definitief verweideren werkt. Ik heb al 3 maanden geen problemen meer nadat ik problemen had met een 1 gb SD kaartje en het 16GB sdkaartje van Samsung.

    Vandaag ga ik mijn SD kaartje weer plaatsen. Kijken of het probleem terug komt. Dan haal ik hem er natuurlijk gewoon weer uit. Ik heb gelezen op een ander androidforum dat het met ICS android 4.0 is opgelost.

    @ Mark: Nee, ik heb geen last van het witte lijntje. Het is gewoon een foutje in het lockscreen. Want als het ingebrande pixels zijn is het ook op andere beelden en niet alleen je lockscreen. Probeer anders MagicLocker eens van de market (free).

  86. Dwight zegt

    Ik ga vandaag mijn SD kaart terug plaatsen. Hiervoor had ik problemen. Niet extreem veel maar bij langere telefoon gesprekken viel hij uit. Dat is natuurlijk niet acceptabel. Nu heb ik sinds dat ik mijn SD kaart heb verweiderd, net als alle mensen die dat hebben gedaan, geen problemen meer.

    Wanneer de problemen terug komen, is dat natuurlijk erg toevallig. Ik meld hier de ontwikkelingen wel.

  87. Rhamer zegt

    De problemen komen bij mij voort uit het extra geheugen kaartje!
    na het verwijderen van het extra geheugenkaartje start de telefoon zichzelf niet meer opnieuw op. als test het sd cardje terug geplaatst en ja hoor weer een zelfstandige opstart, kaartje weer verwijderd en probleem weg! dit heb ik 3x geprobeerd het ligt echt aan het extra geheugenkaartje! wel vreemd dat samsung deze kaartjes gratis weggeeft bij een nieuwe samsung galaxy s2

  88. dwight zegt

    Oke, vandaag gelijk een reboot te pakken. Het ligt echt 100% aan de telefoon in combinatie met een SD kaart die in werking is.

    Natuurlijk de SD kaart weer definitief verweiderd. Wel zeer vervelend, want ik wil er ook muziek op zetten en een aparte SD kaart biedt een hoop meer ruimte. Hopelijk functioneert deze kaart wel met ICS.

    Er is totaal niks mis met deze kaartjes. Zijn prima. Ook met de telefoon is niks mis. Maar de software in combinatie met de hardware (SD-kaart) werkt gewoon niet goed.

    Ik volg dit onderwerp op 3 forums. Ik denk in totaal wel 300 mensen alleen op deze fora’s die last hebben van dit probleem. Ik vind het knap dat we door informatie die we met elkaar delen tot de conclusie kunnen komen dat het hier aan ligt. Er wordt veel gerept over applicaties en wifi. Maar ik koop geen smartphone om vervolgens mijn internet uit te zetten, waar nu juist zoveel applicaties mee samenwerken. De SD kaart vind ik eigenlijk onacceptabel. Maar ik mis op dit moment niet het brood-nodige geheugen.

    • Rosalie zegt

      En bij mij is het dus NIET, ik herhaal NIET het SDkaartje. Andere geprobeerd. Werkt niet. Geen SD kaart. Zelfde probleem.

      Hij is nu voor de 3e keer opgestuurd, maar ik word er wel erg moedeloos.

  89. Nag zegt

    Ik heb 1 week geleden de Galaxy S2 aangeschaft. Vanaf de eerste dag had ik de problemen van het spontaan uitschakelen/opstarten.
    Het probleem ligt aan onstabiliteit van het systeem bij combinatie SD in- en WiFi aan-.
    Mogelijkheden om stabiliteit van systeem te verbeteren:
    1. SD uit- en WiFi aan-.
    2. SD in- en WiFi uit-.
    3. SD in- en WiFi aan-, app Load Monitor downloaden en installeren. Load Monitor verbetert stabiliteit maar niet bij mijn S2.
    Ik ben tot conclusie gekomen dat de onstabiliteit niet ligt aan de SD zelf, maar aan het CONTACT tussen SD en telefoon.
    Oplossing: klein stukje dun papier (ter breedte van het SD-slot) tussen SD en batterij plaatsen. Hierdoor wordt de SD een beetje dieper in het SD-slot geduwd. Bij mij helpt dit wel.

    Conclusie:
    Het probleem van onstabiliteit van het systeem ligt aan de combinatie

  90. Dwight zegt

    Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de batterij tegen de SD kaart aankomt, het kan nog op en neer schuiven. Het kan idd te maken hebben met het contact. Omdat hij het contact tussen SD kaart en telefoon verbreekt. We gaan het proberen.

  91. dwight zegt

    Maar hoe verklaar je dat van het papiertje als het (volgens geruchten) bij ICS over zou zijn. Want met het papiertje is het hardware technisch en niet software matig.

    • ArjanS zegt

      Dwight, weet je ook of het probleem zich voordoet als je de kaart er wel in hebt zitten, maar hem softwarematig afmeld (instellingen>opslag>SD kaart afmelden/aanmelden)?
      Als de S2 niet restart als de kaart is afgemeld, dan kun je hem in ieder geval in je telefoon laten zitten.
      Als je dan muziek wilt luisteren, kun je hem gewoon weer even aanmelden (eventueel de meest gedraaide nummers naar je telefoon zetten).

      Ben erg benieuwd…
      Ik moet nog even gaan melden en testen.
      Sowieso tijd voor een nieuwere simcard.
      Dit ding heb ik al jaren.

      • dwight zegt

        Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Wel weet ik dat ik direct problemen had. Dat is inprincipe een optie om te proberen.

        Maar ik wacht even ICS af.

  92. Faruk zegt

    Ik heb mijn telefoon net een maand. Ik heb een maand lang geen sd-kaart ingehad en hij viel ook spontaan uit. Ik denk dat het echt niet te maken heeft met sd-kaart. Zoals ik net aangaf maand lang geen sd-kaart ingehad en het viel gewoon spontaan soms uit. Misschien zou het papiertje toch helpen even proberen.

  93. Alain-Romain Breedveld zegt

    Goede nacht,

    Lees dat het rebooten niet vaak zou gebeuren en een aantal onzin mogelijkheden die dan ook bij andere merken/toestellen voortdurend zouden moeten plaatsvinden, speling tussen de connectoren en batterij om een voorbeeld te noemen.

    De reboot van de telefoon is puur softwarematig en is in het leven gekomen vanaf de update naar 2.3.6

    De oplossing van Samsung? Maak geen gebruik van Wifi en Bluetooth en verwijder je SD kaart (!!!).
    Met andere woorden, je hebt nu een Smartphone die ontdaan wordt van 3 belangrijke functies. Als je gebruik wilt maken van internet dan betaal je maar voor je dataverbinding, als je een bestand wil versturen mag je nu kiezen om dat te doen met je dataverbinding en er voor te betalen, je mag het middels USB verbinding met je computer overzetten.
    Wil je foto’s, muziek en video’s bewaren op je telefoon? dan mag je dat doen op de 11gb aanwezige opslagruimte en that’s it (!!!).

    Na een tweede mail over dit probleem niks meer gehoord van Samsung.
    Op deze manier klanten behouden wordt lastig lijkt mij en naast de GS3 verschijnt er binnenkort nog een mooi toestel.

    groet.

    • willem zegt

      Hoi Ailan-Romain, ik had ook heel veel reboots. Soms wel 10 op een dag. Wifi uit geen reboots, Wifi aan en SD kaart eruit ook geen reboots meer. Blue Tooth maakte bij mij niet uit. Nieuw SD kaartje gekocht, zelfde probleem. Laats weer een nieuw SD kaartje gekocht van de Media markt, 32 Gb Merk Samsung. Dit zit er nu inmiddels al meer dan een maand in en ik heb nooit meer een reboot gehad met alles aangeschakeld. Het lijkt dus inderdaad in de kwaliteit of compatibiliteit van de SD kaarten te zitten. Ik draai ook op 2.3.6, ik hoop dat er wat aan hebt, er is hoop!!!!

  94. Maurice zegt

    Ik heb mijn Samsung Galaxy S2 nu een week en iedere dag start de GSM spontaan opnieuw op. Ik heb vorige week een ander toestel aangeschaft omdat mijn vorige toestel ook een Samsung hetzelfde probleem had. Ik ben nu zo pissig voor mij nooit geen Samsung meer.

    Verder:
    Het gratis SD kaartje is ook Bull Shit. Maandag wilde ik mijn GSM registreren geeft de site aan IMEI nummer klopt niet. Ik gebeld met Samsung geven ze aan dat er een registratie probleem is op de site en dat het morgen zeker moet lukken. De dag erna weer geprobeerd werkt weer niet, ik heb een e-mail gestuurd met een schermkopie van de fout en een foto van het imei nummer op de GSM. Krijg ik te horen dat ze het IMEi nummer weer toevoegen aan de database en dat ik hem weer kan registreren, maar tot op heden lukt het nog steeds niet…….

    Wat een ongelofelijke klote service heeft Samsung echt waardeloos allemaal !!!

  95. Hans zegt

    Mijn toestel is voor de tweede keer onderweg voor ‘reparatie’. Eind januari gekocht bij de Mediamarkt. Twee problemen: regelmatig uitvallen en als de batterij vol is, een harde piep die niet is uit te schakelen. Ik kom vaak laat thuis van mijn werk, leg ‘m aan de lader en ja dan wordt je ’s nachts prettig gewekt door gepiep. Na de eerste reparatie was de uitkomst: ‘toestel halve dag aan gehad, valt niet uit’. Geheel volgens de verwachting keerden exact dezelfde problemen terug en ik ben ‘m nu dus opnieuw twee tot drie weken kwijt. Op z’n zachtst gezegd had ik geheel iets anders verwacht als je ruim vierhonderd euro besteedt.

  96. mandy zegt

    Goede avond,

    Heb het zelfde probleem als de meeste mensen hier. Een telefoon die zich zelf opnieuw opstart, moet vervolgens keer op keer mijn pincode invoeren. Vaak gebeurd dit wanneer de telefoon gew op de tafel ligt, of als ik snachts lig te slapen. Best iritant als je opeens gewekt word door die begin tune. Ook niet handig als je je telefoon als wekker gebruikt. Heb kies gedownload, maar er waren voor mij geen nieuwe updates. Dat verhaal dat de accu mischien speling heeft zou kunnen. Vind dat achter klepje er ook wel erg goedkoop uit zien voor zo’n dure telefoon.. naar mijn idee heeft die accu helemaal geen steun door dat cheap plastic klepje..
    Heb vandaag Hi gebeld, heb die telefoon van hun gekregen bij mijn abonnement. Hun wouden al een monteur naar me toe sturen. Vraag me af of dat wel zin heeft, als de fabrikant het probleem niet eens kan oplossen bij sommige..

    SAMSUNG, werk jullie telefoons eens wat beter af voordat jullie hem op de markt brengen. Voor mij na dit jaar dus echt geen samsung meer :S

  97. mandy zegt

    Daar ben ik nog een keertje 😮 haha
    ik heb maar eens een inimini papiertje tussen de accu en de SD kaart geplaats. Ben benieuwd of dit werkt.

    hou jullie op de hoogte..

  98. Chris zegt

    Ik heb mijn samsung 15 dagen en het probleem van uitvallen is bij mij nadat ik gebeld ben valt hij weg en reageert nergens meer op mijn eerste reactie was om hem aan de oplader te leggen omdat ik dacht misschien is hij leeg.
    Hierdoor sprong hij inderdaad gewoon weer aan (dus niet opnieuw opstarten etc.) hij heeft dit nu al een keer of vier gedaan.
    Tmobile gebeld die deden net of ze zoiets voor het eerst hoorden dus me toestel moet of voor reperatie weg of ze ruilen hem om voor een gescreend toestel…..wat een waardeloze service voor een toestel van 15 dagen gewoon adsurd.
    Toen ik ging googlen wist ik niet wat ik zag aan problemen van de samsung pff als ik dit eerder had geweten was ik er niet aan begonnen.

    • dwight zegt

      Het ligt aan het gebruik van je SD kaartje in samenwerking met je Wifi. Echter hebben ik alle mogelijkheden geprobeerd. inimini papiertje, werkt niet. Softwarematig via instellingen de SD kaart afmelden, werkt niet.

      3 opties.

      1. SD kaart verweideren definitief als je hier mee kunt leven
      2. WiFi uitschakelen, voor mij geen optie gebruik ik meer als dat ik een opslag nodig heb
      3. Updaten naar ICS via samsung KIES.

      Volgens de reacties op het forum zijn de reboot problemen over met ISC. ZIE –> //www.galaxyclub.nl/android-4-0-unbranded-voor-galaxy-s2-in-nederland-beschikbaar

  99. priscilla zegt

    Goeiemorgen,

    Ik heb sinds vorig jaar de galaxy s2.
    En heb er heel veel last van. dat het toestel uitzich zelf uitvalt.
    Ik heb hem in januari oplaten sturen hiervoor.
    En kreeg hem trg met de mededeling, het was alleen een UPDATE?!??!?!
    Dat gaat dab 2 weken goed, dan begint het weer van vooraf aan.
    Als ik hem nu weer opstuur, doen ze hetzelfde als dat nog kan?
    En anders krijg je weer de s2 of de opvolger?!
    Die hebbbe allebei de zelfde problemen…

    Weet iemand wat je hiermee moet doen???
    Want word er een beetje moei van pfff…

    Grts,
    Priscilla

  100. emilio zegt

    Ik heb ICS Android 4.0.3 geïnstalleerd op 14/04/2012 en tot nu toe heb ik geen enkele reboot meer gehad.
    Ik denk dat de upgrade geholpen heeft.

  101. Michael zegt

    Gister update gedaan.
    Baal er nu al flink van.
    Waar voorheen mijn tlefoon vanzelf opnieuw opstartte heb ik nu weer een erger probleem.
    De telefoon gaat soms zomaar op zwart beeld ( als iemand mij belt gaat hij wel over ).
    Enige wat dan nog kan is de batterij eruit.
    Vannacht had ik mijn telefoon aanstaan en halverwege de nacht was hij uit. Lader eraan en opladen denk je. Maar helaas, bij het aanzetten zegt hij dat ik apps moet uitzetten omdat hij anders niet kan opladen. Bij het uitzetten en dan aan de lader stond er een gevarendriehoek en laadde hij ook niet op. Na een tijdje ging hij dan toch opladen en nu werkt hij weer gewoon.

    Voorheen met de oude firmware was het probleem in de wifi met het uit en aan gaan.
    Benieuwd hoe dit opgelost word.

  102. zegt

    Na update naar Android 4.0 is het meer dat mn galaxy s2 uit staat dan aan, heb tel nu 3 weken en word er beetje gek van.
    Hoe is dit toch mogenlijk en waarom doet samsung er niets aan?

  103. Renske zegt

    Het probleem zit hem inderdaad in het geheugenkaartje!!!!
    Want ik heb ook twee weken terug het 16GB kaartje opgestuurd gekregen
    daarvoor niks geen problemen gehad, toen ik hem erin plaatste moest ik 5x op een dag ofzo mijn pincode invoeren omdat mn mobiel weer was uitgevallen.. Nu heb ik hem er al 1,5 week uit! en nu geen problemen meer.. Heel raar, ga nog wel even na Samsung bellen …

  104. HenkP zegt

    Na update 4.0 en formatteren sd-kaart geen enkele reboot meer gehad. Hiervoor had ik 3 tot 4 reboots per dag. Bedrijfstijd is nu 151 uur, wat een opluchting ………..

  105. Michael zegt

    Ook ik heb vanmorgen mijn SD kaart eruit gehaald.
    En het resultaat: Geen uitvallers meer.en accu op 66%.
    Tussendoor nog de navigatie gebruikt.

  106. zegt

    Ik heb sinds 1 feb 2012 een samsung galaxy sII. Vanaf het begin schakelt hij uit en moet ik de batterij verwijderen en dan start hij opnieuw. geen sd kaart, vastzetten batterij helpt niet, load monitor helpt niet. Hij schakelt ook gewoon uit als hij bijv op tafel ligt. Zakelijke telefoon dus behoorlijk ruk als hij uit staat en een klant wil me bereiken.

  107. Jeroen zegt

    Ik heb mijn SII ook geupdate naar ICS maar zowel met als zonder micro sd kaart valt hij spontaan uit soms wel meerdere malen per uur. Ik heb de micro sd kaart al geformateerd maar ook dat mag niet baten. Heeft iemand een oplossing?

  108. Ramon van Ostaijen zegt

    ik heb al een tijdje dat probleem dat hij uit valt enzo en uiteindelijk is hij er ff mee gestopt geweest maar, sinds vandaag is hij weer uit gevalle en gaat hij niet meer ook en laat ook nie meer op.
    kan iemand mij miss er ff mee helpen want ik snap zoieso niet veel van die telefoon.

    m.v.g ramon

  109. Michael zegt

    Voor iedereen met problemen ( KPN) Ga naar de Kpn BC voor nieuwe software. Staat er nu 3 dagen op en geen problemen meer mee! Voorheen viel hij contstant uit.

  110. Dwight zegt

    Vanavond na ruim 1.5 maand op android 4.0.3 een eerste reboot.

    SD kaart erin + WiFi aan. Nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

  111. renata zegt

    Heb hetzelfde probleem. Soms wel, soms niet. Geen idee waar het aan ligt. Heb het toestel nooit in mijn broekzak ( daar is het simpelweg te groot voor) Hij doet het gewoon als hij in mijn tas zit, op tafel ligt. Omdat ik een toegangscode heb is het toestel dan dus uit en kan niemand me bellen. Niet echt handig. Hij doet het niet heel vaak soms dagen niet en dan opeens weer 2- 3 keer op een dag. Hij deed het ook voor ik de sd kaart in had zitten dus denk niet dat het daaraan ligt. Alleen heel in het begin ( de eerste maand) had ik het probleem niet. Het lijkt mij iets softwarematig.

  112. zegt

    het ligt namelijk aan display als je daar iets verandert krijg je een probleem
    dus niet eraan komen!!!!

    en geen dingen doen die noodig zijn
    ik heb het zelfde probleem heb ook spijt!!!!

  113. miranda zegt

    Het icoontje van de batterij van mijn samsung galaxy y geeft de hele tijd aan dat hij aan het opladen is ook als hij niet aan de stroom is aangesloten. Wat kan ik er aan doen.

  114. Sunrad zegt

    Na update naar 4.1.2. continue problemen. S2 liep vast of ging automatisch rebooten. zelfs scherm unlock code (had mobile iron icm touchdown) werd niet geaccepteerd zodat ik steeds met factory default weer in de toestel kon. frustratie ten top.
    door KPN BS firmware 4.1.2. tot 2 x toe opnieuw laten installeren; werd alleen maar erger. uiteindelijk terug laten zetten 4.0.4 en nu 30 uren operationeel zonder problemen.
    ps heb de scandisk 8 gb sd kaart uitgehaald maar deze ga ik binnenkort weer inzetten.

    ben van mening dat 4.1.2 de veroorzaker is. had eerst samsung heel hoog zitten ,maar dit is in één keer teniet gedaan door dit niet volledig getest firmware. Dit wordt bevestigd doordat de lancering meerdere malen was uitgesteld. zeker onder commerciële druk toch maar een onvolledig stukje rotzooi in de markt gezet.
    Voortaan ga ik voor een apple. ook al ben ik fan fan van apple, maar het bespaart mij ellende, frustratie en geld!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *